Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

FruSandra skrev 2012-11-22 20:23:02 följande:
    Måste bara få Lätta mitt hjärta!! Jag vill skrika ut min lycka!

VILGOT TOG FLASKAN IDAG!! FÖRST 100ml o nu på kväller 135 ml!

Efter att prövat alla flaskor så va de esska som gick hem.

De känns som en sten som har lättat!

Han käkar också 1-1,5 dl gröt på dagarna.. Och när den med fruktpure tar slut blir han SKITFÖRBANNAD!

Litet matvrak?

Åh va skönt! Ger du ersättning då eller bröstmjölk?

Ni som börjat med gröt, vilken gröt ger ni? Har era reagerat något med magont och mer gasiga?

Vi ger A risgröt med banan och persikosmak. sen har vi även gett sempers banangröt men den verkar de som han får ont i magen av,.. Är ju lite vetemjöl i den.

Han älskar gröten så man får passa sig så man inte skövlar in utan vi tar det försiktigt ????
  • chess07

Men varför blir det frågetecken! Gah....

Kanske ska köpa mild havregröt och prova med då och se.. Risgröt går ju fint men vi ville ju börja med gröt för att försiktigt introducera gluten och det är det ju inget i den ???? kanske är hans mage inte redo för det än.. Vi får prova oss fram!

• chess07
    AKT83 skrev 2012-11-23 08:11:45 följande:
    I banangröten (risgröt) från Semper är det vetemjöl i så de "glutentränas" med den trots att man kanske inte tror det ;)

Usch och fy för alla sjuka barn! Håller alla tummar att lösningar snart hittas så att alla mår bra igen snart!

Skönt med fredag idag!

Ja precis de va därför ja köpte den gröten. Ska prova att ge på dagen istället för då ser jag bättre om det är magont eller inte. Risgröt går ju som sagt utan problem.
  • chess07
    AKT83 skrev 2012-11-23 08:11:45 följande:
    I banangröten (risgröt) från Semper är det vetemjöl i så de "glutentränas" med den trots att man kanske inte tror det ;)

Usch och fy för alla sjuka barn! Håller alla tummar att lösningar snart hittas så att alla mår bra igen snart!

Skönt med fredag idag!

Ja precis de va därför ja köpte den gröten. Ska prova att ge på dagen istället för då ser jag bättre om det är magont eller inte. Risgröt går ju som sagt utan problem.
  • chess07
    FruSandra skrev 2012-11-23 18:25:06 följande:
    Chess

Jag ger ersättning som tillägg...

Ang gröten kör vi banangröten från semper.. Han fick lite ont i magen i början, men de va bara de 2 första dagarna, sen kan han få ont om han inte rapar imellan...

Ja vi märkte också av magont första gångerna men sen blev det bättre. Men sen började han vakna på kvällen nån timmar efter att han ätit och skrika vilket han aldrig gjort förut! Därför tänkte jag att de ev. var magont. Men idag fick han den innan lunch och inget Magont än! Peppar peppar...!
    Trolla75 skrev 2012-11-23 18:06:15 följande:
    Nu är vi hemma, fick permis över helgen... Nu är det magnet röntgen vi väntar på i nästa vecka...

Ha en go helg!

Desamma till er! Hoppas ni kan slappna av lite och ha en skön helg!
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2012-11-23 19:28:02 följande:
    Jag har också bytt till sittdel. Hon vill gärna se lite mer av vad som händer nu och blir galen om hon inte får sitta upp : ) intryck gillar hon nog för titt som tätt som idag blir hon uttråkad i vagnen och vill vara i famnen och då ligger hon typ på armen när jag går och då ser hon ju allt, så idag har hon sett hela Ikea : )

Haha goding : )

Vi har inte bytt till sittdelen än men provat den! Men nu har han dragit iväg på längden sista veckorna så nu får han snart inte plats i liggdelen längre!

Tänk vad snabbt dem blir stora..! Har träffat en kollega vars son är 2 månader och väger ca 4,6 kg, att hålla den lille var som att hålla en fjäder jämfört med vår 8,5 kg bebis! Kommer knappt ihåg hur de va när A var så liten och än mindre nyfödd!! Fler som känner så?!
  • chess07
    SessanM skrev 2012-11-26 20:59:47 följande:
    Hon har hållit på ganska många veckor nu, trodde först på utv. fas men nu vet jag inte. Provade precis att lägga henne på mage och hon somnade pang, nu har hon legat blickstilla sedan dess. MEN vi vågar inte ha henne så i natt, får köpa ett andningslarm om hon nu sover bättre på mage.

Förstår att du känner dig orolig men visst är de så att risken för PSD är störst upp till 3 månader?

Vi har lagt Arvid på sidan sen han var nån vecka och han har lagt sig själv på mage sen över 1 månad sen. Inte så mycket vi kan göra åt det. Han strular en del på natten än... Önskar han kunde sova iaf 4 h i sträck... Men de går nog över...
  • chess07
    momster skrev 2012-11-29 02:46:35 följande:
    AAEV : oj tvålen har inte jag tänkt på. Denver har ju fått mer exem och jag vet inte nå vad det är för tvål jag anv.

Vi köpte ju nytt tvättmedel när Denver föddes. Han har inte reagerat men jag har i stället. Så ni som har känsliga barn vad vågar man testa för tvätt medel. Jag kan ju ta att jag reagerar men vore skönt endå om det slutar klia på hela kroppen.

Vet att vi hade via sensitiv förut och den tål jag men brukar barnen tåla den ?

Vi använder skona då sambon har exem, det är godkänt av astma och allergiförbundet.
  • chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-29 10:28:18 följande:
    Tack för all omtanke! :)

Lilleman blev jätteförkyld o lite febrig i natt, så vi blir kvar hemma. Eller ja, han är inte välkommen in på avdelningen om han bär på en infektion...

Det känns ju sådär att inte vara med, men pappan får hålla mig ständigt uppdaterad!!!

Kl 11 ska hon vara där, kl 13 är MRen

Håll tummarna!

Vad jobbigt att inte få vara med... Tänker på er idag!
  • chess07
    Trolla75 skrev 2012-11-30 14:39:20 följande:
    Millifjor- är absolut inte säker men, kanske är plagg som säljs i leksaksaffärer som även säljer barnkläder?

I går gjordes MRn och ni är det många som ska titta... Men vår läkare som tittat idag, trodde att det ev. Kunde vara en cysta?

Så tillbaka till ortopeden som ska göra ett utlåtande... Nu är hon uppsatt på en CT på bara knät ... Men det fanns ingen tid förrän på måndag. Så hoppas hon får permis över helgen.

Smärtlindringen funkade allt sämre så nu får hon något morfinliknande?

Vad skönt att få veta vad smärtan beror på! Cystor är ju ofta i regel godartade!

Sitter den i knäet? Finns ju något som kallas bakers cysta som man har i knävecket. Helt ofarlig.

Många kramar til er!
Svar på tråden Juli bebis 2012