• SaJo81

Juli bebis 2012

En liten skrev 2012-04-06 10:24:14 följande:
    Tack för alla svar om diabetesen och glukosbelastningen! Det verkar inte så roligt jag hoppas att vi och vara sma klarar sig utan allihopa!

Min tjej var jätteliten när hon kom, 2450g till sina 27 cm i v 26/27. Dock har hon alltid ätit bra ända från födseln. Hon fick dock socker lösning en gång om dagen då hon var så liten och amningen kom igång snabbt då jag fick så bra hjälp (min försäkring som arbetsgivaren hade på mig då betalade en schweiziskt privat klinik.... Skrattande). Hon orkade inte riktigt med i början utan slutade andas när hon låg hos mig, men efter att de fått igång henne så mådde hon bra (jag sämre men det är en helt annan historia)
    Dock gick hon aldring ner i vikt efter födseln som vanligt utan hon låg stabilt med en svagt uppåtgående kurva. Då de 
    Skrev du inte fel där då? 2450gr  27cm i v 26/27 ??? mina killar kom i v 30 och var 39/42cm långa och vägde 1280/1580gr.....den stora låg på normalkurvan för enlingar.......min syster vägde 2700 när hon kom i v39!!!
  • SaJo81
    En liten skrev 2012-04-10 09:49:01 följande:
    Jag ger upp 36+6 ... jag tror inte jag borde vara på jobbet idag...
    haha ja dom där gravidhormonerna :P tyckte hon var väldigt kort för vikten :S förstår=)
  • SaJo81

min lill* ligger mest ner till höger....brukar få en go bula där när jag ligger ner på kvällen...

• SaJo81

Jaaaa:) vilken dag! Har oroat mig nåt fruktansvärt sen jag förlorade mitt jobb i februari, hade återanställningsrätt och det visar sig att dom nu behöver folk igen så på torsdag börjar jag arbeta:) annan avdelning (en lättare) blir det, men fast anställning istället för 6månaders kontrakt som jag hade innan! Så då har jag även ett jobb att gå tillbaka till efter mammaledigheten! Påsåg jag ska få lön igen:)

• SaJo81
    Sladdis skrev 2012-04-10 19:20:38 följande:
    SaJo81: grattis till jobbet. Trygghet betyder mycket. :)
    det känns fantastiskt skönt, fick ju reda på att mitt kontrakt skulle gå ut några veckor efter jag plussade och det har inte varit någon munter tid direkt....och nu får jag tillbaka jobbet....småförvirrat men jätteskönt=)
  • SaJo81
    snoffsan08 skrev 2012-04-11 20:53:50 följande:
    Stort grattis till jobbet!! Måste kännas jätte skönt för dig alltså!!
    Detta är första gången jag har ett jobb att komma tillbaka till efter mamma ledighet, harvart tvungen att söka nya dom tre tidigare gångerna.

Jag hade samma problem med grabbarna, blev varslad den 9 mars hade plussat 5mars....men då var jag studieledig ändå så jag märkte aldrig av det, studerade tills killarna föddes...sen sökte jag det jobbet jag har nu då i anslutning till grabbarna började på förskola så detta känns riktigt skönt=) 
    Men så är det ju bilindustrin jag håller mig inom och där går det ju tyvärr upp och ner hela tiden!

Idag har vi i alla fall gjort ett storklipp! hittade barnvagn och babyskydd på blocket=) en Brio Sing med liggdel/sittdel/åkpåse (orginal) + Brio Primo med isofix allt från 2010 för 3papp=) det var ändå det vi hade tänkt köpa fast nytt men nu fick vi det för halva priset=)
    Så nu ska vi bara köpa växasängar till grabbarna så har lill*n en spjälsäng med och allt e klart=) 
  • SaJo81

Jag är nog nere på 97dagar nu:) går idag in i vecka 27 (26+0) har gått upp TIO KILO!!! Gil bara upp 16 förra gången sammanlagt och då var det tvillingar!!!

Nu är jag i alla fall på jobbet, första dagen! Ny avdelning so är betydligt lugnare än min förra så det e bra....men det verkar än så länge inte vara så lattjo folk....men det kanske e för att jag inte känner dom ordentligt!

• SaJo81

Förresten så har vi haft finbesök på jobbet idag med.... :) Prins Daniel var här för en stund sedan!

• SaJo81

En dag har jag jobbat nu och undrar i mitt stilla sinne hur länge jag kommer orka :P har fått ett mycket lättare jobb än jag hade men oj vad tungt det känns att stå upp hela dagen.....

• SaJo81

Välkommen hit Gulfan:) har BF dagen efter dig :) 19 juli! Har två barn sen innan, tvillingpojkar som fyller 3 i september så här blir det full rulle sen:)

Svar på tråden Juli bebis 2012