Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

En liten: jag tycker att det känts tydligt när det är dags att åka in. Värkarna ändrar karaktär och man får verkligen andas sig igenom. Plus att du klockar dom och ringer förlossningen för råd. Lycka till och hoppas det blir bebis.

• anjiali

Bragdoll: tack . Ett tag trodde jag att det var läge att ringa ambulans. Visste inte om det var vattnet eller kiss som jag stod i på alla fyra :-/. Å värkar fick jag, men det gick över i mer sammandragningar sen.
    Jag har känt mig så lugn inför förlossning but not anymore ....vill inte föda igen !!!
    Förra förlossning påminde lite om detta. När man inte kan styra över förloppet utan krafter tar bara tag i en och tar över. Bara att hänga med på resan hur obehaglig den än är. Hade en enda värk med sista och hann precis in på förlossningen. Journalen är fem minuter lång.
    Kan man beställa en förlossning där man är på plats och får bra smärtlindring så skulle det kännas bättre. Än att veta att man skall sitta i skumpande bil i en halvtimma och ev skrika som en galning som sist.

• anjiali

En annan dum fråga mitt i diskussionen om våra män.

Tror ni att bebisen har lättare för att sjunka ner och fixera sig om man är mera upprätt ??? Har definitivt intagit horisontalläge det senaste och tycker att bebis flänger runt en hel del där inne. Kanske är lättare att hitta ut med gravitationens hjälp .

• anjiali

Smulan: låter som ni behöver hjälp . Så kan du ju inte ha det ??? Om han inte lyssnar på dig kanske han lyssnar på någon annan. Värdesätter han inte dig så är du värd något bättre !!!
    Kram

• anjiali

Ja får väll upp å knalla lite mera idag så kanske tyngdkraften hjälper bebisen att sjunka ner en smula. Magen går upp över revbenen en bra bit. Nästan som ett bord att lägga upp tuttarna på .

Sajo: hoppas han kommer hem i gott skick . Tänkte på filmerna baksmällan .

• anjiali

35 år ( äldst här ???).
    Varit gift med pappan till barnen sen 2000. Varit tillsammans sen 97.
    Bor på landet i hus utanför Borås och Göteborg.
    Operationssjukskötetska.
    Två flickor födda 03 och 06.
    Träningsnörd. (utbildad dansare i unga år) älskar att dansa salsa och hiphop, houes. Har varit zumbainstruktör. Tränar även styrka och löper. ( kan knappt gå runt huset idag ).
    Har mitt umgänge i götet.

• anjiali

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete.

Jag tränar på att släppa många av mina måsten och min petighet. Är periodare på att vara pedantisk och stämningen blir mindre mysig när jag går efter man och barn och tjatar om små saker.

• anjiali

Sajo: jag hade sjukskrivit mig så att gubben hade fått tagit vab om det var riktigt illa.

Själv är min man hemma för jag är fortfarande inte på banan efter magsjukan. Efter att pratat med bm idag fick vi ta en tur till förlossningen för lite kontroller. Allt såg fint ut. Fick skickat iväg en urinodling och med mig recept mot illamående och smärtlindring. Bara att härda ut. Men det är fan lättare sagt än gjort när man har tre sommarlovs lediga barn hemma var av två är mina. Bröt ihop i affären idag när jag skulle handla fil och började gråta.

• anjiali

En liten: inte ens susning om varför du gått och blivit röd !!! Intressant !!!

Svar på tråden Juli bebis 2012