Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

Ellabella: skönt att ni fick komma hem och att det inte var allvarligare!

För att få ut snor utan nässug brukar jag lägga Tilly på mage så får hon böka ner i filten och frusta lite, då brukar det komma fram snor. För att få ut det ur näsan använder jag en hårnål/hårspänne som har en liten ögla som jag pillar ut snoret med. Det kan komma jättemycket! Det är himla lätt och det irriterar inte barnet så som nässugen gör.

• HannaVirrpanna

Grahnkotten: hur vet man om man har stabilt bäcken?

Jag köpte svarta jeans för nån vecka sen och man känner sig snyggare bara man tar på sig dom :)

• HannaVirrpanna

Sladds: jag tycker det har gått bättre än förväntat med två barn! Min son är 2 år.

Min sambo tar ju över hemmet då han kommer hem. Han lagar oftast maten och städar. Han fixar allt med sonen efter maten så jag får mycket tid för mig själv. De dagar Frans är på dagis så hinner jag sova extra under dagen men det är inte ofta jag känner att jag behöver det. Så det behöver ju inte bara vara jobbigt bara man hjälps åt med allt!

• HannaVirrpanna

Vi glömde kondomen! Men jag kom på det innan slutet så han hann dra ur... Men vi har inte haft kondom sen vi började träffas så vi har inte vanan inne. Preventivmedel suger ju! Vill verkligen inte ha kondom!! Allt med hormoner suger och kopparspiral är hemskt enligt alla typ... :(

• HannaVirrpanna

God morgon! Härligt anjiali! Hon börjat fatta galoppen när det kommet till sova kanske!

Tilly sov hela kvällen, ammade då jag la mig halv elva. Sen vaknade jag av hennes storebror kl 6.40 så jag har sovit bra jag med! Men jag är ändå trött!

• HannaVirrpanna

Min stora sov till tio i elva igår... Han somnade halv nio så jag trodde han var död... Tillslut tog jag mod till mig och kollade till honom, och då vaknade han... Tilly sov också länge... Själv vaknade jag kl åtta och satt bara och väntade... Det är sånna dagar man absolut inte kan sova länge själv!

Svar på tråden Juli bebis 2012