• MLT

Juli bebis 2012

Ella Jade skrev 2011-11-01 13:45:06 följande:
    Kan jag också fråga?

Så det första mötet med BM är bara info osv. Möte 2 är alltså provtagningar osv?
    Så var det för mig, men det verkar vara olika överallt..
  • MLT
    BebisVagga skrev 2011-11-01 14:00:20 följande:
    verkar inte bli en julibebis för mej.. plussade på testlagrets stickor.. men efter några dagar så testade jag igen med cb (idag) o den e helt negativt... så tror jag drabbades av en såndär kemisk graviditet eller vad dem kallar det för..

bim på söndag.. men har gett upp hoppet..
    Jag anser att CB är mer okänsliga än testlagret, fick ett jättesvagt streck på CB när testlagrets visade klart gravid. Har du använt sticka som du ska få ett plus på eller ett digitalt? Det sistnämnda är mycket okänsligare än stickorna nämligen!
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-01 16:55:46 följande:
    Fick nyss reda på att min bästa vän också är gravid! Bf 3 dar efter mig. Samt är min underbara svägerska gravid i 4e mån. Hur ofta händer sånt här!!!? :D håller tummar för dom, mig o er alla att allt går vägen!
    Vad kul! En av mammorna i min mammagrupp är också gravid, 5 veckor längre gången än jag. Våra söner är födda med en veckas mellanrum och vi har umgåtts regelbundet sedan graviditeten. Ska bli riktigt skoj att gå mammaledig med henne igen =)
  • MLT
    Glada28 skrev 2011-11-01 20:27:08 följande:
    Min kompis jobbar på BB å sa det att om jag någoion ska ha mer barn, skaffa aldrig i början av Juli. Då är det kaos. ALLA får barn. 

Hehe, där fick hon..   
    Det är verkligen totalt kaos, natten jag födde kom det 9 barn! Jag blev upprullad på rummet och låg där ensam med lilla Theo på magen i flera timmar, sambon fick åka hem. Fick inte hjälp att amma honom förrän efter ett halvt dygn. Är glad att jag kan allt nästa gång så jag klarar mig bättre själv.

Nu behöver det ju inte bli såhär för alla, men ett tips är att läsa på mycket om amning innan, lära sig tekniken, hur det funkar osv. Jag var totalt oförberedd och visste ingenting.
  • MLT
    Tifan skrev 2011-11-01 21:03:27 följande:
    Hej, hoppar in här oxå =) Plussade för snart 2 veckor sen o kan fortfarande inte fatta de. Det är 2:a barnet, min son är nu precis fyllda 1 år.

Inte så mycket symtom här än, bara trött o väldigt ömma bröst. Hoppas på en bättre graviditet denna gång då jag hade hemska foglossningar förra gången o det slutade med att jag åkte rullstol...
    Samma här, hade hemsk foglossning, men dock inte rullstol. Hade ett väldigt ansträngande jobb där jag bar 25-kilossäckar hela dagarna, blev 1-2 ton om dagen. Jag var by så ville inte berätta om min graviditet utan höll masken och bar fast det gjorde ont. Fick sjukskriva mig sista veckan och fick ful havandeskapspenning, hoppas verkligen denna graviditet blir bättre! Hur länge fick du sitta i srullstol och hur gick det att föda när du hade så ont?
  • MLT
    Tifan skrev 2011-11-01 21:27:37 följande:
    Jag var sjukskriven från vecka 25 ända fram till förlossningen, Då jag jobbade på sjukhuset och det blev väldigt påfrestande och tillslut så kunde jag inte ge den vården som mina patienter ska ha. När det väl var dags för förlossning så var det svårt att hitta en bra ställning som inte gjorde ont... Slutade med att jag låg i vanlig gynställning o krystade... Det som va grejen med att jag hade haft så ont innan var att jag tyckte att det inte gjortde så ont att föda, dessutom blev det helt utan bedövning oxå. Hade en väldigt förstående BM o läkare.
    Fy vad jobbigt, men du behöver inte få foglossning denna graviditet, vet fler som slapp den helt och hållet andra graviditeten. Jag hoppas på det själv! Jag födde också utan bedövning, men det var för att det var onödigt. Var 7cm öppen när jag kom in och det hela var över på 2½ timma. Tyckte inte heller att öppningsskedet var så farligt (självklart har jag förträngt hur jag stod och skakade för att det gjorde så ont, hehe), men jag tyckte krystningsvärkarna var läskiga. De flesta säger ju att de tyckte det var skönt att börja krysta, men jag upplevde det bara skrämmande. Ser fram emot nästa förlossning med skräckblandad förtjusning ;)
  • MLT
    vädursflicka skrev 2011-11-01 21:48:41 följande:
    Har en liten fråga, om nån kan svara på :) Man brukar ju säga att missfallsrisken blir lägre efter v12. Menar man då v11+0 (v12) eller v12+0 (v13)???
    Före utgången av v. 12, alltså 12+0. Men jag tycker inte att du ska tänka så mycket på det, risken minskar för varje vecka som går, de allra flesta får missfall mycket tidigt!
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-02 08:19:43 följande:
    Okej! :) Gud vad härligt för dig, hoppas ni får en mysig dag då!

Hade gett allt för en säng o sömn just nu, haha. Får ta en vila på rasten sen..

Får jag fråga, äter du och ni andra, Vitamintillskott och vilka isf? änsålänge äter jag bara Folsyra. Tänkte vänta på efter alla provtagningar så man vet vad kroppen behöver..
    Jag äter folsyra sen innan bara för att jag hade det hemma som jag tänker fortsätta med till v. 12 samt en multivitamin om dagen. Tror jag har järnbrist, har varit så trött så jag skakar så fort jag varvar ner och tycker inte att vaknätterna med sonen borde gjort mig så trött, kom på i morse att det måste vara järnbrist så ska köpa extra järn idag. Hade järnbrist hela min förra graviditet med myrkrypningar från v. 10 som följd.
  • MLT
    MammaSandra1989 skrev 2011-11-02 09:00:11 följande:
    Jag vill ringa men vet inte om jag vågar med tanke på att jag fick missfall förra månaden så vill inte ringa för tidigt
    Jag känner samma sak, kommer nog vänta ett par veckor med att ringa iaf och begära att få en sen inkrivningstid.
  • MLT
    nivatuq skrev 2011-11-02 09:08:22 följande:

Ska på inskrivning den 18nov. Är våran första graviditet så är supernervös. Min syster är gravid och gjorde ultraljud redan i vecka 12 i Stenungsund. Andra säger att man inte alls behöver göra då. Nån som vet varför man gör så tidigt å¨vissa ställen?

Gjorde hon det inte privat på Fröja då? De tar vanlig sjukhustaxa och  det räcker med att säga att man är orolig för att få tid. Vanliga sjukvården är väldigt svåra att få tid hos om man bara känner oro eller blöder litegrann..
Svar på tråden Juli bebis 2012