Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

Vi tänkte egentligen berätta för våra föräldrar nästa helg då vi ska på julbord. Vi har lite som tradition att min och hans familj åker å äter julbord tillsammans nånstans, så det hade varit perfekt. Men eftersom vi står våra familjer väldigt nära och pratar nästan varje dag så blev det ohållbart när jag mår pest och är typ helt osocial så vi berättade för att dom inte skulle tro att det var nåt annat som va fel..

Jag inte sett nåt mer blod och mår fortfarande pest med växtvärk och diverse så jag hoppas att läget är lungt med plutten i magen, får se på måndag i vilket fall! Känns skönt nu att jag hade bokat tid redan.

När jag berättade för mina föräldrar med sonen så gav jag dem en lite fotoram, där fotot ska sitta skrev jag en lapp där det stod typ "Hej mormor o morfar, ramen får ni nu men foto på mig får vänta tills oktober, ses då"  ja, nåt sånt.. :)

• SommarDahlia
    Sladdis skrev 2011-11-24 07:42:17 följande:

Idag går jag in i v. 8 (7+0)!!Solig

Mår sämre än tidigare och fick Lergigan comp utskrivet igår. Kan inte påstå att illamåendet försvann men de tog bort topparna så jag kommer att kunna jobba iaf.Glad

Skönt! mina lergigan comp i kombination med beviplex forte gör att jag mår nästan normalt på dagarna, tyvärr kommer illamåendet på kvällarna oavsett.. Det brukar dyka upp lagom till karln kommer hem vid halvfem, stackars karl!  Glad
  • SommarDahlia

Nu ska jag snart bege mig på UL. Höll på att spy i morse igen och mår skit. Jag går å lägger mig innan 19 varje kväll, känns inge lönt att va uppe när man mår pecka. Hoppas innerligt att det är ett tecken på att allt är bra, uppdaterar om hur det gått när jag är färdig.

Beklagar Dröm85!

• SommarDahlia

UL gick fint! Såg lilla fröets hjärta ticka så fint och lagom med fostervatten, lagom i storlek. Kändes riktigt skönt när jag gick därifrån. Blev dock tillbakaflyttad några dagar men eftersom min mens är oregelbunden så var det inget oväntat. Nu känns illamåendet lite mer okej när man vet att allt står rätt till :)

Ntme: Hur reagerade din mamma när du berättade innan MA? blev hon glad då så är det säkert bara en försvarsmekanism hos henne, hon är helt enkelt rädd för att förlora ett blivande barnbarn till. Hoppas det blir bättre snart!

• SommarDahlia
    Ntme skrev 2011-11-29 07:47:51 följande:
    Höstlilja: var en ljummen reaktion då också.. Borde väll fatta att hon inte kan glädjas åt mig, är ju "det svarta fåret" i familjen, men har ingen aning om varför. Visserligen är det mitt 3 barn och hennes 3 barnbarn, men lite glädje iaf kan man väll hoppas på?
    vad synd! Det är inte lätt att bara skjuta undan sådant men jag hoppas att du har andra människor i din närhet som du kan dela din gläjde med!
  • SommarDahlia

Dagens i-landsproblem; Vi har sedan länge bokat julbord på lördag kl.15. Är lite av en tradition med både min å sambons familj. Ska till ett fint gammalt slott här i skåne men jag mår förjävligt efter kl.14.30 varje dag. Fattar inte hur det ska gå till, visst kan jag avboka min plats men jag vill ju gå fast jag jag vill ju inte gå å sen sitta där å va osocial å må skit. Ja det är ett jidder... Tungan ute

• SommarDahlia

Här blir det oxå ståbräda. Går allt vägen är sonen 2 år och 9 månader när Liten kommer. Vill inte ha en stor å bökig syskonvagn. Vägen till dagis är så kort så där går nog ståbrädan utmärkt och ska vi gå längre får vi ha två vagnar helt enkelt. Funderat på en brio sitty, nån som vet om dom är bra? Vi har en bra sulky med svängbara framhjul nu men den har maxvikt på 15 kg å sonen har inte många gram kvar till han är där så det kommer ju inte fungera om ett drygt halvår.

Nån mer än jag som ger upp dagen redan 17.30 istort sett varje dag? Går å lägger mej innan sonen, mår så kasst, stackars sambon får ta läggning, hundpromenad, diskplockning osv... Snacka man längtar sig några veckor framåt!

• SommarDahlia
    Engla80 skrev 2011-12-03 09:31:27 följande:
    Tråkigt att höra att så många har negativa känningar... Håller alla mina tummar och tår för att allt är bra tjejer!!

Idag ska vi på två julbord. Ett kl 15.00 och ett till kl 18.00 med show. Showen är slut vid midnatt och jag vet inte riktigt hur jag ska orka hålla ut... Obestämd  Är så sjukt trött men kan ändå inte sova! Ska ner och köpa vitamintabletter idag med mer järn och hoppas det kan hjälpa lite! 
    kan inte låta bli att bli avundsjuk! Hela min familj ska också på julbord idag kl. 15, utom jag, för jag mår så dåligt så jag lägger mig runt 17.30 varje dag. Vill oxå!!!
  • SommarDahlia

Det var ju snabbt för att va första gången.. hur kort förlossning har du tänkt dej?:) Nu blir det sängen här, är ju uppe på övertid jämfört med senaste veckorna.

Svar på tråden Juli bebis 2012