Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Jo det sa BVC med, att jag alltid skulle börja amma på det bröstet så skulle det snart ta fart... Men har gjort det ni i typ 4 veckor o det blir ingen skillnad, ammar o ammar men det händer inte ett skit, det kommer en stund men sen är det stopp, blir så frustrerad! Trodde jag skulle amma länge....

• millifjor

Kniper nu! Kissade på mig lite hos brorsan igår när jag skrattade, måste man ha Tena på sig nu när man ska ha roligt eller!?

• millifjor

Vår flicka är också känslig har ätit typ fisk o ris i ett par dagar nu för att sedan börja återinföra annan mat för att se vad hon reagerar på. Min BM sa att jag inte skulle käka klassiskt gasbildande mat såsom bönor, lök mm. Jag skulle heller inte dricka apelsinjuice, ätachoklad, dricka cola. Max äta 2 frukter om dagen och inga färgstarka grönsaker såsom tomat, paprika mm. Snacka om att menyn blev smal!

• millifjor

Ägg ska man tydligen också undvika, det som är gasigt för oss är det för bebisen med sa min Bm. Sen kan man väl alltid prova sig fram. Jag tycker det var svårast att undvika grönsaker och frukt ,det är ju det jag brukar äta när jag ska vara nyttigare, tråkigt att inte få en fräsch sallad till maten liksom.

• millifjor

Nej jag håller med, sjukt svårt att hitta på mat när man knappt får ha några ingredienser! Gjorde torsk i ugn häromdagen. La torsken i en form, bredde på crème fraîche som jag kryddat efter smak, sen la jag bacon skivor ovanpå o sen in i ugnen - superenkelt och det blev jättegott! Åt det tillsammans med ris o bara vanlig grönsallad

• millifjor

Jag har ett tips mot bebisar som kämpar med pruttar o bajs! Har badat i badkaret med Rakel 3 kvällar i rad nu, efter en kvart i badet ungefär så har hon bajsat! Lagom mysigt men hon har blivit rejält nöjd efter att ha kämpat ett bra tag med pruttar o så

• millifjor

Gick upp 22 kilo, har nu 8 kilo kvar så har alltså gått ner 14 kilo nu på 6 veckor
    Stod still ett par veckor o då bestämde jag mig verkligen för att skippa allt onödigt skit, så då tappade jag 1,5 kilo på en vecka direkt!
    Har varit på mammabebis yoga idag, det var skoj men galet jobbigt, har ju tydligen inga muskler kvar :-S

• millifjor

Vår somnar för kvällen vid 7-8 typ, sen mat vid halv 12-12, sen mat igen vid halv 3, nästa mattid är typ 5, sen slumrar hon kanske om en halvtimme eller så vill hon gå upp klockan 5!
    Hon somnar in lite vid amningen men sen när man ska lägga ner henne i vaggan så vaknar hon oftast, då får man vagga o vagga o vagga tills hon tillslut stämplar ut
    På dagarna har hon inga direkta sovtider, slumrar och sover om vartannat.

• millifjor

Har också käkat penicillin, en dunderkur eftersom jag hade en allvarlig infektion i bröstet

Svar på tråden Juli bebis 2012