Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Ja, det va kanske inte helt kaos, men det var fasiken mer folk än jag trodde det skulle vara. Lycka till igen då En Liten! Nu är det säkert på riktigt!

• EllaBella02

Svullen är jag med kan jag lova och det har verkligen blivit värre de senaste två veckorna. Har stödstrumpor på mig varje dag. Igår på självaste midsommarafton fick jag mig en tur till BB. Har ju som jag tror jag har berättat haft ögonmigrän några gånger i mitt liv. Det betyder att en del av synfältet försvinner. Skitäckligt är det. Har haft det en gång innan under graviditeten och då pratade jag med förlossningen. De ville den gången jag skulle avvakta. Igår fick jag samma igen! Först på morgonen och sen senare på kvällen och då ringde jag förlossningen eftersom synförändringar kan vara symtom på havandeskapsförgiftning. De ville att jag skulle komma in då blodtryck och protein var ganska högt i fredags och de har ju tillgång till min journal. Fick åka in direkt och de tog, CTG, blodtryck, urinprov och även njurprov och allting såt som tur bra ut och vi fick åka hem efter ett par timmar. Kände mig så himla väl omhändertagen där och är jättenöjd med all hjälp jag fick. Nu får vi hoppas att allt är lugnt någon vecka till och sen tycker jag bebis kan komma ut.

• EllaBella02

Nu här på kvällen har jag haft flera kraftiga vita flytningar. Lite slemmiga kanske men om jag står upp eller går så rinner det igen. Ringde förlossningen och vi ska avvakta. Kan vara kraftiga flytningar, slempropp eller vatten. Jag var mest nervös att det läcker vatten. Nu ska vi avvakta och se hur mycket det rinner mera idag. Ska ringa till dom om någon timma : )

• EllaBella02

Idag kl 17:47 föddes våran prinsessa Elise : ) Kommer längre förlossningsberättelse sedan : ) Åkte in kl 01 igår natt : )

• EllaBella02

Är uppe och ammar och ville bara titta in och skicka en peppkram till er alla som är på g snart! Snart har ni era bebisar. Kör hårt för kung och fosterland : ) Kramar

• EllaBella02
    Jamtlandstaus skrev 2012-06-27 08:04:03 följande:
    Kämpa på LitenR, gissar att du är på förlossningen nu, kanske har du redan lite på utsidan Wikstrom, välkommen till tråden. Inte gör det något att du kommer sent in, den kommer nog vara "befolkad" ett bra tag till! EllaBella, kul du tittar in! Hur går det med amningen, har du mycket ont? Hur läker kroppen?

Just nu är det lite överkörd av en buss känsla men det blir bättre för varje dag. Allt mys med bebis är bästa medicinen : ) Jag klarade mig bra från bristningar, och sydde bara några inre stygn och ett yttre. Känner inte av det alls idag. Däremot tuttarna är en historia för sig : ) Det gör sjukt ont att amma! Det visste jag inte innan, : ) men jag hoppas tuttarna härdar snart så blir det säkert bättre det med.
  • EllaBella02

Nu börjar jag en födelsedagslista : ) Ni kanske får snygga till den för min iPhone vägrar radbryta : ) EllaBella2: BF 8 Juli, datum för förlossning: 24 Juni, flicka, 2980 g och 50 lång, namn: Elise Juni Bengtsson

• EllaBella02

Grattis till alla nya bebisar! Ni måste fylla på listan jue : ) jag har snart ingen koll vilka som fått : )

• EllaBella02

Lycka till alla som är på gång, och grattis till alla nya bebisar : ) Låter som en bra ide att göra om BF listan : ) jag är mitt uppe i ammandes underbara land : ) igår ammade jag konstant från kl 20 tills imorse känns det som. Men även om man är helt slut så är det bara bra att hon äter och går upp i vikt : )

Svar på tråden Juli bebis 2012