Inlägg från: vermilion |Visa alla inlägg
  • vermilion

Juli bebis 2012

Min sambo sov bara en timme på 2 dygn sista förlossningen men han fixade det fint. Dom får nog också lite adrenalinkickar så att dom orkar!

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • vermilion

enilorac81

Nu vet jag inte exakt vad din historia är men jag har blivit igångsatt båda mina förlossningar, på olika sätt. Blir man igångsatt med dropp så blir oftast värkarna lite mer intensiva, är det bara en salva på livmodertapparna så är det lite lugnare. Så var det för mig iaf, fick salva, efter nån timme gick vattnet efter ett stort pang. Sen kom värkarna regelbundet direkt efter Beror nog på hur mogen man är också, när är ditt BF egentligen?

• vermilion

Jag har kissat i duschen efter båda mina förlossningar. Definitivt skönare och så blir man ju ren med.

Kul att se att vattenmelontipset verkar funka mot halsbränna! Stackars dom som får barn på vintern.. Tungan ute

• vermilion

Hade gärna sovit bort dagen. Men med en 2-åring så är det ganska omöjligt.
    Men så jag låter! Som en brunstig flodhäst... Tvättar och fixar och det låter ju som att jag hade maraton här hemma... Stånk och stön.

• vermilion

Grattis Fru Sandra, en liten och Miss Murrig! {#emotions_dlg.flower}

Hoppas jag inte glömde nån. Har varit borta i nån dag och helt plötsligt ska alla bara föda barn!

Var på bedömning igår för eventuell igångsättning. Eller så sa mitt sjukhus iaf, men när jag kom till Eskilstuna så kollade dom urinen, blodsockret och blodtrycket. BARA. Blir galen, det gör jag ju hela tiden här där jag bor. Sitta och åka en timme i värmen helt i onödan är ju alltid kul.

Just nu svär jag över sambon som fan är helt död på morgonen. Fattar inte. Försökte få ut av honom när han gick och la sig ifall han behövde sova mer. Efter 20 ggr och det enda svar man får är "mmm" så är jag redo att lämna honom! Argggggh!
    Ursäkta men, jag blir lite galen.

Nähä men ha det bra och föd lite mer barn nu! {#emotions_dlg.flower}

• vermilion

Idag har jag varit på bedömning och TUL. Killen verkade väga 3,8 kg, 12 dagar till BF. Men har iaf fått en tid för igångsättning nu den 20:e klockan 9! Bara 10 dagar kvar..

Men ärligt, jag känner mig inte redo alls. Min 2-åring är hopplös nu. Skriker varenda natt, som nu, sovit i 15 min och sen skriker man allt man kan, vägrar napp och nu är hon vaken och kastar ut saker på golvet. En annan skulle gärna sova! Min 8-åring är också vaken, kan inte sova. Varenda kväll samma visa.
    Så suget efter en till som skriker och inte sover är inte stort nu vill jag lova!!

• vermilion

Grattis ni som fått bebis!! Jag vill INTE ha ut min nu!!

6 dagar till förlossning och jag har fått värsta förkylningen, hemskt ju. Finns inte en chans att jag ens skulle orka föda nu. Får inte sova längre heller. I dag har jag lite narkoleptiskt av mig bara slocknat här och där 4-5 gånger.

Allllldddrrrrrig mer gravid!!

Så nu vet ni.

• vermilion

På väg till förlossningen nu. Så får vi se om lillen kommer idag eller imorgon. Nervöst!

• vermilion

Men hmm la jag inte in en kommentar här igår? Asch dumma ajfån.

Iaf så är våran Felix här, 4 kg pipgris, ser ut som en jättegammal gubbe utan ögonbryn. Otroligt söt alltså!

Han kom 20.35 i fredags. Igångsättning heeeela dagen, värkarna kom efter typ 7 timmar först, vid 16.00. Smärta var sanslös framtill helt plötsligt Felix skulle ut, och han skulle tydligen ut fort för min så kallade krystvärk var mest en explosion, jag hann knappt klämma 2 ggr sen var han ute. Fick sy 2 små stygn bara ändå. När han var ute så sa jag det att aldrig mer. Det här var sista gången och det känns så skönt!!

♥ Adam, Molly och Felix♥
  • vermilion

Grattis alla som fått bebisar!

Felix är 4 dagar gammal nu och sover mest. Och äter! Jösses, han ser ut som en enda stor mage med pinnar till armar och ben som sticker ut. Man vill bara äta upp sötnosen, helt underbar!

♥ Adam, Molly och Felix♥
  • vermilion

Hej hej. Nu var det länge sen jag var här.. Felix är 3 veckor idag och jag är lite trött och besviken! Han skriker så jäkla mycket! Inte kolik, verkar inte ha ont, men han skriker ändå seriöst 95% av hans vakna tid. Hemskt ju, nu börjar man inte vilja gå ut längre. Hans vakentid är bara ett enda bärande, gå runt och vrida och vända på honom. Inte nöjd med nåt alls. Verkar det normalt?!

♥ Adam, Molly och Felix♥
Svar på tråden Juli bebis 2012