Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Trolla75 skrev 2012-11-16 11:45:52 följande:
    Jag skulle kanske väntat med gröten, men han såg så glad ut och verka gilla den skarpt!
    Han sitter ju nästan o dreglar när vi äter och följer gaffeln med blicken från tallrik till mun.

Får kolla hur magen är på honom i dag?
    Vår lilleman var så de första 2 kvällarna efter att vi börjat med gröt men nu är det bättre Glad
  • chess07
    Emmizen80 skrev 2012-11-16 16:19:28 följande:
    När jag har tempat hon är det precis när han vaknat och på kvällen när natt blöjan tas på. Så hans temp är "hög" utan att han har varit aktiv. När grundtemperaturen är hög, vart ska då gränsen för feber dras? Vi är ju vana vid låga grundtemperaturer så hos ex dottern är ju 38,1 feber men är det då feber för Gustav? Kommer denna "höga" grundtemperatur att sjunka, eller kommer den alltid att ligga högt? Den dan han börjar förskola lär ju personalen ringa hem han för feber hela tiden, de brukar dra gränsen vid 37,5 (iaf några förskolor jag känner till i vårt område där vi bor). Även mitt jobb (är förskollärare) gör det, men jag anser att man inte ska stirra sig blind på en termometer, utan hur barnet är, och därför får jag ibland "skit" för att jag inte ringer hem barnen om de inte är påverkade av febern av vissa kollegor.

Det är bebisar som har hög temp. Det stabiliserar sig när dem blir större. Är du orolig så kontakta BVC men jag tror inte det är något att oroa sig över. Tempar ni alltid era barn morgon och kväll?
  • chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-19 01:35:35 följande:
    Vi är nog sist ut med dop, 3e advent kör vi.., alltså den 16dec ;)
    Hoppas verkligen dopklänningen passar då!
    Å nej inte är ni sist heller! Vi kör Dop 30/12 ;)
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-11-19 14:39:22 följande:
    Min bebis tar flaskan jättegärna med jag vet fan inte hur man pumpar ut : ) jag får ut jättelite sin hon slukade i sig :) Sen gör det jäkligt ont också. Så slår vi ihop alla våra bebisar har vi en supersnäll en : )

Jag fick tips om att pumpa ur samtidigt som ja ammade och det fungerar toppen! Rinner till så bra då! Ser lite roligt ut med båda brösten framme men vad gör man inte ???? pumpa på morgonen då brukar de finnas mest ????
  • chess07
    momster skrev 2012-11-20 01:38:15 följande:
    Trolla : Tack måste vara den endå.

Då är vi på akuten i Falun igen och väntar på att få komma upp på barnavdelningen igen. I morgon väntar läkarbesök på öron och ev får Denver operaton tidigare.
    Era stackare... Nu hoppas vi att ni får operationen snarast!

• chess07
    momster skrev 2012-11-20 16:36:02 följande:
    lite uppdatering från oss.

det bli operation för denver i morgon.

riktigt skönt att den blir av nu men samtidigt lite läskigt att han ska sövas S   

Va skönt för er!

Det kommer gå jättebra men förstår att de känns läskigt! Dom är som sagt duktiga i Falun ????
  • chess07
    momster skrev 2012-11-20 18:36:57 följande:
    EllaBella vad ockäkt med förändringar, jag skulle bli precis som du. Chess läskigt är nog bara förnamnet just nu,jag kommer sitta här på rummet och stor böla i morgon tror jag. men att de är duktiga här det vet jag så vi opererade dottern för lite drygt 1 år sedan. men känns otroligt skönt att mannen kommer hit i morgon oxå så amn slipper sitta här helt själv.   tack för alla lycko önskningar. jag försöker uppdatera i morgon om hur det går. man blir ju lite smått rastlös på sjukhus tyvärr.    

Oj såg nu att det blev frågetecken efter de ja skrev! Det var inte meningen 😕 Om jag inte redan haft planer imorgon hade jag kunnat komma förbi och hålla dig sällskap under operationen!
  • chess07
    Tibell skrev 2012-11-20 19:55:06 följande:
    Ellabella : Fy vad läskigt kramar till dig ! Momster : Tänker på er och håller tummarna imorgon ! Skulle någon här kunna göra mig en tjänst ? kan ni räkna hur många andetag erat barn tar vid vaket tillstånd i minuten ?

Jag har inte räknat A:s andetag men i vaket tillstånd ligger bebisar normalt mellan 30-50 /minut beroende på om de är ivriga eller lugna.
  • chess07
    momster skrev 2012-11-20 21:01:21 följande:
    nu vet jag tyvärr inte men han andas välldig oregelbundet.
    bebisar har väldigt oregelbunden andning när dem är små :)
  • chess07
    Tibell skrev 2012-11-20 20:12:22 följande:
    chess : Jo jag vet det men skulle veta om era barn håller sig inom de ramarna...Lovis ligger en bra bit över nämligen...
    hur högt ligger hon då? gör hon det hela tiden? hur är hon när hon sover te.x?

Svar på tråden Juli bebis 2012