Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

momster: Jag håller tummar och tår för att allt är som det ska!!

Snoffsan08: Det låter som ett klokt beslut att inte amma. Nog för att det är oerhört bekvämt med amning, NÄR det funkar, men när risken för komplikationer är stor eller det är rent ut sagt plågsamt så kan man undra till vems fördel det är..

Hallonmusen83: Det låter inte alldeles bekvämt att vänta tvillingar, hoppas dom små förljer sina kurvor framöver!
    Förresten så tror jag att du å jag har sommarjobbat ihop i hemtjänsten på ybbåsen för några år sen, kan det stämma?

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • SommarDahlia

Jag läste oxå på om sen avnavling innan sonen föddes (oktober 2009) och det gick hur bra som helst, tänker skriva i förlossningsbrevet att vi vill ha det så denna gången me om inget händer såklart.

Jag känner mig oxå väldigt stor å klumpig och eftersom illamåendet fortfarande inte gett med sig så är det fruktansvärt att gå runt i kläder som inte sitter som mjukisar. Fyndade i helgen! Jag å mamma va i london och där hade dom både sköna och billiga mammakläder. Fick två par sköna jeans och en tröja till samma pris som ett par mammajeans kostar på HM här.

Jag har fortfarande inget graviditetshumör, är precis som vanligt. Ända skillnaden är att tålamodet tryter lite fortare när jag mår illa men det gör det nog för vem som helst som mår illa, gravid eller inte.

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • SommarDahlia
    FruSandra skrev 2012-03-22 13:15:42 följande:
    Jag har absolut ingen aning om varför han kom då.. Vet att de blev akut snitt.. Han föddes med hjärnblödning och en trasig lunga :S han har även epelepsi o massa annat skit :(

De blir en brio happy :) en olivgrön på liggdelen o en röd på sittdelen :)
    Vår Happy är oxå olivgrön, fint som snus :)

Jag förstår att det inte kan vara möjligt men det känns som att bebisen ligger med fötterna under revbenen på vänster sida på mig.. Det är INTE skönt och känns precis som när sonen faktiskt hade sina fötter där, fast betydligt senare i graviditeten.. Nån som haft typ samma eller som vet vad det kan vara?
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • SommarDahlia

Va tråkigt Down under! Beklagar alla dåliga nyheter!

Nu är man inne på sista trimestern, jisses! Såg en liten pojkbebis i en babybjörn på stan idag, då ville jag bara ha min bebis nu nu nu! Har dock alldeles för mkt som måste bli färdigt först som inte kan vänta tills efter bebisen är född men jag börjar ändå verkligen längta till juli! 

Inhandlade första bebiskläderna idag, blev två jättesöta shorts som passar oavsett vad det blir. Tycker det är uruselt utbud av unisex bebiskläder för oss som inte vet vad vi väntar så bebis får ha storebrors kläder tills vi kommer in å kan köpa nya kläder när vi vet vad det är som gömmer sig i magen.  

• SommarDahlia
    FruSandra skrev 2012-04-14 17:27:46 följande:
    Ja har så sjukt ont i magen.. Haft de de senaste dagarna men då har de släppt efter ett par timmar. Nu har ja haft de istortsett hela dan.
    De känns som den är helt uppblåst och full med gaser, fast den inte är de.. Utan bara de onda om ni förstår vad ja menar?

Det där känner jag igen, särskilt på em-kvällen. Jag sa till sambon att det känns ungefär som att man fått en badboll inopererad under huden i magen som någon blåst upp i hiskelig fart. Men han kan inte riktigt föreställa sig :)

Jag tycker oxå sömnen börjar bli jobbig. Man får vakna ordentligt varje gång man ska vända sig för det är lite av ett projekt!

