• MLT

Juli bebis 2012

AnnA1985 skrev 2011-12-04 17:10:20 följande:
    15,45 idag blev jag faster! <3 Nu sitter jag och väntar på bild på lillskruttan :D Min bror hade fortfarande inte fått reda på vad hon vägde eller hur lång hon var.. lite konstigt tycker jag dock :p De hade fått klippa upp min svägerska. Förvärkarna hade börjat kl 22 igårkväll, och vid 14 idag satte krystvärkarna igång.. fyyyfaaaaan, jag vill inte ha ont så länge :p
    Grattis =) Och du, det gör inte så ont så länge. I början gör det antingen inte skitont (gjorde inte för mig, tyckte öppningsskedet var fullt hanterbart trots att jag öppnade mig snabbt) eller så finns det bra bedövning att få så oroa dig inte för det! :)

Vad mysigt att få snooza bebis snart!
  • MLT
    vädursflicka skrev 2011-12-05 10:52:27 följande:
    Har nu varit i kontakt med gynmott, fick tid imorgon kl 8.30, känns grymt skönt. Måste få se hur det står till där inne, man blir så sjukt orolig när man ser blod :( hade velat glädjas idag då ja går in i v 10, men nu vill man ju inte ta ut något i förskott...återkommer imorrn när jag varit hos gyn.
    Jobbigt med blod, skönt att du fick tid så snabbt! Jag ska också göra vul i morgon igen och förväntar mig dåliga besked, embryot är för litet och hcg't stiger lite dåligt, kan inte se att det finns något hopp då allt tyder på begynnande missfall. Såg också min böna på både vul och ul i förra veckan och hjärtat slog så fint, hade börjat slappna av och kände att detta nog kommer gå vägen. Och så kommer det här..

Håller tummarna för att du får bra besked i morgon!
  • MLT
    Vädursflicka, beklagar, vet precis hur det känns =/
  • MLT
    AnnA1985 skrev 2011-12-05 21:55:42 följande:
    Va?! Ska man behöva kräkas när man föder också?! :S
    Har äntligen fått se bild på min brorsdotter... Jag började lipa för att hon va så otroligt söt. Och nästa vecka får jag mysa med lilla Amanda <3 
    Det är så olika, jag gjorde det inte. Var ju inne på förlossningen 2½ timma bara så hann inte så mycket mer än att ha ont och trycka ut bebis ;)

Gud vad mysigt att få snooza bebis! Vi är tre tjejer i min mammagrupp som umgåtts väldigt flitigt och en av dom är gravid ca 6 veckor längre än jag, så kommer allt tjuvstarta lite med bebisgos när hon fött i maj :)
  • MLT
    Vicki123 skrev 2011-12-06 13:00:00 följande:
    Var på första ultraljudet idag och vi såg ett litet hjärta!!! :) Fantastiskt!
    Men lillen låg precis under kurvan och de vill se oss igen om 2v. Vi är v6+6.
    Har ngn av er också legat under kurvan? Skall man vara orolig?
    Jättetacksam för svar!
    Kramar
    Jag har ju haft några turer till kk nu i över 2 veckor. Första gången i v. 6+1 såg de bara en hinnsäck som dessutom var för liten. I v. 7+1 såg de en fosterliknande struktur och till slut såg vi hjärtat slå, men det var för litet för att kunna mätas. I v. 7+5 gjorde jag ett privat ul med bättre maskin och då sa hon att jag var i v. 6+3, men att inget tydde på missfall. I fredags fick jag ett brev att mitt hcg inte stigit som det ska så jag la ihop för litet foster med för lågt hcg = missfall. Men idag var allt ändå bra, det låg en liten ärta på 19mm. och plötsligt stämmer det överrens med hur långt gången jag är =) Har googlat massor under de här två veckorna och det verkar vara jätevanligt att fostret är för litet för att sedan växa ikapp. Läkaren idag sa även att det är svårt att mäta exakt, en liten felmätning från dom kan göra att det skiljer flera dagar.

Vet du dessutom att du är i v. 6+6 eller kan ägglossningen ha varit lite sen bara?
  • MLT
    Engla80 skrev 2011-12-06 13:08:08 följande:
    Vädursflicka: Ush, så tråkigt och sorgligt! Kram på dig!!

