Juli bebis 2012
Vad mysigt att få snooza bebis snart!
Jag vet att jag absolut inte kan vara kortare gången än v. 7+4 idag, fick ett positivt graviditetstest den 28 oktober och jag räknar att ägglossningen var 1 vecka innan det. Tidigare än så kan man inte plussa och jag fick även med sonen positivt test en vecka efter äl.
Första vul'et i v. 6+1 var hinnsäcken 10mm och det motsvarade v. 4+, alltså två veckor för litet. Förra tisdagen gjorde jag som sagt privat ul med en riktigt bra maskin och då var jag enligt henne i v. 6+3, det skiljde då 8 dagar. Enligt henne blev jag alltså gravid dagen innan jag fick mitt positiva test och hon vägrade säga att hon kunde ha mätt fel eller att fostret vuxit långsamt, så jag kände mig inte direkt lättad när jag gick därifrån. Idag gjorde jag ett till vul p.g.a att mitt hcg inte stigit som det ska (från 5000 till 13 000 på 6 dagar) men allt såg bra ut och nu stämmer fostrets storlek med v. 8+4 - 8+5.
Både den andra läkaren jag träffade och 2 läkare idag sa att det är jättesvårt att mäta exakt, fostret kan ligga snett och de kan växa olika i början.
Har det tagit plasma-hcg på dig också så det ser hur hcg't stiger?
Hallå alla här, får man stiga in?
Plussade den 24 november.... vet inte vilken vecka jag är i då jag inte minns då jag hade min senaste mens, men det var i oktober nångång.
Har en 1.5 åring sedan tidigare och jag orkar INGENTING. Jobbar häcken av mig och jag känner bara panik över att må då dåligt och sen måsta va tip top på jobbet... Huuu.... Har två veckor framför mig med 6 dagars jobb vardera... :(