Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

MissMurrig skrev 2012-04-03 22:16:45 följande:
    Ahh blir inte klok på försäkringskassan! Pratade med min kompis som jobbar är, hon hade frågat en kollega på sjukskrivningsavdelningen, och hon hade sagt att man inte kan få sjukpenning om man studerar. Så man kan INTE få graviditetspenning och INTE sjukpenning. Trots att man har ONT pga att man har ett fysiskt krävade arbete i sin utbildning. Blir jag sjukskriven har jag dock rätt att ta CSN utan att göra mina poäng... Men va fan. Ska man behöva ta LÅN för att man är sjuk??? Låter absurt. Blir jag arbetslös och sjuk, DÅ får man sjukpenning. Eller om man jobbar som jag gör men får LÖN då kan man ju få graviditetspenning eller sjukpenning. Men är man student får man inte ett skit! Har någon Janne Josefssons nummer eller? Eller den där Kalla Fakta snubben, jag tycker det verkar galet hur lite rättigheter studenter har, det hade jag INGEN aning om när jag började plugga. Då hade jag kanske väntat med pluggandet tills jag visste att jag inte ville ha barn mer på länge. Blir ledsen och trött på allt nu.  
    Släng in frågan här på FL "fråga experten" Försäkringskassan, kan ju vara en idé att få igång en diskussion!

www.familjeliv.se/Forum-15-436/
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    EllaBella02 skrev 2012-04-04 10:53:12 följande:
    Hej på er!

Nojjar fortfarande lite över mitt första blodtryck igår... 140/90 första och sedan efter jag hade vilat så fick jag 130/65

Är det någon mer som har haft högre blodtryck? Är ju min första grav, och jag har ju inget att jämföra med.

Ska tillbaka imorgon och ta om blodtrycket.

De tog även urinprov och jag antar att de hade sagt om jag hade haft någon äggvita i urinen då.

Blä... det blir lite som en ond cirkel.. man stressar för man har högt blodtryck, och stress orsakar högt blodtryck.. .: )