• eken

Juli bebis 2012

Min man är nog världens bästa (han plockar pluspoäng) Sa till i vecka att på fredag ska du komma till Gbg efter jobbet senast fem. Ombyte ska med så att vi kan gå ut. Sagt o gjort, igår kom jag till ner efter jobbet, parkerade bilen o vi började gå. Efter en stund kom vi till hotellet (Elite Plaza, topp finaste hotellet i Gbg). Bytte om och sen gick vi till en helt underbar restaurang Puta Madre (rekommenderas). Sen gick vi o strosade och tog lite drinkar överallt (dock inget jätteutbud på alkoholfritt).

Nu vankas frukost o sen shopping ;)
    Kände detta var sista helgen innan det drar igång (hus, lite målning, flytt o bebbe).

Är väldigt lycklig just nu.
    Kram i värmen

• eken

Ja detta med boandet, vi fick nycklarna till huset i torsdags och herregud vad vi (mannen och hjälpen) har målat..fått målat en hel undervåning på huset under helgen...tidsmässigt trodde vi det skulle ta längre tid. Så skönt. Nu på lördag går flytten. Så nu måste jag packa för fullt det sista. Mannen har även sista deadline på jobbet denna fredag...(inte så bra tajming med hus, målning, höggravid, jobb).

Hoppas bebben tittar ut antingen på BF den 3 juli eller runt dom dagarna...känner att vi måste få vila upp oss efter detta ;)

• eken

Här är det också jag som kör i familjen (mannen utan körkort), men räknar med att antingen jag kör, mannen övningskör eller i värsta fall en kompis som kör in.

Vad gäller alkohol så dricker nog mannen bara ngn snaps och ngn öl, sen blir det lugnt. Har väl 12 dagar kvar till bf

• eken

Inatt har varit en skitnatt, sovit så dåligt. Så idag har inte blivit många knop gjorda. Laddar mentalt för att gå ut och käka på restaurang ikväll (turkiskt) med mannen. Tog första magbilderna i onsdags (bra att göra det i v.39+1 ð??? )

Idag är första gången som bebben ligger på vänster sida (inte hänt tidigare som jag känt). Kanske är ett tecken??

• eken

Grattis alla som fått sina älsklingar. Själv har jag 1 dag till BF och inga känningar. Tror att del av slemproppen gick natten till igår, men inget mer...:( Räknar med att gå över, men känner mig så stor, en elefant!

• eken

Grattis alla som har fått sina bebisar, själv är jag på BF +1 och det enda som jag märkt av är att slemproppen har börjat släppa sen i söndags...

• eken

Grattis till alla nya bebisar. Längtar så mycket själv tills jag får träffa vår knodd.

Har fått ett stick på foten (tisdags) och foten är såå svullen. Herregud, trodde inte att foten kunde bli svullnare med tanke på graviditeten. Fått antibiotika och väntar bara på att svullnaden ska gå ner...inte behöver jag väl ringa förlossningen, dom kan väl inte göra så mkt? Är på BF+5

• eken

Den är både varm och sen runt sticket är den röd-blå. Så fort jag går så svullnar den upp ännu mer så det är verkligen högläge som gäller för mig. Tänkte ringa min BM i morgon både för att få in penicillin kuren i min journal och för rådfrågning

• eken

Lilltösen kom ut idag onsdagen den 11/7 kl 10:27. Vägde 3640 g och 51 lång. Hon kom ut med sugklocka efter mkt om och men, hon låg lite fel så sugklockan fästes i vänstra pannan. Så hon har en stor svullnad som måste gå ner och sen är hon väldigt tät i näsan. Från det att vi kom in så tog det nästan 12 h. Var öppen 4 cm när jag kom in kl 11 och 10 cm kl 6...fy fan vilken jobbig sista timmar och oavsett hur mkt jag hade krystat hade hon aldrig kommit ut utan sugklocka. Fick åka på op efteråt i över en timma för sy och sista resterna av hinnorna på moderkakan.

Borås BB är helt fantastiska och vi mår efter omständigheterna någorlunda bra. Dock ska lilltösen sova på neo inatt.

Svar på tråden Juli bebis 2012