Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

FruSandra skrev 2012-06-13 16:05:57 följande:
    Sommardahlia
    Hur har de gått?

Det gick bra. CTG-kurvan va godkänd och läkaren kunde se på UL att hjärtat slog nåt ojämt slag ibland men där fanns ingen vätska runt hjärtat och allt såg bra ut så hon tyckte inte jag skulle oroa mig. Tydligen väldigt vanligt och beror i stort sätt alltid på omoget hjärta. Ska dock dit en gång i veckan för UL tills det är borta. Känns lite drygt att behöva åka både till BM och sjukhuset varje vecka men såklart skönt att det tas på allvar.
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • SommarDahlia

När jag skrev in mig på mvc hade jag ett blodvärde på 126 och ett järnförråd på 35. 35 var tydligen okej men inte bra. Nu ligger blodvärdet på 102 och järnförrådet på 7. Inte konstigt jag inte ens orkar tömma tvättmaskinen utan att bli anfådd, svimfärdig och toktrött..Att duscha ståendes är uteslutet och fast jag sitter ner så är jag helt slut efteråt...
    Från att ha velat föda NU NU NU, så inser jag att jag måste förbättra järnförråd om jag ska orka en förlossning. BLÄ!!!

• SommarDahlia
    Feah skrev 2012-06-15 12:04:49 följande:
    En vecka kvar till planerat kejsarsnitt! Hjälp! Läskig tanke att vi blir föräldrar den 21 juni.  
    (Håller mig till julitråden ändå, eftersom BF var 5 juli från början.)

Allt känns fortfarande bra, förutom att jag är tung och trött, flåsig och täppt. Ont i blygdbenet igår, kändes som om bebisen absolut försökte "gräva sig neråt" där i "attacker" med några sekunders mellanrum. Är det när den försöker fixera sig? Det var inte värkar, men samtidigt var jag tvungen att stå blick stilla och ropa "Aaaaaj!" för det var allt annat än skönt.

Åh! Jag vill oxå vara ogravid om en vecka!!! Men det lär ju inte ske.. usch och tvi för att gå runt som stor halvinvalid flodhäst!

Läste att många skrivit att ni önskar att förlossningen startar med att vattnet går. Det är min största mardröm.. nästan! Mamma berättade häromdagen om sin jobbarkompis vars syster fick barn förra veckan, den startade med vattenavgång inne på IKEA! huvvaligen!! Jag tycker de verkar opraktiskt var man än är! Vatten i sängen, eller i bilen eller på parketten... Blött blött blött. Nej, jag hoppas innerligt på svaga värkar som blir starkare som men sonen. Glad  
  • SommarDahlia
    Ålder: 27 år
    Tillsammans med pappan till barnet: varit tillsammans i drygt 7 år nu men va även tillsammans 2 ggr på gymnasiet :)
    Jobbar med/ pluggar till/ arbetslös: Nyexaminerad inom psykiatrin på umeå uni. Hoppas på jobb lagom till mammaledigheten är slut
    Bor: I marklägenhet utanför Kristianstad i Skåne
    Barn sedan tidigare: En son som blir 3år i oktober
    Drömmer om: Att min släkting ska flytta så vi äntligen kan få flytta till hus! Och att den här graviditeten ska va över :)
    Intressen: Inredning, familjen såklart, vår labbetik. Är en riktig "hemma-person".

Känner med er som känner er åsidosatta av karlarna! Jag har absolut ingen perfekt karl, han har ett jävla humör ibland men han en klok man och förstår att hans insats är nödvändig för att det här ska fungera! Kramar till er! 
  • SommarDahlia
    nilepile89 skrev 2012-06-19 11:03:36 följande:
    Ursäkta men va skönt det är att höra att man inte är den enda som inte har sex. Trodde nästan man var den enda. E det någon här som vet om hur ens mamma har haft det vid förlossning om det kan vara ärftligt ??

Min mamma har blivit igångsatt med alla tre och därmed gått över i typ 3 v varje gång, förlossningarna har varit segdragna. Hon har haft lätta graviditeter i övrigt.

Jag födde sonen BF-2, förlossningen gick snabbt och enkelt utan problem dock har jag haft tråkiga graviditeter med illamående och kräkningar. Första gången släppte illamåendet v. 19 och denna gången v. 30...  
    Så jag har definitivt inte "ärvt" mammas förlossningar eller graviditeter.. 
  • SommarDahlia

18 dagar kvar och jag är riktigt färdig i kroppen nu!
    Har oxå fruktansvärt ont i musen, eller snarare blygdbenen. Kan knappt resa mig och jag vaknar minst en gång i timmen av smärta på nätterna. Dessutom känns det som att jag ska få liggsår. Man har ju bara två ställningar att välja på, antingen höger sida eller vänster. Känner att jag nästan får blåmärken på höfterna och vaknar av att det gör ont där oxå! Gnäll gnäll gnäll!!! 

Jag känner mkt sammandragningar som inte är jättebehagliga men det är tyvärr inga värkar. I helgen vill jag inte föda för vi har ingen barnvakt men från söndagkväll när mamma slutat jobba å framåt är bebis mer än välkommen!

Vi skulle kanske göra om BF-listtråden till en lista när bebisarna faktiskt är födda?! Ingen skriver ju i den ändå nu. Typ när när BF var, när bebis verkligen föddes, vikt och kön? Skulle va spännande att se hur saker och ting blev i verkligheten. Känns som att nån bebis kommer inom det snaraste! :)

Hur har det gått FruSandra??  

• SommarDahlia
    mommytobe again skrev 2012-06-20 20:11:43 följande:
    hur gör ni andra med en nykter chafför på midsommar?ska gubben er va nykter??

Ja, det får han snällt va. Jag vill inte köra oavsett eftersom jag ofta mår rätt kasst på kvällarna. Fast han ser inte det som nån uppoffring och vi ska fira med flera småbarnsfamiljer och andra gravida så det blir nog inget vilt party i den bemärkelsen ändå. Jag har 2,5 v till BF och sonen kom innan BF så nu dricker inte karln nåt alls innan bebis är ute.
  • SommarDahlia

Min slempropp började lossna i bitar 3 v innan sonen dök upp. Den var dock inte blodblandad då. Sen kom resten med blodblandning när värkarna kom igång här hemma.

Har hört från flera att om den är blodblandad så är det nära men om den bara är snorgul så kan det dröja..

Den här gången har jag inte sett skymten av nån slempropp trots att det bara är 14 dagar kvar...   

• SommarDahlia

Stort Grattis till den lille Cizzi!!
    Blir inte alls avis :)

• SommarDahlia

Grattis till alla nya bebisar!

Här händer inget nytt, går på UL varje vecka på sjukhuset för bebisens extraslag men allt ser bra ut. Har inte fått fler BM-tider och hoppas att det inte behövs heller!

Just nu känner jag mig bara taggad på förlossning och önskar att varje förvärk jag känner ska följas av en ny så det kommer igång! Det kanske ändras när man kommer in på förlossningen men i denna stund är jag verken nervös eller orolig, Bara nedrigt sugen på att vara ogravid och få veta om det är en Hilmer eller en Iris som bor i magen och hur han eller hon ser ut!! 

Svar på tråden Juli bebis 2012