• MLT

Juli bebis 2012

Ang. glögg sätter vi egen som blir ca 18% och supergod! Står nere i källaren och bubblar nu (även om jag önskar att jag inte kommer få smaka av den)

• MLT
    Ntme skrev 2011-11-22 11:19:59 följande:
    nu känner jag mig så erhört besviken.... Pratade med FK för att höra lite om fp.. tänkte att jag skulle vara lite smart! Men fick veta att mina timmar som jag har jobbat innan skolan itne räknas och inte heller mitt sommarvik där jag har tjänat hyffsat bra... Så summa summarium så har jag hamnat på 180/kr före skatt /dag.. vilket ger mig en föräldra penning på ca 3600/mån.. Vi går inte runt på det... Idag när jag studerar så får jag in ca 9tusen och då lever vi tajt redan på det...Och nu försvinner ytterligare 6tusen.....

Detta som var vårat mirakel efter 2½år känns bara jobbigt nu  
    Har din sambo fast jobb? Kolla upp om de kompletterar hans föräldrapenning med 10% isf och så går din sambo hemma mesta delen av tiden så kan du plugga/jobba. Då förlorar ni inte lika mycket på hans lön medan du behåller din inkomst helt och hållet.
  • MLT
    SommarDahlia skrev 2011-11-22 12:42:26 följande:
    idag bokade jag tid till ett tidigt UL på emma ultraljudsklinik i malmö. Ska dit på måndag och är då 8+1, hoppas så att allt ser bra ut!
    Jag gjorde också tidigt vul förra graviditeten hos dom i v. 8+1. Man fick se bebben på en stor platt-widescreen som hängde på väggen, riktigt coolt :)
  • MLT
    bevingad skrev 2011-11-22 14:13:59 följande:
    Hur mycket kostar det där? Är det vanligt UL eller vul?
    Jag fick göra vanligt ul (skrev fel i förra inlägget), det syntes jättebra!
  • MLT
    stinurt skrev 2011-11-23 11:44:32 följande:
    Det här blir tredje på tre månader... :(
    Vet hur det känns, förväntar mig också missfall och det blir isf mitt tredje också. Har alla dina kommit igång så snabbt efter blödning? Mitt första tog en vecka innan det satte igång, det andra gick jag med i ca 4-5 veckor innan jag åkte in och fick veta att det inte fanns något foster. Den här gången har jag fått två blodblandade flytningar på pappret, men fortfarande har inget mer hänt. 

Se till att få en utredning nu, många blir rekommenderade att ta albyl minor (blodförtunnande), kolla det emd din läkare. Kolla även upp sköldkörteln ifall de inte gör det automatiskt. Hoppas det tar sig snart igen och att du får behålla det! 
  • MLT
    Södermamma1974 skrev 2011-11-24 11:19:19 följande:
    Hej! Nån som har koll  HCG ökning? Jag vet att det ska dubblas varannan till var tredje dag, men mitt dubblas enl blodprov var 4:e dag? Kan det ändå vara "normalt"? Enl sista mens ska jag vara i 7+3 men enl bm som mätte hinnsäcken (som var det enda som syntes, 6 mm) skulle jag vara i 5+5... 
      7/11 - 378
    10/11 - 786
    14/11 - 1660
    18/11 - 3280
    22/11 - 6910
    Sa din bm att hinnsäcken är 6mm i v. 5+5? När jag gjorde vul var jag i v. 6+1, men det kunde jag inte vara för hinnsäcken var bara 11mm och det är max 5+3 enligt läkaren jag var hos. Det är ju nästan dubbelt så stor som din, tycker det är konstigt att de säger så olika! Däremot har jag plöjt igenom internet och det kan skilja väldigt mycket i början, de växer i etapper. Många kliniker vill inte göra vul innan v. 8 just för att det ger så osäkra resultat. 

