snoffsan08 skrev 2012-04-20 10:59:21 följande:
Ja, det här med vikten ja. Jag blir avis på er som "bara" gått upp ca 10-12kg. Jag är i v: 27, 28 imorgon (26+6 idag) och har gått upp ca 20kg sen inskrivningen och 25-27kg mer än normalvikten för mig.
Fingrarna är som falukorvar och benen är som stora trästockar.
Försökte mig på promenad tidigare i veckan (kanske skrev det förresten?)
Tog ca 1 timme när det i vanliga fall ska ta ca 20 min. Jag är fortfarande förstörd i ryggen efter det. Om jag ska vända mig om och gå åt andra hållet så kan jag inte bara snurra runt, utan måste stå kvar med ena benet i backen och liksom "kicka" mig runt med andra benet. När jag gick promenaden fick jag ännu mer bevis på oxå att jag har mycket vätska i kroppen. Fingrarna blev ännu tjockare och kritvita, och det var inte för att jag frös och det var kallt, för det var det inte. Jag är så SJUKT less på detta nu, så jag vill bara sätta mig ner och gråta. Känner även av ont i höfterna mer och mer, speciellt på nätterna då man inte kan ligga på så många andra sätt än på sidorna. Känns som om jag bara vill lägga mig ner och somna och inte vakna igen fören det är dax att föda. Har varit snål med att använda kryckorna, men känner att jag nog måste använda dom varje dag nu. Är så himla glad över att detta är mitt 4e och sista barn och inte mitt första.
Ber så mycket om ursäkt för gnällandet, men just nu känns det pest och pina

Jag brukar ju faktiskt inte gnälla här, men nu kände jag mig tvungen.
Kram på er alla!!!
Välkommen hit!! Självklart finns det plats för fler!!
Oj, jag antar att du har jäkligt mycket vätska i kroppen nu då? är du "normalvikt" annars?