Inlägg från: juliaannaeva |Visa alla inlägg
  • juliaannaeva

Juli bebis 2012

Tror resfebern kommer smygandes... Lillan sover sen 19 o jag ligger klarvaken! Varit uppe o knopprat ögonbrynen 04.30... Normalt va ?! ;)

• juliaannaeva

BVC sa till mig att fortsätta för de ger sig, direkt de kommer något nytt i magen så stannar den för att den inte vet vad den ska göra med det nya.. Men jag har gett mycket lösande! Katrinplommon o päron men sen får hon ju lite messmör i maten med. Men ser han ut att ha ont i magen för att han inte kan bajsa så kanske du kan stoppa in feber termo metern lite o se om de står där innanför precis? Då kanske han får ut de första o sen kanske resten hänger på! Så fick jag göra några gånger innan magen vant sig :)

• juliaannaeva

Fick ha i väldigt mycket i början när jag sluta amma men nu räcker de med en tsk i ett mål men man får pröva sig fram lite :) börja med en tsk du o se om de räcker!

• juliaannaeva

Tror knappt de är sant! Har börjar hålla Tyra vaken all tid efter kl 14 o har kört de i 3 dagar! Hon har sensommar för natten kl 19 alla dagar förutom ikväll för nu ville hon somna nu istället.. Tyckte inte de gjorde något för vi ska ju åka till Landvetter kl 03 inatt! Imorgon bitti flyger vi till varmare breddgrader :) men så underbart att inte behöva lägga en ledsen Tyra på kvällarna!

• juliaannaeva

Det går faktiskt väldigt bra! :) hon blir lite otålig mellan 18-19 men väldigt väldigt lätt att lägga! O det överväger den där sista timmen då man får underhålla henne till Max! ;)

• juliaannaeva

Hej då tjejer!
    Ta hand om er och bebisarna nu lyfter vi snart mot varmare breddgrader och en veckas värme! :) kram

• juliaannaeva

Oj då! Har visst en del att lösa igen, nu är vi hemma från ett soligt Teneriffa.. Haft kanon väder inte under 25 grader (dock lite gör varmt tyckte jag eftersom Tyra var med) men hon skötte sig utmärkt och var så duktig!!! Skrek inget på planet dit och charmande alla, tyvärr blev hon jätte förkyld i torsdags kväll o hostade så mycket att vi var nära på att få ringa ut läkaren för Att hon inte fick luft :( men det gav med sig

• juliaannaeva

Men...
    Gav med sig rätt fort! Men på hemresan idag så hade Hon 39 graders feber och jätte snorig så den var inte så rolig.. :( tackar den som uppfann bärsjalen!!
    Annars har vi verkligen haft det toppen! Hoppas alla mår bra och att bebisarna växer o allt som dem ska :)

• juliaannaeva

Min dam blir 6 månader den 25 och avskyr fortfarande flaskan hon får därför flaskan vid 05 (i sömnen typ och då går de bra) sen får hon 1,5 dl gröt 08-09 sen försöker jag med flaskan runt lunch vilket brukar sluta i skrik så då får hon rotfrukts mos ist tänkte att jag imorgon ska koka lite lax till henne så hon börjar få lite proteiner till lunch med. Sen får hon fruktpure till mellanmål vid 15 eller en banan. O sen 1,5 dl gröt innan läggning vid 19 o så snuttar hon lite på flaskan när hon somnat. Men eftersom hon nästan inte får i sig någon ersättning så reder jag ut gröten med den istället :) men idag har hon fått nan 2.. BVC tyckte jag skulle prova o se om hon tyckte bättre om den men tror inte hon märkte någon skillnad... Hon får alltid päron eller Katrin plommon pure till gröten :)

• juliaannaeva

Igår när vi var hos läkaren med Tyra o hennes hosta så frågade jag om Ipren (för att jag har hört så mycket olika) o han sa att man ska undvika Ipren i den mån de går men tyckte att man skulle ge de om aptiten är dålig. Så i fall dem har hög feber och äter dåligt så kan man ge en Ipren innan måltid så kanske den piggar på sig o får i sig lite. Annars rekommenderade han bara Alvedon om man ville ge något. Men han sa också att det bästa är om kroppen får ta hand om febern själv..

Svar på tråden Juli bebis 2012