• AAEV

Juli bebis 2012

Vi kör också youghurt, Olympia älskar det
    Turkisk yoghurt och mosad banan, eller kiwi eller päron. Det som finns hemma

Ang. att inte vända stolarna! Man ska aldrig använda bilstolens bälte isåfall, för om du krockar och stolen åker framåt så är det inget som tar emot utan då får barnet stolens vikt i ryggen, och dom är ju inte direkt lätta  

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • AAEV

Olympia har ramlat från både säng och skötbord. Oftast är det ju ingen fara även om man blir rädd.

Vår stora kille ramlade ner för trappen en gång (eller ja det har han ju gjort flera gånger) och det är första gången som jag blivit riktigt orolig. Han ramlade på kinden så han såg helt snedställd ut i ansiktet. Vi åkte inte in för efter ett tag la det sig lite men han fick ett blåmärke över halva ansiktet och efter några dagar klagade han på ont i örat så då fick vi åka in. De trodde väl de kunde vara nån inre blödning. Men det var bara en vaxpropp

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • AAEV

Anna: det kommer gå galant. Första året är tufft men det får man igen
    Jag har 13 mån mellan mina äldsta och sen 2.5 år ner till Olympia. Så tre barn på tre och ett halvt år.

Känner igen dina känslor, jag tänkte i samma banor själv

• AAEV

Olympia äter varken köpegröt eller välling. Inga barnmatsburkar heller, hon äter samma mat som vi. Det är skönt faktiskt

• AAEV

Vi har precis blivit friska från all skit! Och så hade vi vänner över på middag igår och vid nio spydde deras äldsta son rakt ut på vårt golv. Har kräkfobi och jag har legat vaken halva natten och bara tänkt att det snart är vår tur! Barnen höll sig därifrån men jag hjälpte till och torka...

• AAEV

Jag börjar jobba på månd. Kommer jobba mån och fredagar fram till september. Ska bli skönt samtidigt som det är lite vemodigt

• AAEV

Olympia äter:

06 ammas
    07.30 frukost (smörgås, youghurt med frukt)
    11.00 frukt+ ev. Amning
    12.30 lunch (det vi äter, idag kött och klyftpotatis med grönsaker)
    14.30 amning
    17.00 middag (ibland macka+yoghurt, skrädmjöljsgröt eller den middag vi äter)
    19.00 amning
    20 180 ml ersättning
    23 amning
    03 amning eller ersättning.

• AAEV

Hyllar alla fantastiska mammor här inne idag! Hoppas ni får en toppendag

• AAEV

Nej ellabella! Usch jag avskyr verkligen magsjuka. Ammar du? För det sägs ju att det skyddar, jag fick kräksjuka för nån månad sen, alla i familjen fick det utom Olympia

Svar på tråden Juli bebis 2012