Inlägg från: chess07 |Visa alla inlägg
  • chess07

Juli bebis 2012

Tekla78 skrev 2013-02-04 16:12:38 följande:
    Det var samma med 4:an och5:an på libero. Han väger 9kg och 4:an går upp till 10 tror jag.

Välling och gröt är ju i princip samma sak, men är du orolig för hård mage så ha i lite k-plommonpure.

Vi hade samma problem med Arvid att han var blöt på morgonen. Jag har provat libero up and go på natten och den fungerar jättebra! Använder den i stl 5 då han väger 10 kg ;) (tyckte 4an satt för tajt på vår knubbis ;) )
  • chess07

Va bra! Jag tyckte den va toppen att läsa ! Finns alltid något man kan få med sig! Är så svårt med dem små när dem är sjuka!

Har en väninna och kollega vars son (8 mån) är magsjuk sen i söndags. Han är slö och har 40 graders feber så dem åkte in idag. Han hade tappat 2 kg! Fick åka hem igen och fortsätta med vätskersättning t.v. Den läkaren talade om att små barn kan bli magsjuka av våra förkylningar!! De hade jag ingen aning om!!

• chess07
    nilepile89 skrev 2013-02-06 09:31:37 följande:
    hej slänger ut en hypotetisk fråga hoppas någon har svar.

Vi säger att jag skulle bli gravid nu och jag skall egentligen börja jobba i november. men jag har 24 semester dagar kvar sen förra året. tänkte om jag isf när denna fp period tar slut har rätt till att ta ut en del säg 15 dagar av min semester. innan jag går på fp för nästa barn ? de borde ju inte neka en eftersom det ändå är redan intjänade pengar?  Sen blir väl de 120 första dagarna för nästa barn också semester grundande va ? tänker liksom vad jag skall med så mkt dagar till då jag får nya igen när jag jobbar. det är ändå en del pengar att hämta där 

Jag kan inte mycket om de där men jag som inte tänker börja jobba förrän i sept får ta ut min semester som vanligt i sommar ! Sparar 4 v fp på det.
  • chess07
    Sladdis skrev 2013-02-07 19:50:52 följande:
    Tack skuttare och Cizzi. Då ökar jag på portionen.

Nej skuttare, nätterna är inte bättre. Inatt vaknade han varannan timme från det att han somnade kl 19:30 tills han tyckte det var morgon 6:40. Om han inte varit så underbar och glad hela dagarna hade jag trott att det var något fel på honom.

Så var vår lillkille tills vi införde tassmetoden ! Nu vaknar han enbart kring 02 och äter mellan 5-6 och sover vidare till 8!

Glad hela dagarna var och är han med :)
  • chess07
    EllaBella02 skrev 2013-02-09 16:14:09 följande:
    Kul men första tanden, V! Nu är nog Elise den enda utan tänder : )

Arvid är oxå tandlös! :)
  • chess07
    anjiali skrev 2013-02-11 15:12:54 följande:
    Vart har ni monterat bilstolen. Fram eller bak ? Vill ha henne fram när jag åker själv med henne. Annars hade det varit bra att ha henne bak. Men kan ju inte hålla på och flytta den. Eller ?
    Vi har monterat den bak, vi resonerade så att det är säkrare för honom där och när vi åker båda i bilen kan en sitta bak med honom (oftast är det längre sträckor då).
    Att flytta stolen fram och tillbaka kan man ju göra men jag skulle tycka det är väldigt bökigt då det ska fästas på flera ställen osv...
  • chess07
    anjiali skrev 2013-02-11 15:44:27 följande:
    Tänker också bak för det är säkrast. Men åker nästan alltid själv och hon är ofta ledsen i bilen .... Fortfarande '

Hjälper det om du har henne bredvid dig då?

Jag tänker på säkerheten när man kör oxå... Jag har själv en tendens att titta och hålla på extra med Arvid när han sitter fram...= myyyycket sämre bilförare...

Blir han ledsen bak kan ja inte göra så mycket, brukar hjälpa både honom och mig att lyssna på musik! ;)
  • chess07

Vår matglade grabb har börjat vägra gröt! Får ja in en sked äter han den men de är inte lätt.. Han kniper igen och vänder bort huvudet!

Nån som har något tips!?

Vi har ju börjat ge honom så han kan äta själv men det går ju inte med gröten..

• chess07
    Tekla78 skrev 2013-02-11 20:01:57 följande:
    Chess, blir det bättre om han får hålla i en egen sked eller ett kex/majskrok?

Nej de gör inte... Jag brukar lyckas få in en sked när han gapar för att föra knäckebröd eller kex till munnen... Han har ätit gröt jättebra förut..! Provar andra varianter oxå men tycker han är lika oavsett...

Arvid använder ju inte napp så jag har inte det bekymret :))

Han har saker som hänger på en "tavla" på sätet som han tittar på och är nöjd med det kortare svängar :)
Svar på tråden Juli bebis 2012