Nån som fått bristningar än? Jag fick inga på magen med sonen, däremot på brösten som normalt sett inte är särskilt stora, men tror det snart kommer dyka upp på magen. Nån som har lite koll på när det brukar dyka upp?
  • SommarDahlia
    Engla80 skrev 2012-04-16 15:39:43 följande:
    Såg att ni prata om de stora barnens sömn. Vi har skämt bort dottern med att va hos henne när hon ska somna... vilket resulterar i att jag somnar med henne nästan va kväll! Vi har fixat tv i hallen utanför hennes rum nu så jag ska försöka sätta mig där istället nu när hon ska somna (så ser hon mig). Så får vi se om det fungerar! Samtidigt så har vi börjat försöka så smått sluta med middagsluren. Jag hoppas det fungerar och är rutin tills lillebror kommer!

Vi har alltid legat inne hos sonen som är 2,5 år tills han somnar, dock inte i hans säng utan i bäddsoffan som står på hans rum. Nu har vi oxå börjat med att försöka låta honom somna själv och till vår stora förvåninng har det gått över all förväntan. Första gången kom han upp 3 ggr och nu kommer han upp max en gång, oftast ingen alls. Vi sitter först å myser i soffan vid tvn sen går vi in på hans rum och läser en liten bok (typ en Max-bok) sen lägger vi honom i hans säng å säger godnatt och att han ska stanna i sin säng å försöka sova och att vi finns utanför. 
    Vi trodde det skulle ta månader med vår envisa unge men tji fick vi. Känns som en stor fördel när bebisen kommer om läggningen inte tar 45 min med sonen vilket den gjort när vi varit därinne.

• SommarDahlia
    FruSandra skrev 2012-04-17 12:31:02 följande:

Hos oss lutar de nog åt att de blir en Vilgot :D Men än hinns de ändrar flera gånger tror ja :D      
    smulan12 skrev 2012-04-17 13:22:44 följande:

Min mamma vill att våran ska heta Wilgot. Är på och tjatar hela tiden. :p Tycker det är jättefint, men hon förstör det lite med sitt tjat.. :/
    Mycket fint namn! Nu är jag förstås helt opartisk :) 

• SommarDahlia

Hmm.... undra vad det där långa vita fältet kom ifrån...

Vi har klart flicknamn, Iris. Jag tycker om blomman och det är min mormors namn baklänges. Sen tycker vi ju namnet i sig är fint oxå :)
    Nu är jag ju dock säker på att det är en lillbror i magen och det är lite problematiskt eftersom vi inte hittat nåt namn än. Har varit inne på Lukas och Hampus men letar fortfarande efter det där perfekta namnet, helst ett gammalt svenskt namn. Ja, det är ett jidder, nästan tur man har tre månader på sig att hitta namnet med stort N :)   

• SommarDahlia
    Alemonia skrev 2012-04-18 11:29:49 följande:
    Idag (29+1) har jag varit till BM och allt såg bra ut förutom att jag behöver få i mig lite mera järn då jag låg nära nedre gränsvärdet. Det får bli lite leverpastejsmackor samt blutsaft så borde jag med lite tur kunna klara mig utan järntabletter.
    Har någon några bra kosttips? Kött och grönsaker vad det min BM sa i övrigt men jag är tyvärr en fiskälskare.

I går så fotade maken magen för första gången. De bilderna har jag själv dock inte sett ännu (jag får be om det i kväll) och får jag dem digitalt så ska jag försöka få in en i bildtråden.

Tråkigt att ni haft mindre positiva upplevelser av TUL som ni själva betalat för!
    Synd att det inte är säsong, annars är jordgubbar riktiga järnbomber. Jag behöver oxå mer järn och jag tänker inte stoppa i mig en enda niferex till. Har hemofer men jag tycker de e knöligt att man måste tänka på att inte äta mejeriprodukter osv inom 2 h.

Skulle oxå vilja gå på TUL! fick ju de förra gången eftersom moderkakan låg i vägen. Dock tänker jag inte betala för ett ultraljud till så jag får väl snällt vänta till juli :)  

Jag har fortfarande inte en enda bild på magen, kanske borde ta någon.. 
  • SommarDahlia

Såg på graviditetsräknaren att jag är på dag 200 idag. 80 dagar kvar! Känns som lite av en milstolpe!

Svar på tråden Juli bebis 2012