• Libe

Juli bebis 2012

Fru Sandra - inotyol verkar råda bot mot det mesta. Däremot vet jag inte när det gäller öppna sår. Är det mer som avskavt? Svårt att hitta ett bra ord. Så fick vår lilla i ena ljumsken, tvätta rent, torka ordentligt och inotyol hjälpte för oss.

Såg att ni andra diskuterade resa med småbarn. Är det någon som varit till värmen med smått? Under halvåret? Tänker bland annat på vaccinering och så? Är det bara dumt eller har någon positiv erfarenhet av det?

• Libe

Fru Sandra - bra att det set bättre ut :)

Anjiali - ok :) jag tänkte mer på vaccinet man får på BVC, om man ens vågar innan bebis har fått det.

• Libe

Anjiali. Isåfall blir det Kanarieöarna i december, men jag är lite nojjig av mig så vi får se. Vet att måna åker med spädbarn, men jag vet inte.. :) är ju inte så väldigt varmt där i december heller..

• Libe

Den får man inte förrän vid 18 mån ålder vad jag kan läsa mig till.. Av den anledningen att barnet får ett visst skydd från moderkakan som räcker under spädbarnstiden enligt smittskyddsinstitutet. Men såklart, man bör väl vänta tills alla vaccin har tagits för att vara helt safe, men det känns lite väl.

• Libe

Down under - låter ju som att det är fullt möjligt att resa med bebis :) vi har bestämt oss för att vänta tills i mars någongång. Så slipper jag hålla på att vela.

Anjiali - lite samma här, jag vägrar ha mina mamma kläder - dom packade jag in i förrådet när det var en veckas övertid. (då var jag less). Tappade tio kg i samband med förlossningen och dom andra tio sitter som berget. Så jc kan inte ha ett skit i min garderob. Är sån som i vanliga fall kan äta vad som helst och vara liten. Det verkar jag inte kunna bär jag ammar. Kan det vara så att kroppen behåller allt tills man slutar amma?? :/

• Libe

Vi har helt ok nätter. Hon somnar nio varje kväll, vaknar tre och sen halv sju för att inte somna om alls :) jag går också och sover nio så känner mig ganska utvilad halv sju!

Fru Sandra - förstår att det känns jobbigt att knapra medicin. Men det är väl fler här inne som ätit antibiotika? Viktigast nu är ju att han får en frisk mamma?

Någon som äter lchf och ammar??

• Libe

Trolla 75, har ätit ät det hållet innan grav men spårade rejält under graviditeten och har ätit allt när jag känt för det. Märker att det inte funkar, känner mig helt orkeslös, så tänkte gå tillbaka och köra lchf igen. Men precis som du mer åt det liberala hållet. Borde ju inte vara några problem om man inte går ner massa i vikt fort...

• Libe

Här verkar vi kommit in i spyvanor, hon spyr fan hela tiden. Mest efter amning (delammar). Trodde vi slapp det eftersom hon inte gjort det hittills... Inga stors mängder men tillräckligt för att behöva byta kläder. Kan det vara luft tro?

• Libe

En till som inte går ner av att amma, snarare tvärtom. Brukar kunna äta vad jag vill, men icke sa Nicke, då sätter sig skiten direkt.

Svar på tråden Juli bebis 2012