Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-03-19 14:02:42 följande:

Ingen fara Glad
       Ja, jag tänkte om det är den sprutan man "köper" av t.ex fästing bussen? För i så fall är iaf mina äldsta barn vaccinerade mot TBE. Hur gammal får man vara för att ta den sprutan? Tänkte på minstingen.

Över ett år, står det att man ska vara.
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Woogie skrev 2012-03-19 16:20:38 följande:

Här har det skrivits flitigt... :o)

Jag bor i utkanten av Malmö, precis på andra sidan kommungränsen. Äldsta sonen är född i Lund eftersom vi bodde i Kävlinge då och N är född på MAS. Hade jag kunnat/orkat hade jag velat föda i Ystad, men det känns lite långt att köra dit "bara" för det. MAS var trots allt väldigt bra sist. Dock har jag tänkt mer och mer på att skriva in i mitt förlossningsbrev att jag verkligen inte vill ha värkstimulerande dropp så vida det inte är risk för någons liv! Det var avskyvärt tycker jag! Jag läser en del om dykmetoden nu och hoppas att jag kan lita på mig själv tillräckligt för att ge det en riktig chans.

Ja fy, jag har också läst mycket om Cytotec och man undrar ju över hur personalen som använder detta tänker, när tillverkarna starkt avråder gravida att det används på gravida! Men det handlar om pengar, Cytotec kostar några kronor medan godkända medel som Dinoproston kostar några hundra. Man blir mörkrädd!!!
    Jag har skrivit i mitt förlossningsbrev att de absolut inte får ge mig Cytotec!
  • Trolla75
    michelodeon skrev 2012-03-19 18:48:04 följande:
    Jag har oxå kollat, fick tillbaka men blev besviken för det var inte så mycket som det brukar men man ska väl inte klaga så länge man får tillbaka
    Samma här!? 6000 mindre i år... Varfördå? Obestämd jag som har jobbat som en galning, men det är klart, de drar inte mycket i skatt så det är väl därför det blir som det blir...
  • Trolla75
    FruSandra skrev 2012-03-19 20:38:39 följande:

Jag vill inte skrämma er nu.. Men ni pratade om vattkoppor...
    Jag kommer vaccinera mitt barn mot de. Anledningen till att jag väljer de är att min systerson blev så fruktansvärt sjuk.  Läkarna hade aldrig sett så mycket koppar på nån, och systersonen hamnade i deras "forskargrej". Dom blev inlagda på Huddinge och han blev tillslut sondmatad då han hade hela munnen full med koppor..
    Självklart är de individuellt. Men jag själv hade också extremt mycket koppar när jag var 11 månader...

Oj jisses!!! Det va inte o leka med, så mycket koppor!
    Hur ser pojken ut i dag, har han mycket ärr?

Vissa drabbas hårdare än andra.
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-20 10:20:26 följande:
    Hur känner ni er i humöret nu förresten? Nu när man kommit en bit på vägen? Vi har MYCKET bättre stämning här hemma nu. Jätte skönt Glad
    O jag fräser som en katt! Jag o stora tjejen råkar i luven på varandra hela tiden... Hon höjer rösten och är tyken och jag tänder på alla sjutton!
    Gubben får sig sina kängor också! jag vet inte om jag börjar bli dement eller nått men mitt ordförråd har försämrats massor och på det märker gubben mina ord och ska va duktig o rätta mig och då går jag i taket!

Nja, kan inte säga att jag kommit i bättre stämning än, hoppas hoppas verkligen att den infinner sig snart!
  • Trolla75

Men det roliga e att så fort jag är på jobbet eller ute bland folk är jag hur glad som helst, så det är mina närmsta som drabbas av mitt monster...

Måste bara få dela med mig av en häftig förlossningsberättelse som jag läste nyss... ligger med tårar i ögonen och bara längtar efter min egna förlossning...
    blaval.wordpress.com/2012/03/18/att-foda-barn-med-fullkomligt-stod-resultat-basta-upplevelsen-nagonsin/

• Trolla75

Jag har börjat knåpa ihop mitt brev, är nästan klar, har liksom bara satt upp punkter...

• Trolla75
    linb skrev 2012-03-20 14:10:00 följande:
    Hej på er alla! 

Tänkte bara höra med er hur tidigt ni planerat att ansöka om föräldrapenning? Undrar också vad detta "förlossningsbrev" är ni talar om? Min BM har inte sagt något om något sånt.

Jag har inte ansökt om föräldrapengen ännu, ska till bm 3/4 och jag antar då att jag får mitt moderskapsintyg.
    Efter att man har skickat in det till FK så skickar de hem alla papper man behöver, så fram till dess är det inget man egentligen behöver tänka på...

Ett förlossningsbrev är ett brev man skriver själv (frivilligt) och har med till förlossningen.

Man skriver om det är speciella önskemål man har, om man är rädd för något
    Jag har skrivit att jag gärna vill ha ett rum med badkar
    vill inte ha bedövning och att de absolut inte får ge mig Cytotec!
    Att jag vill ha tillgång till saccosäck
    att jag vill ha nyponsoppa o vatten under själva fl

och att om allt går bra önskar jag sen avnavling.

Det var väl på ett ungefär...

Ett tips är att du söker på Google förlossningsbrev Flört

• Trolla75
    119 dagar kvar, i morgon går jag in i v. 24 Gravid *längtar ihjäl mig*
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-26 09:43:48 följande:

Halloj tjejer!!

Haft en trevlig helg?

Jag är helt slut efter denna helg, den har varit tok intensiv, så just nu känns det VÄLDIGT skönt att vara sjukskriven och inte göra nånting. 

Vad härligt Trolla att du håller räkningen åt oss här inne Flört
    Själv har jag nedräkning på almenackan i köket, inte SÅ långt kvar av tre siffrigt. SÅ SKÖNT!!!!!     

Tyckte helgen gick väldigt fort, jobbade från fre em - lör em, va helt slut när jag kom hem och somna mitt i Bolibompa, vaknade till vid 20.30 men sedan kunde jag inte somna igen förrän vid 3 på natten! *suck*

Och på söndagsmorgonen peppar peppar, var Vanna uppe med tuppen (7 vintertid & 8 sommartid) jag var som ett vrak och hon tjôtigare än vanligt... Vi skulle ner till Gôteborg på kalas så det var bara att pallra sig upp...

Så gårdagen förflöt väldigt snabbt, men gud vilket väder!!! vi satt länge på altanen och njöt av vårsolen, helt underbart!
    Hoppas våren är här för att stanna!!! Solig

Ha en trevlig dag!
Svar på tråden Juli bebis 2012