SessanM skrev 2013-01-17 19:54:46 följande:
Chess: åh vad härligt! Håller tummarna att det fortsätter så!
Vi har också varit lite inne på tassmetoden men inte tagit tag i det på riktigt. Kör väl någon lightversion i nuläget, men ska nog ge det en chans. Har börjat läsa "somna utan skrik" men det känns som att vi redan gör mycket av det som står, har gjort några mindre förändringar i kväll dock :)
Huvudsaken tror jag är att när man för något så man gör likadant hela tiden och inte "viker" sig från det. För då förvirrar man bara mer än man gör nytta.
Arvid har skrikit men med tassmetoden tar man upp dem om dem skriker och är ledsna, för det mesta har det mest varit "protestskriket" (skrik å skrik vet jag inte heller, snarare protest endast) och då har vi bara låtit honom ligga kvar i sängen med handen på honom.
Jag vill inte heller att dem ska skrika sig till sömns och känna sig otrygga. Han är en alltid glad och pigg kille som är trygg i sig själv och detta har absolut inte förändrats sista veckan.
Libe skrev 2013-01-17 19:50:26 följande:
Måste fråga er, var Ich gjorde cellprov idag, gjorde ju inte ont, och nu har jag som gräslig mensvärk. Tänkte inte ens på att fråga om det är något som är vanligt. Hur har ni upplevt det?
Har aldrig haft ont efter cellprov... inte mensen som är på g då?
SessanM skrev 2013-01-17 20:10:50 följande:
Måste bara höra med er. Emilia "vaknar" ju väldigt ofta, men grejen är att hon nog sover vid dessa tillfällen. Hon sprattlar och gnyr/gnäller mer och mer och låter tillslut ledsen. Vi går in och ger nappen och "stoppar om", lägger henne på sidan med snutten mellan händerna och hon "somnar" då oftast direkt. Borde vi göra på något annat sätt? Ta bort nappen? Har ni något förslag? Vi har pratat om att "vänta ut henne" och se om hon somnar om själv men hon låter bara mer och mer och tillslut kanske hon inte somnar om lika lätt..? Och vi vill inte låta henne skrika.
Jag kan ju bara förespråka Tassmetoden då jag i nuläget ser att den fungerar.
Arvid har aldrig använt napp men har en snutte som han tycker de är mysigt att stoppa näsan i ibland ;)
Hon behöver kanske hjälpen att komma till ro igen när hon kommer upp i ytlig sömn? Så var det med Arvid iaf...