Inlägg från: vermilion |Visa alla inlägg
  • vermilion

Juli bebis 2012

Hej hej sanen! Vi har samma BF.

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion
    momster skrev 2012-05-30 15:11:54 följande:
    Nu var det länge sedan jag skrev nått igen. Försöker läsa allt som skrivs men hinner inte alltid med. Vi letar fortfarande lägenhet. Och mitt i alltihop ( i lördags ) så ramlar jag eller svimmar medans jag springer och försöker fånga dotterns ballong och det blir ett platt fall på magen. Mins inte så mycket mer än att ambulansen kommer och vi åker till förlossningen då varken jag eller mannen känner några ordentliga fosterrörelser. Men lilla Denver mår bara bra men jag har jätte ont i magen på vänster sida så blir kvar på avd 37 över natten så jag kan få lite starkare smärtstillande. Under natten blev jag att må illa så väljer bort de starkare tabletterna på morgonen hade oxå lite mens värk men de brukar jag ha. När de sedan kör igång kurvan så visar det sig att jag har sammandragningar / förvärkar som kommer med jämna mellanrum. Så sköterskan ringer läkare och jag får bricanyl. Som tur var funkade den bra och jag fick åka hem på kvällen ( i söndags ). Så i dag hade jag tid till bm och allt såg bra ut förutom att jag hade 2a på urinet så måste tillbax på fredag och lämna nya prover.
    Åh men, skönt att det verkar ha gått bra! När är du beräknad?
  • vermilion

Välkomnar lite nya folk även om jag inte direkt är här så mycket själv.

Fick reda på att trots min diabetes så ser mitt långtidsblodsocker normalt ut och det är SÅ skönt!! För det kanske betyder att ungen inte blir en jättebebis som måste kolla blodsockret och stickas flera gånger om dagen.

Är så glad att i vecka 33 fortfarande ligga på -1,5 kg. Och innan nån tycker att det är orättvist, jag väger tresiffrigt sen innan!

• vermilion
    anjiali skrev 2012-05-31 10:43:23 följande:
    Jaha.... Då har man sovit bort en dag till . Tycker inte om att vara så här trött. Skall jag ringa och fråga ??? Var ju bara en vecka sen jag tog järn och då var det 105.

Verkar vara olika kvalisort på de där boxarna. Tycker mest jag fått reklam och ett par nappar. Väntar på att kronan skall öppna där jag bor. Får man boxar på bb också ???
    oftast brukar det ju bero på järnet men, jag vet inte. ring och kolla? man ska väl kanske inte vara så trött att man sover hela dagen tycker jag.. så svårt för man oroar sig för allt hela tiden och får ständigt bara höra att "allt är normalt, du är ju gravid". Men ring...
  • vermilion

Idag är det jag som är trött. Sanslöst.. hängde en maskin tvätt och orkade knappt stå, nu sitter jag i soffan och bara slocknar hela tiden. Bläää.

• vermilion

Jaha då var dagens TUL avklarat, 3 veckor sen sist. Lillen låg med huvudet lååååångt ner, jo tack jag har känt det! Han vägde 2,2 kg, lite lite över det normala men jag får ingen 5 kgs unge den här gången iaf! Woohooo!

• vermilion
    anjiali skrev 2012-06-05 11:35:43 följande:
    Oj då .... Blev lite tokigt.

Var fortfarande sur när jag vaknade. Hoppas jag kan vara liiite trevligare och charmigare idag mot familjen.
    Kanske går om jag får tag i jordgubbar . Känner mig som en barnunge.
    Inte lätt för vare sig mig eller familj.
    Man får vara kinkig och ha en massa habegär när man är gravid. Vet hur det är, försöker att ta ut det över sambon bara och inte barnen. Han kan hantera det iaf, har lärt sig.
  • vermilion

Så skönt att se att det finns fler som knappt orkar stå ibland, fattar det inte. Men ibland orkar man knappt ens gå några steg..

• vermilion

Skattepengarna.. blä. Hoppades att sambon skulle få sina nu, vi hade behövt dom till bebisen och sonens födelsedag, men eftersom han hann starta ett aktiebolag i december förra året så verkar det dröja. Fast det inte hann hända något alls med företaget. Surt.. undrar just om pengarna kommer först i augusti då.

• vermilion
    MissMurrig skrev 2012-06-07 12:36:28 följande:
    Mina föräldrar har ett företag, och de får sina i December... 

Jag hade också hoppats på pengarna nu, inte för att jag inte klarar mig utan dem, men ville åka till Ullared idag för det passade bra när sambon är ledig. Men nu ska jag få låna lite pengar av pappa så kan jag ju bara föra över imorn eller när pengarna kommer, så Ullared - Here I come Typiskt nog fick jag för mig att riva ut shoppinglistan jag hade gjort och lagt den någonstans typ igår, men kommer inte ihåg vart! Varför kunde jag inte låta den va kvar i skrivhäftet?! gravidhjärna... 
    Oj oj i december? Nääää.. Hmm nåja, då är det ju jul och man kommer ha 3 barn så det kanske passar bra. Men ändå.. Snyft. Man får det ju att gå ihop ändå här men det hade varit skönt att kunna spendera lite extra i sommar.
Svar på tråden Juli bebis 2012