Feah skrev 2012-06-15 12:04:49 följande:
En vecka kvar till planerat kejsarsnitt! Hjälp! Läskig tanke att vi blir föräldrar den 21 juni.
(Håller mig till julitråden ändå, eftersom BF var 5 juli från början.)
Allt känns fortfarande bra, förutom att jag är tung och trött, flåsig och täppt. Ont i blygdbenet igår, kändes som om bebisen absolut försökte "gräva sig neråt" där i "attacker" med några sekunders mellanrum. Är det när den försöker fixera sig? Det var inte värkar, men samtidigt var jag tvungen att stå blick stilla och ropa "Aaaaaj!" för det var allt annat än skönt.
Åh! Jag vill oxå vara ogravid om en vecka!!! Men det lär ju inte ske.. usch och tvi för att gå runt som stor halvinvalid flodhäst!
Läste att många skrivit att ni önskar att förlossningen startar med att vattnet går. Det är min största mardröm.. nästan! Mamma berättade häromdagen om sin jobbarkompis vars syster fick barn förra veckan, den startade med vattenavgång inne på IKEA! huvvaligen!! Jag tycker de verkar opraktiskt var man än är! Vatten i sängen, eller i bilen eller på parketten... Blött blött blött. Nej, jag hoppas innerligt på svaga värkar som blir starkare som men sonen.