Inlägg från: Tekla78 |Visa alla inlägg
  • Tekla78

Juli bebis 2012

BM idag 37+4, huvudet fortfarande rörligt, men det kan det vara fram till förlossningen sa hon. Vi sammanfattade graviditet och pratade förlossning. Kändes bra. Hon var vikarie för min ordinarie, men hon var en av de 5 barnmorskor som var med på min förra förlossning (gick igenom 4 skift, men så hoppade "min" BM in en sväng precis på slutet)

• Tekla78

Grattis till nya bebisar o lycka till ni som är på G! Har äntligen jobbat sista dagen så nu ska jag njuta av att få boa ett tag o göra fint härhemma. Med perfekt timing kommer lister o garderob på plats i hallen efter att maken lagt klinker (för några veckor sedan!!) Vi var ganska överens om att åka hem 1 1/2 dygn efter förlossningen sist. Amningen strulade hemma, men vi har ett sånt fint amningscentrum på vårt sjukhus som man kan gå/ringa till om man behöver hjälp.

• Tekla78

Hyrde en TENS-apparat förra måndagen och måste säga att det är nu min bästa kompis nu! Har börjat röra mig mer nu när jag inte måste akta mig för sammandragningar och då har bäckenproblemen kommit tillbaks. Så skönt att "störa ut" smärtan för ett tag. Kommer ihåg att det var superskönt mot värkarna förra förlossningen också. Cefar heter den jag har. Rekommenderar verkligen att hyra en sån! Sjukgymnasten som hjälpte mig att hyra den sa att man kunde använda efter förlossning till eftervärkar också.

• Tekla78
    FruSandra skrev 2012-06-26 22:52:07 följande:
    Tekla78 den har ja med... Vilket program kör du? Jag använder bara P3....

Jag växlar mellan P1 och P2. Så skönt med vågrörelsen i P2!
  • Tekla78

Grattis LitenR! Härligt att höra att det gick så bra!

Ellabella, stor kram till dig angående amningen. Inte kul med blåsor/sår/onda bröstvårtor. Jag hade jobbigt de första två månaderna, men sen blev det fantastiskt bra! Hoppas det ger sig snart för dig!

Min första lediga dag idag! Kan tänka mig att vara "helledig" i några dagar till, men det vore ju lite skönt om lillebror kanske ville titta ut i helgen eller strax efter?

Wikström, välkommen till tråden!

Beranda, jag är i v. 37+6 och bebben har inte fixerat sig (fullt rörlig). BM sa att den inte nödvändigtvis behöver göra det innan förlossningen utan att huvudsaken är att huvudet är neråt. Ändå har jag dessa ilningar ibland när jag går (har haft i många veckor nu) som många pratat om i tråden och gissar att huvudet liksom skaver mot urinblåsan eller något liknande.

• Tekla78
    SaJo81 skrev 2012-06-27 12:56:54 följande:
    det var ju den där jäkla bb-väskan med ja! vad behöver man egentligen? vet att det har skrivits förr men jag har änna inte tagit tag i det än då det känns så avlägset.... nu är det ju iofs bara 3 veckor kvar så jag kanske borde packa den i alla fall! men goa joggingbyxor och sånt där? dem använder jag ju dagligen så det kan man ju inte packa ner..... 

Skriv en lista så kan du lätt packa när det sätter igång. Annars finns det mesta på sjukhuset som du behöver ha när du är där. Snacks till maken under förlossningen, amningsinlägg, hygienartiklar, kläder att resa hem i till dig i bebis, sköna kläder att ha när du är där, hygienartiklar etc. Finns en bra lista på Babycenter tror jag.
  • Tekla78

Nu har jag varit ute på långpromenad, nästan 1 1/2 timme! Fick gå i slowmotion på slutet... Hua, nu ska jag gå och lägga mig innan hämtning på dagis! 14 dagar kvar till BF...

• Tekla78

Jag har också packat lite överdrivet mycket saker, men man vet ju aldrig om det blir komplikationer så man behöver stanna längre eller så. Visserligen kan det mesta inhandlas eller så kan jag be släktingar komma med det som saknas.

Angående ilningarna igen. Jag hade stort obehag tidigare när jag gick, men när jag blev mindre orolig "släppte jag bäckenbotten", alltså jag slutade spänna mig i underlivet när jag gick och då blev besvären mycket bättre!

Har inte heller haft cravings. Sug på lakrits, choklad och mackor. Tycker att Cherioos är väldigt gott att äta innan läggdags, men det är absolut ingenting som jag bara måste ha.

Alemonia, kan rekommendera att testa TENS:en lite varje dag för att bekanta sig med den. Man känner gränserna bättre då och vågar fräsa på mer om det behövs. Sjukgymnasten sa att man inte kan använda den för mycket. Brukar sätta på den när jag ska laga mat eller vila. Den jag har går i alla fall att hänga runt halsen om man ska röra på sig.

• Tekla78

Grattis bragdoll och lycka till med igångsättning enilorac! Champagne och räkor ska visst vara ett knep också. Hörde något om basilika-te också.

• Tekla78
    anjiali skrev 2012-06-28 17:41:24 följande:
    Engla: tur du sa det !!! Putsa fönster hade jag glömt och det behövs faktiskt. Om 50 min börjar sommar festen på jobbet och jag ligger fortfarande som en svettig vattenballong på soffan. Långklänning skall på då det är "svensexa" för den enda killen på jobbet. Mat skall fixas då det är knytis. Orkar inte ur soffan.

Uffa, låter som om du skulle behöva vara hemma istället. Kram!
Svar på tråden Juli bebis 2012