• MLT

Juli bebis 2012

Bebis187 skrev 2011-11-08 13:23:21 följande:
    Gravidförsäkring eller?

Gällande barnförsäkring så skäms jag att säga att vi ännu inte fått tummarna loss och skaffat en försäkring till vår son som nu är 19 månader!!! (usch ja, så hemskt - jag vet!)
    Vår son har en genetisk sjukdom så det kan bli svårt att få försäkring och jag har börjat en gång att fylla i papper hos Trygg Hansa, men det var fruktansvärt mycket att fylla i då de vill ha de undantag till försäkringen dokumenterad..... Det finns kanske ngt kontor man kan traska in på och få hjälp??? Börjar bli lite pinsamt nu och vi måste DEFINITIVT ha en försäkring på illbattingen! 

Nej, barnförsäkring, gravidförsäkring hade jag ingen. Visste ni att er son hade ett genetiskt fel innan han föddes eller hade försäkringen täckt den om ni hade tecknat innan födseln?

Jag bjöd som sagt hem representanter från olika försäkringsbolag och när jag bestämt mig fick de fixa med alla papper, jag skrev bara under.
  • MLT
    Bebis187 skrev 2011-11-08 13:19:05 följande:

Hihihi Madlin! "Lukta på skurmedel och diesel"-craving! Va kul! Ja, jag tycker det luktar gott när man tankar annars oxå - när jag inte är gravid.

Men vad jag vet hade jag inga cravings min förra graviditet, ska bli spännande att se denna gången....

Känns som jag är jämt illamående hela tiden - men klart jag är arbetslös och har sonen på dagis 15 timmar i veckan så jag går bara hemma och känner efter. Känner att jag vill äta hela tiden för att bli av med illamåendet - men känner att illamåendet INTE går över av att äta. Hoppas att jag inte blir kräkig denna graviditeten.....usch, not nice......

Förra grav. kräktes jag typ bara 2 gånger och det var över 2 dagar när jag var hemma från jobb pga huvudvärk....

Men hahaha, vad roligt att höra om din "roliga" craving - mer sånt vill jag höra om....man har ju hört att man kan få märkliga cravings....       

Lukta gott är en sak, men att varje morgon hälla upp en hink med varmt vatten och skurmedel för att under dagen kunna doppa trasan och lukta på känns mest sinnessjukt :) Jag fick även lova sambn att bara sniffa en gång när jag tankade trucken på jobbet, var helt galen i diesellukt!
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-11-08 18:52:02 följande:
    Jag har än så länge inga craving.. Egentligen tror jag inte att de finns nåt sånt.. :) Bara ett settt att skylla dålig vana på :D haha närå- Men tanken har funnits...
    Däremot drömmer jag. MASSOR och konstiga saker. Jag är ockås väligt yr vilket är rätt obehagligt.  Fisig i magen är jag också och LIVRÄDD att bli förstoppad! Jag dricker kaffe på morgonen endast för att kunna göra 2an. Annars tycker jag kaffe har börjat smaka kostigt...

Jag gick idag in i v 6. 5+0. Är pissnervös inför vvulet på fredag. Jag vet att även om jag inte får nån blödning innan dess så kommer jag få panik om han inte ser nånting. Även fast jag egentligen vet att de är för tidigt. 
    Jag vill så gärna se ett pickande hjärta så jag vet att grynet finns där. De skulle kännas mer verkligt på nåt vis...  
    Cravings behöver ju inte vara en dålig vana, vissa får cravings på nyttiga saker, eller som jag på lukter. Efter förlossningen behövde jag inte längre gå och sniffa på skurtrasor ;)
  • MLT
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-09 07:56:24 följande:
    Känner mig ur och smått illamående. Skulle vilja skrika ut till alla att vi väntar barn så att alla förstår varför man mår som man gör... Nu ska man gå runt och le och inte visa något... Suck. Hur gör ni?
    Jag har berättat för familjen och ett par vänner, kommer inte hålla det hemligt då jag inte ser någon mening med det. Har fått två missfall, ett innan sonen och ett i juli i år så det är inte hela världen om det inte går vägen och absolut ingen anledning (för mig) att hålla graviditeten hemlig. Får jag missfall är det bara skönt att folk vet varför jag är låg, eller som sist behövde barnvakt när jag skulle in och skrapas.
  • MLT
    Lyckliglottad skrev 2011-11-09 10:03:42 följande:
    kan dom inte mät HCG med Blodprov för att se att graviditeten går framåt som den ska då? Hoppas verkligen inte på missfall och hoppas det blir bra för dig :)
    Jag mätte hcg i blodet och det steg som det skulle trots att jag inte hade något foster så det är ingen garanti. Det bästa är att kolla med ultraljud för att se om det växer.
  • MLT
    frånochmeddu skrev 2011-11-09 12:30:07 följande:
    Tjejer, vad har ni för cravings?! Jag börjar bli argpåmig själv nu,är konstanthungrig och så jääkla saltsugen!!
    Citron-té, bara måste ha det, tar tom med mig i väskan! Sen är jag väldigt hungrig och sugen på godis och kolhydrater i allmänhet. Ska uppträda i morgon i scenkläder jag la undan för 3-4 veckor sedan och jag är orolig att de kommer sitta supertight i morrn för jag har ätit så onyttigt senaste 1½ veckan :)
  • MLT

Beklagar missfallen, fy vad tråkigt! Stor kram!

• MLT
    AnnA1985 skrev 2011-11-11 06:51:59 följande:
    Usch, jobbigt =/

Ni som varit gravida tidigare... Har ni haft sömnproblem under era andra graviditeter?
    Eller kanske bara är några stycken som får det? 
    En annan är ju helt färsk, känns som man varken vet det ena eller det andra :p  
    Verkar som att det inte blir nåt jobb idag... så jag tänkte se om jag kan somna om en stund *gäsp* 
    Jag hittade min gamla juli-tråd jag var med i för två år sedan när jag väntade sonen och jag har faktiskt skrivit att jag hade väldigt dålig nattsömn i början. Minns det inte själv, men å andra sidan minns jag knappt första halvan av graviditeten alls. Minns mest hur jobbigt det var på slutet ;) 
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-12 21:46:35 följande:
    Hepp, får skriva om! Kl tio kom läkare in för nytt UL. Blodsamlingen var lika stor än o hormonhalten hade minskat, så ingen normal grav. Operation bokades och skulle göras om några timmar. Skulle duscha innan o mitt i duschen knackas det på och jag skall iväg på op direkt. Ca 12:30 op jag o vaknade 14 ngngång helt yr i bollen :). Men mådde bra förutom att ja var så trött! Har bra läkekött tack o lov så blöder inget o har inte ngn smärta, stramar åt när jag går bara. Det var utomkveds. Så de tog bort höger äggledare. Tack o lov så var vänster äggledare i utmärkt skick.. PUST!! haft besök hela dagen så knappt hunnit smälta nått. Mår okej nu, trött bara och visst sörjer man o det känns lessamt men försöker verkligen inte älta för mkt o dra ner mig själv i onödan. Finns inget o göra endå. Så nya friska tag! Inväntar mensen som bör komma om 2-4 veckor o sen kör vi igen!! Hoppas de tar sig snabbt!!! Stort tack för er omtanke o ert stöd!! (F)
    Beklagar! Men du verkar stark och peppad att försöka igen. Jag har själv bara vänster äggstock kvar, men har inga problem att bli gravid alls, chansen minskar endast med 5%. Om du har personförsäkring ska du ta kontakt med försäkringsbolaget, jag fick ca 17 000:- när jag opererade bort äggstocken!
Svar på tråden Juli bebis 2012