• Libe

Juli bebis 2012

Haha känner igen det där, jag gjorde det medta på mitt vis :P var mest arg för att jag inte kunde låta som en ringklocka och rulla på r:en. Men men.

Dom kan ha svårt att få rätt teknik och inte suga lika bra, så var det för vår lilla iaf.

• Libe

Lyckas inte göra mycket alls, än mindre äta utan att göra det med en hand. Hon sover bara när hon ligger i famnen.

• Libe

Jag måste få nojja av mig lite. Karln har haft feber inatt, ont i huvudet och är snorig. Vi har ingen extra säng och soffan kan man i te ligga på nå vidare så vi har sovit i samma rum. Det enda min hjärna kan tänka på är rs-virus. Nyser hon så tror jag att hon är sjuk och jag ligger och lyssnar till hennes andning om den låter ansträngd. Finns det ens på sommaren? Är det alla förkylningar? Kan tillägger att jag har väldigt mycket hypkondri tendenser i vanliga fall, verkar inte bli bättre av att ha en sån liten hemma.

• Libe

Fru Sandra - tack, jag hoppas verkligen att hon klarar sig. Herregud vad hönsig jag blivit!

• Libe

Cattiwik - var likadant för mig, hon har varit allmänt missnöjd när hon inte låg vid bröstet.. Hon harblivit nöjdare, nu är hon gladare och hon är vaken längre stunder. Men bröstet är fortfarande favoritplatsen och hon är 5 veckor.

• Libe

AKT 83 - prova vitkål, låter kanske udda men har hört att det ska funka med vitkålsblad i bh:n... Kan ju vara värt att testa :)

• Libe

Vi bytte ersättning till nan ha tror jag den heter.. Plåtburk. Jag tycker inte att hon reagerar på den, vilket hon gjorde på den vanliga. Sen tar det väl ett tag för magen att vänja sig skulle jag tro! :)

• Libe

Milifjor - nej den heter något annat och lämpar sig för barn som löper större risk för att utveckla mjälkprotein allergi.. Vad skillnaden är vet jag ej, men BVC rekommenderade att jag köpte den istället. Jag tycker hon verkar bättre i magen, sen om det är för att hon vant sig eller inte, det vet jag ej.

• Libe

Jag behöver tips, vill ni hjälpa min fantasilösa skalle? Vad hittar man på som par med bebis, förutom att gå på Ica och handla eller vara soffvärmare?

Svar på tråden Juli bebis 2012