• SaJo81

Juli bebis 2012

Alemonia: här jobbas det med heltid fram till midsommar, har två 2,5-åringar hemma med så jag vet hur det känns, har ingen ork alls men en jäkla massa måsten, dock ska jag antagligen få åka till Ikea och shoppa i helgen så det orkar man ju:) det är det sista boandet som behövs göras här förutom tvätta alla kläder men det känns ungefär lika spännande som att tvätta familjens resterande fyramedlemmars kläder :S

• SaJo81

Har haft karpaltunnelsyndrom innan jag var gravid precis :( inte ett dugg kul! Fick det av jobbet (grattis) oc trodde att jag skulle få tillbaka det nu då me har klarat mig rätt bra! Har ju iofs fortfarande domningar men det har jag haft ett år så jag tänker inte på det längre, värken är i alla fall inte här:)

• SaJo81

Bara för att jag skrev om det i morse har jag nu haft värk i högerkanten hela dagen på jobbet! Har haft mest problem med höger hela tiden (konstigt med tanke på att jag är vänstehänt)

Igår när jag kom hem från jobbet stressandes efter att hämtat barnen låg Karln på soffan och sov (skulle gå på nattskiftet igår") så fick jag städa upp efter hans lunch både i vardagsrummet och köket samt laga mat och greja innan klockan blev för mycket! Frågade om han kunde ta disken sen (vi har diskmaskin) och fick svaret att han var för trött för att han var tvungen att ringa massa samtal på dagen(han är marskalk och ordnar svensexa för helgen) då exploderade jag! Hur jävla pigg tror han att jag är so jobbar heltid är i vecka 35, har låga järnvärden OCH tar hand om våra kollar som är 2,5??? SKÄRPNING! Han tog i alla fall hand om disken sen... Fantastiskt generöst!

• SaJo81

Wiii säger jag och håller med Hera, hoppas vi får e snällis med så vi kan kolla OS :) EM gillar vi med:)

Idag var jag hos BM:
    Hb: 102 (ökat från 95 på 6dagar)
    Blodtryck: 118/70
    Sf: 34cm
    Vikt: 86,2kg (65,1 från början)
    Socker: 5,3
    Hjärtljud: 160

• SaJo81
    SaJo81 skrev 2012-06-12 20:41:11 följande:
    Wiii säger jag och håller med Hera, hoppas vi får e snällis med så vi kan kolla OS :) EM gillar vi med:)

Idag var jag hos BM:
    Hb: 102 (ökat från 95 på 6dagar)
    Blodtryck: 118/70
    Sf: 34cm
    Vikt: 86,2kg (65,1 från början)
    Socker: 5,3
    Hjärtljud: 160
    glömde säga att han/hon lagt sig hyffsat till rätta men fortfarande ruckbar!
  • SaJo81

Jag ska fixa färdigt det sista i helgen medan Karln är iväg på svensexa som tydligen håller på från nio på morran till ett dagen efter!!!! Vad glad jag ska bli när den skiten är över! Förra helgen jobbade han hela helgen tre tolvtimmarspass och nu ska han iväg, betyde att jag är ensam med två gansgterkillar en helg till, och efterso han jobbar varannan helg betyder det att jag är själv även på midsommar! ;( orkar inte alls det just nu....skiftarbete är av ondo!

• SaJo81

Anjiali: nej det suger verkligen om man ska tala klarspråk! Han e ju marskalk till killen som ska gifta sig men och håller i praktiskt taget all planering av svensexan så nu har han ingen tid över på dagarna alls! Hur hävla skoj är det att komma hem (jobbar fortfarande heltid) hämta barnen på dagis, laga mat, plocka ordning lite, försöka gosa med barnen en stund innan JAG gör ordning dem för natten, sen äntligen få gå i i duschen!

Nä mitt humör är inte strålande just nu alltså.....

• SaJo81

Sladdis och Anijali: jag vet faktiskt inte hur jag orkar! Han sa att han inte skulle greja nåt sånt idag men jag kom hem för en halvtimme sen och han har hela tiden suttit i telefon :(

Men nu jobbat jag bara sex dagar till, två denna veckan och fyra nästa. Sen ska jag baske mig VILA!

Idag tänker jag dessutom totalprotestera mot att laga mat! Det e fasiken hans tur...

• SaJo81

Idag är det vecka 35+0 :) spännande! Bara 5 veckor kvar (eller mellan 3-7 då....) ska handla det sista på Ikea till helgen vilket jag nog sagt tidigare, Karln är upptagen så jag tar med mig syster istället (desto bättre för då la jag bestämma själv vad jag ska köpa :P haha)

• SaJo81

En liten: grattis till de positiva beskeden:) och till den höjda lönen:)

Svar på tråden Juli bebis 2012