Jag har bekanta som varit på Emma kliniken i Malmö. Båda har varit riktigt nöjda! De var dock lite längre gångna så dom fick bilder i 3d.

Jag funderade på att gå dit eftersom min BM inte erbjuder VUL längre men det kostar 1000,- på Emma kliniken  att göra ett tidigt UL och nu i jultider med julklappar och en dotter som fyller år så det ska även fixas present och kalas så räcker inte finnanserna till... Obestämd 
    Jag gjorde tidigt ul på emmaultraljudsklinik i Göteborg med sonen, kostade 1000:- där med. Man fick se allt på en stor wide-screen-tv som hängde på väggen och det syntes riktigt bra. Såg nu att de har tidigt ul för 600:-, en kvart istället för en halvtimma. 

Jag hittade ett ställe dock som gör privat ul för 200:-, tror det var pga att de samarbetar med landstinget eller något sådant så de tog vanlig sjuktaxa. Hade jag varit inskriven hos dom hade jag fått det gratis. Borde finnas på andra ställen med tycker jag!
  • MLT
    mommytobe again skrev 2011-12-06 16:08:44 följande:
    Har även jag haft en massa turer till kk, och turerna har varit många vilken vecka jag är i, ena gången stämmer det med mensens första dag, men det senaste nu är att det diffar med en vecka

när fick de rätt då?hur långt gången?

Jag vet att jag absolut inte kan vara kortare gången än v. 7+4 idag, fick ett positivt graviditetstest den 28 oktober och jag räknar att ägglossningen var 1 vecka innan det. Tidigare än så kan man inte plussa och jag fick även med sonen positivt test en vecka efter äl.

Första vul'et i v. 6+1 var hinnsäcken 10mm och det motsvarade v. 4+, alltså två veckor för litet. Förra tisdagen gjorde jag som sagt privat ul med en riktigt bra maskin och då var jag enligt henne i v. 6+3, det skiljde då 8 dagar. Enligt henne blev jag alltså gravid dagen innan jag fick mitt positiva test och hon vägrade säga att hon kunde ha mätt fel eller att fostret vuxit långsamt, så jag kände mig inte direkt lättad när jag gick därifrån. Idag gjorde jag ett till vul p.g.a att mitt hcg inte stigit som det ska (från 5000 till 13 000 på 6 dagar) men allt såg bra ut och nu stämmer fostrets storlek med v. 8+4 - 8+5.

Både den andra läkaren jag träffade och 2 läkare idag sa att det är jättesvårt att mäta exakt, fostret kan ligga snett och de kan växa olika i början.

Har det tagit plasma-hcg på dig också så det ser hur hcg't stiger?

• MLT
    michelodeon skrev 2011-12-06 20:24:18 följande:
    Hej tjejer!
    Idag hörde jag bebisens hjärta med mitt angel sound   Har prövat ett par gånger innan men inte hört nåt men idag hittade jag den! Så skönt att veta att den lever
    Vilken vecka är du i? Och vart hittade du hjärtljudet? Jag minns inte hur jag gjorde med sonen och vill inte leta för länge :)
  • MLT
    michelodeon skrev 2011-12-06 21:00:29 följande:
    Vecka 10 (9+2) Jag tyckte jag hittade ganska långt upp, letade mer nere vid blygbenet först men där fanns inget, kanske 5 cm upp tröck lätt å där var de lyssnade bara några sekunder, ville inte hålla på för länge heller.
    Aha, jag är också långt nere och letar, kanske ska prova lite högre upp :)
  • MLT
    HannaVirrpanna skrev 2011-12-06 20:48:00 följande:

Hallå alla här, får man stiga in?
    Plussade den 24 november.... vet inte vilken vecka jag är i då jag inte minns då jag hade min senaste mens, men det var i oktober nångång.

Har en 1.5 åring sedan tidigare och jag orkar INGENTING. Jobbar häcken av mig och jag känner bara panik över att må då dåligt och sen måsta va tip top på jobbet... Huuu.... Har två veckor framför mig med 6 dagars jobb vardera... :( 

Jag jobbar inte och är ändå trött som en gnu så förstår att du är slut. Har också en (snart) 1½-åring hemma som är sjövild så man behöver ju aldrig känna sig sysslolös ;)
Svar på tråden Juli bebis 2012