• SaJo81

Juli bebis 2012

usch nu när man läst om alla er som fått sina så är jag inte alls så sugen längre.... :P

Har mått skit till och från både igår och idag och har fått för mig att det är någon slags upptaktning inför förlossningen och som den mesen jag är satt jag på toa igår kväll och grät och sa att jag inte ville föda längre.... 

• SaJo81
    SommarDahlia skrev 2012-07-08 12:20:21 följande:
    Vi har ju bestämt att bebisen ska heta Hilmer eller Iris, beroende på om det är en flicka eller pojke. Frågade sonen för en stund sen va han tyckte bebisen skulle heta. Hans svar blev; Himmler. Hm... Kanske inte! :) Får nog öva öva öva på HILMER om det blir en pojke, för inte vill vi att sonen tror att lillebror heter samma som Hitlers nära vän...
    hihihi=) gott at få skratta av sig lite!

Har precis haft ett monsterslagsmål med mina två EXTREMT trotsiga 3 åringar.....dom hade tjatat rätt hyfsat om en macka och när vi sen satt i köket och skulle äta vägrar dom ens smaka på mackan, dom vill ha mjölk men när jag hällt upp den vill dom inte ha det utan yoghurt som jag också heller upp men då vill dom ha mariekex....höll på att få mig ett ordentligt spel....två timmar i köket för att få dom att smaka på sin macka åtminstone innan dom fick gå från bordet....ser fram emot deras 6års trots som dom kommer få lagom till bebben i magen får sin 3års trots... *jippie*

Tålamod har jag dåligt med innan också och nu under graviditeten har jag verkligen inte haft nåt....

11 dagar kvar till BF och jag tycker fasiken det räcker nu...fast jag börjar få kalla fötter inför förlossning med så jag är lite ambivalent! 
  • SaJo81

Vaknade idag med typ kramp i hela bäckenet....fy satan vad oskönt detvar! har sedan karln gick till jobbet dessutom fått dela säng med mina andra två grabbar som tar betydligt mer plats en den stora :P
    Har ont i hela kroppen....förutom det ingenting....inga sammandragningar, inga värkar ingenting!

På lördag åker mina goa kottar till sommarstugan en vecka med mormor och morfar! då blir jag och karln ensamma hemma om inte bebis har behagat komma ut förstås...
    Ska bli både skönt och vemodigt.....en vecka är ju en evighet ifrån sina goa ungar....men samtidigt så behöver jag vilan (och jag är ju beräknad till den veckan så jag kanske faktiskt kommer föda barn) 

• SaJo81

*suck* mina "goa" ungar som jag uttryckte i morse är just nu inte riktigt lika goa....dom staplade upp stolar i sitt rum och lyckades plocka ner en stor behållare med babypuder som dom sedan bestämde sig för att fördela över varann, sig själva, sängarna, leksakerna och golvet i sitt rum!!!

Har precis duschat två grabbar, diskat massa leksaker, slängt alla sängkläder i tvättmaskinen, dammsugit, dammat, tvättat golv....är heeeeeeelt slut! det blir nog skönt när dom åker till sommarstugan med mina päron trots allt! 

• SaJo81
    anjiali skrev 2012-07-09 13:01:18 följande:
    Sajo: det var väll bra att dom visade dig att det skulle bli skönt att få vila .

Var precis på toa och till min stora förtjusning så var det snorblobba på pappret. Första lilla tecken på att jag ÄR gravid . Ja ja jag vet !!!! Det behöver inte betyda något. Men väl värt en snorblobbe dans i köket !!! Inget blod i den utan bara slem. Så, det var väl mysigt att höra.

Kanske förvärkarna har på verkat tappen lite lite ???
    hahah jaaaaa är nu helt övertygad om att det ska bli gott med en veckas vila!

åååh slemproppen =) vill också!!! 
  • SaJo81

God natt till mig :S båda mina grabbar vaknade nyss ur mardrömmar och skulle sova hos oss så nu får jag inte plats i min egen säng längre :( dessutom har jag en halsbränna från helvetet så jag hade bog inte kunnat sova ändå...ska se om jag kan försöka somna på soffan en sväng!

Apropå nappar och sånt så kommer jag försöka stenhårt på min lill* att ta nappen tidigt eftersom jag har två hemma som totaltvägrat hela tiden och nu tyvärr är tumsugare av rang :/ ett helsike att försöka bli av med tumsugandet bara så ni vet :/

• SaJo81
    chess07 skrev 2012-07-10 15:42:46 följande:
    Angående att skriva och få svar tror jag som många andra att det är skönt att få skriva av sig lite bara och dem flesta svarar inte för man har inget "att komma med" Vi är ju trots allt rätt många!
    tror också det är så....oftast skriver jag också bara för att få ut det ur systemet....inte för att jag vill ha sympati eller svar liksom....skönt att ha någon annanstans att gnälla än hemma på karln hela tiden.....
  • SaJo81
    Emmizen80 skrev 2012-07-11 09:47:36 följande:
    Hej på er. Igår vid 14 fick vi äntligen åka hem!!! Ända sedan läkarkollen på måndagen då blåsljudet upptäcktes har barnmorskorna gjort syresättningstest i hand och fot samt andningsfrekvenstest var 6e timme. Andningsfrekvensen har varit bra hela tiden och syresänningstesten har var ibland på gränsen, men sedan jättebra. Lilleman vägdes igår och har gått ner till 3315 gram vilket var bra. En annan läkare kom igår och undersökte Gustav hjärta och det kraftiga blåsljudet som hördes på måndagen var borta, men trots det ville han rådgöra med neo innan han kunde skicka hem oss. Han kom tillbaka och vi fick den underbara nyheten att vi fick åka hem!!!! Så underbart att vara hemma!
    vad härligt att ni äntligen fick åka hem och att inga blåsljud hördes =) måste kännas underbart!
Svar på tråden Juli bebis 2012