Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Jamtlandstaus skrev 2012-01-11 10:29:41 följande:
    Vad skönt för er Sladdis!

Verkar som många redan fått er tid till RUL, är det bara jag som inte fått det?
    Är i v15 o har min stora milstolpe nästa vecka med FVP. Eller egentligen veckan efter det när svaret ska komma *nervös*!!!
    Jag är i v 15 och har fått tid till RUL i v 20 tror jag att jag är i då.. den 17 Feb ska vi dit igen...
  • EllaBella02
    TiLo skrev 2012-01-12 08:34:13 följande:
    Idag är det dags för kub för mig också. Är sjukt nervös och vet inte hur jag ska få tiden att flyta på till kl 11.
    Lycka till på kuben!! Det går säkert jättebra!
  • EllaBella02
    Tolle83 skrev 2012-01-12 16:53:58 följande:
    Är de nån mer som känner som håll precis vid naveln? Imellanåt gör de rätt ont :S
    Ja! Precis så har jag också känt.... Känns som håll vid naveln... Undra vad det kan vara för någonting.. : )
  • EllaBella02
    Woogie skrev 2012-01-13 13:51:53 följande:
    Idag var jag på KUB och allt var bra!!
    Risken var 1/3000 och h*n var i högsta grad levande och rörlig på alla sätt. Alla proportioner var bra och inga mått konstiga, så det var jätteskönt! BM var supergo och jag har fått fem eller sex bilder mailade till mig ♥
    Känns bra nu när det har läckt ut på jobbet också (jag berättade ju för min chef på PU-samtalet i måndags och sen har det liksom rullat på...).
    Jag fick tid till RUL bokad av henne som rutin, alltså jag behövde inte fråga henne. RUL är 24/2, i v. 19+1 tror jag. Det enda lite trista är att jag fick backa från den 13/7 till den 18/7, vilket egentligen känns konstigt med tanke på mens och ÄL som jag har stenkoll på, men några dagar hit eller dit...
    Och här (Malmö) skiner solen från en klarblå himmel och jag och stora sonen ska iväg och köpa lördagsgodis sen. Myyyyyys!
    Grattis till bra KUB resultat och att du fick ta dig en titt på den lille! : )

Fick också min tid för RUL direkt vid mitt KUB... jag ska den 17 Feb.

: ) 
  • EllaBella02
    Tolle83 skrev 2012-01-13 14:03:26 följande:
    Hej alla!
    Underbart Woogie att kuber var bra!

Jag blev sjukskriven 2 veckor. Och fick dessutom göra ett UL och bebis vinkade till mig. Läkaren sa de också; o här vinkar bebisen till sin mamma
    Kul att få hälsa på den lille!! Frågade du om krampen vid naveln.? : ) 
  • EllaBella02
    Tolle83 skrev 2012-01-14 15:21:53 följande:
    Ellabella
    Ja men han visste inte alls vad de kunde vara..
    Nehepp... : )

Jag fick förresten också vårt KUB-resultat samma dag som vi gjorde UL, men då hade vi tagit blodprovet några veckor innan.

• EllaBella02

Välkomnar v 16 idag!  : )

Vi är inte gifta, och jag tror att bebisen kommer att få min sambos efternamn, då vi har snarlika i alla fall, och tanken är ju att vi i framtiden ska heta hans efternamn allihopa ändå.. : )

• EllaBella02
    FruSandra skrev 2012-01-16 09:54:44 följande:
    Jag välkkomnar också v 16 idag :)

Imorse vaknade jag av bubbel/ fladder i magen. Helt fantastisk känsla :)  
    Alltså jag tycker det är svårt att veta om man känner någonting faktiskt, känner ju en del bubbel och fladder, men det kan ju lika gärna vara tarmarna... så jag vet inte om jag har känt någonting ännu med all säkerhet.. : )
  • EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-01-18 09:49:26 följande:
    Har äntligen fått resultatet på KUB-testet som visade på låg risk. Drömmer
    Grattis till bra KUB! : )
  • EllaBella02
    Jamtlandstaus skrev 2012-01-18 11:22:40 följande:
    Nu är FVP gjort så nu är det bara att hålla tummarna för att det kommer tillbaka ett positivt besked o att man inte är en av de där få som får missfall!!
    Provet i sig gick fort o smärtfritt. Det kändes i hela livmodern när nålen gick in men det var väl sammandragning som kändes.
    De började med en UL-koll för att mäta pyret så att det var tillräckligt gammalt. Sedan sprittvättade dr magen o lade på gröna dukar. Sedan använde hon UL för att sticka rätt o undersköterskan drog upp 8ml i ett provrör. Ett plåster på sticket å sen var det klart.
    Hon rekommenderade att jag skulle ta det lungt i dag o alltså undvika hopp o tunga lyft men sen inga restriktioner.
    Om man får missfall pga provet så brukar det ske inom en vecka sen ska risken pga provet vara över.
    Så nu är det värsta kvar...vänta. Om en vecka vet vi...
    Håller alla tummar och tår jag har att det går bra!
Svar på tråden Juli bebis 2012