Inlägg från: juliaannaeva |Visa alla inlägg
  • juliaannaeva

Juli bebis 2012

Det blev bara en gång o idag har hon varit pigg och glad som vanligt! :) ikväll ska jag ut i dansa o drick vin med vännern! Ska bli sååå kul.

• juliaannaeva

Jag brukar variera gröt o yoghurt väldigt bra! Det är ett bra mellanmål/ lättare lunch om man ska ut på någonting. D brukar jag lägga yoghurt i en burk sen passerar jag bär o fryser i kuber. När jag ska åka iväg så lägger jag i kuberna i yoghurten så håller det sig kallt till hon ska äta och då har bären tinat

• juliaannaeva

Jag pratade med BVC o frågade om yoghurten och hon sa att det inte var någon fara. Men man skulle ta den fetaste yoghurten men såhär står de på livsmedels verket

Vänta med att ge mjölk som dryck och större mängder fil eller yoghurt tills barnet har fyllt ett år. Mjölk innehåller i och för sig många viktiga vitaminer och mineraler, men bara lite järn. Om barnet får mycket mjölk eller mjölkprodukter är det risk att barnet inte orkar äta tillräckligt av annan mat, som är mer järnrik. Genom bröstmjölk, ersättning eller så kallad tillskottsnäring får barnet dessutom tillräckligt med mjölk ändå, som är bättre anpassad till barnet.

Men enligt min BVC så var de okej o ne Tyra tycker det är jätte gott med bär i men ibland tar jag lite färsk mango i också

• juliaannaeva

Yoghurt dagen!
    Har visst en liten Pippi i sängen ikväll, har Vritt sig så hon ligger med fötterna på huvudkudden ;)

• juliaannaeva

Ja man ska inte ge dem den sockrade yoghurten.. Den fetaste och osockrade ska de va imorgon är det dags för 7 månaderskontroll!
    Hoppas alla får en hyfsad natt, nu ska jag krypa ner natti

• juliaannaeva

A den gick också sa BVC men jag skälv föredrar turkisk
    Blä vilken skitnatt! Låg vaken till 01 o kunde inte sova, när jag precis somnat så vaknar Tyra o vill komma till mig. O kom inte till ro utan har legat o Vritt o vänt på sig... :(

• juliaannaeva

7 månaders koll, Tyra hade gått ner från 8160 till 7910... :( konstigt med tanke på så mycket mat hon äter :o men dem var inte oroliga o inte jag heller för hon är pigg och nöjd! Så nu ska hon få lite extra smör o grädde i maten

• juliaannaeva

Å underbara natt! Tyra brukar alltid läggas över vid 02 för att hon vaknar o är ledsen då. Inatt vakna hon o gnällde lite men när jag kom till sängen så sov hon! Hon sov ända tills halv 6 i sin säng! Så skönt att inte behöva ligga som en kratta!
    Hoppas alla får en fin dag, idag ska vi bara mysa hemma o gå en promenad senare

• juliaannaeva

Jag har funderat på mjölfritt, men BVC säger att det inte är de för då skulle hon inte bli lösare i magen av messmör. Hon är ju hård i magen och vaknar många gånger per natt... O nu hade hon ju gått ner i vikt så skulle ge henne extra grädde i maten. Hon vägrar ju flaska o äter bara vanlig mat. Men tycker inte hon verkar få ont i magen efter maten o hon verkar heller inte ha ont i magen på natten. Vaknar bara av att hon tappar nappen ex antal gånger :/

Svar på tråden Juli bebis 2012