• MLT

Juli bebis 2012

Idag går jag in i v. 10, trodde jag hade sluppit undan illamåendet, men NU kommer det!? Brösten gör även de mer ont nu än i början, hade i stort sett inga symptom knappt innan v. 7-8. Kanske har det att göra med att hcg't stigit långsamt.. Kräks inte, men känner inte för att äta något alls, en väldig kontrast till att jag moffat enorma mängder onyttigheter de första veckorna.

Ang. mage så svällde min upp jättemycket ett tag, såg ut att vara i v. 20, men den har lagt sig nu. Nu inväntar jag riktiga bebismagen. Eftersom jag varit så inställd på missfall i flera veckor p.g.a att inget egentligen sett bra ut har jag inte börjat förstå vad som är på väg att hända förrän nu och plötsligt känns det lite läskigt, samtidigt som jag längtar jättemycket =)

• MLT

Angeliic, har huvudvärken att göra med järnbrist? Har också väldigt ont i huvudet nämligen, kanske ska börja med järntabletter då, fick börja tidigt även med sonen..

• MLT
    Älskadelillaliv skrev 2011-12-09 09:15:03 följande:
    Hej. Hoppar ur denna tråd då jag fick missfall igår i vecka 10. Lycka till alla kram
    Får jag fråga om det var missfall eller MA? Vecka 10 är ju inte så tidigt längre, fy vad jobbigt.. Beklagar, hoppas du får ett plus snart igen!
  • MLT
    Angeliic skrev 2011-12-09 09:44:18 följande:
    Har fått migrän - igen. Hatar hatar hatar detta! Sen har mvc så otroligt dumma telefontider så missade det såklart. Har ju fullt upp med en liten också så när jag väl hade tid att ringa så var deras telefontid slut. Skrikandes Andra migränanfallet nu på samma vecka. Skulle vilja komma in tidigare så de kan kolla upp mitt järnvärde. Nu får jag vackert vänta tills iallafall på måndag innan jag kan ringa. 

Ursäkta mitt gnällinlägg haha, men blir såååå frustrerad på att jämt ha huvudvärk!  
    Du kan prova ta extra järn oavsett redan nu, det kroppen inte tar upp kissar du ut. Hoppas migränen ger med sig!
  • MLT
    Hera78 skrev 2011-12-12 14:07:44 följande:
    Hahaha vad roligt, jag har exakt likadant! Funderade senast imorse på varför i hela fridens namn jag drömmer så mycket sexdrömmar, hör det ihop med graviditeten?!
    Blodflödet ökar ju väldigt under graviditeten, så det är därför många blir kåtare :)
  • MLT
    Bebis187 skrev 2011-12-12 14:33:10 följande:
    Ett litet inlägg.....
    Nu när man följer denna tråden blir man lite nojjig när det gäller blödningar (hade jag nog inte varit annars), men men.....
    Köpte Lambi toapapper och vid denna tiden är där små röda tomtar på.... Tala om att jag hejade till när jag tittade på pappret efter toabesöket! :/ :)
    Har varit med om samma när jag var gravid med sonen, hade ju dessutom ett missfall innan det. Blev först chockad när det var rött på pappret och sen igen när det inte var blod.. 

Och jag håller med om att det är otroligt många som blöder/blödit i de här tråden (jag har ju dessutom blödit själv i v. 7), hoppas verkligen att allt står bra till med era små i magen!
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-12-13 05:50:15 följande:
    Idag hoppas ja få en tid till läkaren för att (förhoppningsvis) utesluta foglossning... Hon på 1177 trodde att de va de, o sa attfår ja de nu i v11 så kommer ja inte ha de så kul sen :S
    Jag har också redan foglossning, i blygdbenet framförallt. Fick inte foglossning där förrän efter v. 20 sist. Men tänker ta det så lugnt jag bara kan den här graviditeten för att inte göra det värre i onödan.
  • MLT
    Angeliic skrev 2011-12-13 09:20:32 följande:
    Hej alla.

Vet inte riktigt vad jag ska tro om ultraljudet. Visade sig att jag inte alls var så långt gången som testen visat på. Var i vecka 6+4 någonstans. Det var ett foster i livmodern och det såg bra det med man såg, men då det var så pass litet kunde man inte se hjärtaktivitet så ska tillbaka om 2 veckor igen.

Dock såg de också att det var lite blod runtom själva hinnsäcken men de kunde inte säga att det var ett begynnande missfall heller. Så nu ska jag kort och gott gå hemma i 2 veckor och bara vänta. Tror bara det värsta. Känner att om det är missfall så vill jag att det ska ske nu - inte hålla mig på halster och sen när jag kommer tillbaka till ultraljudet och se att det är dött men att kroppen inte stött ut det. (skett en gång tidigare för mig)

Förlåt - detta är väl absolut ingen rolig läsning för er som är oroliga. Själv håller jag tummarna.

Många lycka till och kramar till er andra! 

Håller tummarna för dig, kan också tycka att det hade räckt med en vecka, jag fick komma in redan efter 6 dagar! Tog de plasma-hcg också?

• MLT
    TiLo skrev 2011-12-14 09:26:18 följande:
    Appropå blödningar så har jag haft en blödning som slutade i ma och en blödning som slutade i bebis. Så det är super svårt att avgöra. Det är bättre om det börjar blöda ordentligt direkt så att man iaf kan konstatera och sen gå vidare. Ovissheten är tung.

Håller med dig, det är så fruktansvärt att få en pytteblödning och sen bara går och vänta.. Har haft två missfall och båda började med en väldigt liten blödning, bara lite på pappret. Det första slutade i missfall efter 6 dagar och det andra var ofosterlig graviditet, hade kunnat gå länge innan jag fick veta något eftersom jag mådde jätteilla och kroppen inte förstod att det inte fanns något foster i magen. Därför tog jag direkt för givet att det var missfall igen när jag fick färgade flytningar i v. 7 den här graviditeten och jag har jättesvårt att tro att det ska gå vägen fast jag gjort 4 vul, varav de 3 sista visat ett växande foster med tickande hjärta. Skyller lite på FL, eller på mig själv som läst för mycket på FL rättare sagt!

• MLT
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-12-14 15:32:49 följande:
    Känner mig inte alls gravid. Behöver man vara orolig??
    Jag känner mig inte heller gravid, går in i v. 11 i morgon. Mådde illa någon vecka, men nu är det borta igen. Magen svällde, men det har lagt sig och jag har t.o.m gått ner i vikt. Är riktigt orolig just nu och idag har jag tänkt på MA hela dagen. Fick se pyret på vul i v. 8+4, men alla dessa trådar som handlar om hjärtan som slutat slå bara dagar efter vul får mina tankar att skena iväg. Har bokat in ett ul nästa torsdag när jag är i v. 12!
Svar på tråden Juli bebis 2012