Varför gjorde du vul? Jag har haft blodblandae flytningar så det  kombinerat med för liten hinnsäck känns inte särskillt hoppfullt.. I morgon ska jag göra vul igen och få veta om det växt eller om det är dött..
  • MLT
    Södermamma1974 skrev 2011-11-24 11:52:03 följande:
    Madlin: Sista mens första dag var ca 3/10 och jag gjorde positivt ÄL test 18/10. För ca 3 veckor sen blödde jag klart tunnt blod i ca en vecka och tycker inte att jag har några alls tecken på att jag skulle vara gravid. (har en dotter på 14 mån och när jag väntade henne så fanns det en tvilling som försvann i v 6, då blödde jag likadant, därför har vi kollat nu). när jag gjorde VUL i måndag så sa bm att jag nog var i v 5+2. Skrev fel, hon mätte hinnsäcken til 8 mm, men det är ju fortfarande litet... hrmm...
    Jag får det till v. 6+4 i måndags om du hade äl två dagar efter positivt äl-test. Men så kan ju ägget simma runt i flera dagar innan det fäster så du kan vara ännu kortare gången + att det är jättesvårt att se så tidigt på vul. Har läst om dom som blivit tillbakaflyttade till innan mensen och det finns ju ingen chans att man blir gravid då. På RUL har de sen blivit tillbakaflyttade, fostret växta bara lite långsamt i början. Det behöver inte vara något fel!
  • MLT
    Tolle83 skrev 2011-11-24 12:44:07 följande:
    En sak ja undrar över är ofostrig graviditet. Hur märker man de?
    Ja är livrädd att ja inte ska se nåt hjärta de 5 e när ja ska göra mitt andra vul.. Kommer då vara i V 9 (8+6)
    men ja har inte haft en tillsynes till blod och symptomen går ju inte att missa..
    Jag hade ofosterlig graviditet i somras och fick då en pytteblöding i slutet av v. 8. Mådde jätteilla, hcg ökade precis som det skulle och jag kände mig verkligen gravid. Livmodern var i den storleken den ska vara i v. 9 och allt fanns där förutom ett foster och jag fick skrapas två dagar senare. Hcg't sjönk och illamåendet gick över ca 2-3 veckor efter skrapningen. Iofs är jag helt säker på att de såg ett embryo på 4mm andra gången jag gjorde vul i v. 5 (kan ju inte hittat på att jag hörde henne säga det) så jag tror ju att det var ett MA jag hade. Det är därför jag inte tänker vänta och se nu när jag fått otroligt lite blod, hade inte ens sett det om jag inte granskat pappret.

Har man inga som helst symptom på att något skulle vara fel tycker jag att man ska utgå ifrån att allt är som det ska. Jag har haft två mf så därför ställer jag in mig på att det kan gå fel, men du känner dig gravid och har inte haft någon blödning, med andra ord tyder precis allt på att det ser bra ut där inne =)
  • MLT

Igår var jag in till gyn igen, var helt övertygad om missfall då jag haft blodblandade flytningar och väldigt ont i ryggen, bara på vänster sida så oroade mig väldigt för utomkveds. Men allt såg bra ut och jag fick se ett litet hjärta picka. Den ligger lite svåråtkomligt sa han, så först såg han bara en fosterliknande struktur som han kallade det, men sen såg vi båda hjärtat slå samtidigt =) Idag ser allt ut som en vanlig graviditet sa han, men han kunde såklart inte lämna några garantier för att inget kommer hända. På tisdag har jag ett privat vul inbokat sen 3 veckor tillbaka, tänkte gå även dit för att se vad dom säger. Ser allt bra ut då med ska jag slappna av!

• MLT
    Vicki123 skrev 2011-11-26 12:13:33 följande:
    Jamtlandstaus: Aha, just det.
    Mkt nytt o nya förkortningar. :)

Vikkim: då är det dagen efter oss! :)

Har ni något tips m byxor? Vill inte ha dem knäppta o försökt m gummiband men då sitter de inte uppe riktigt... Finns det inte ngn liten grej man sätter i byxliningen så man kan ha knappen öppen? Vet ni vad jag menar?

Kramar
    Det finns midjeförlängare som man knäpper dit i vanliga knappen och hålet, med en tygbit för så inte gylfen syns. De kommer i tre olika längder så man kan byta ut allt eftersom magen växer. Jag anvnände sån till arbetsbyxorna, men jag hade nog inte haft den till mina vanliga jeans, tyckte inte det blev så snyggt..
Svar på tråden Juli bebis 2012