Inlägg från: momster |Visa alla inlägg
  • momster

Juli bebis 2012

Här äter Denver fortfarande minst 1 mål på natten men oftast 2 och har man otur kan det bli 3.
    Dottern var 1.5 när hon slutade med nattmålen även fast hon hade välling.
    Men hon matvägrade tills hon var 1,5 åt hon enbart välling. Då opererade de bort halsmandlarna och hon kunde börja äta.

Nu vet vi inte nå hur vi ska börja med mat och gröt/välling till Denver. Vi har testat en mjölk fri och allergi vänlig gröt och ändå fick han exem/utslag i ansiktet och på kroppen. Enligt blodprover är han inte allergisk men enligt reaktioner på kroppen är han det.
    Så enligt läkaren ska vi kolla hur han reagerar och gå efter det.
    Vi ska oxå undvika soja till han. Men väntar tid till dietist. Bara hoppas det inte är för lång väntetid.

• momster

Det är sinlac vi testat.
    När jag läser ingridgenserna så hittar jag inte vad det skulle kunna vara han reagerar på.
    Så tänkte ev testa en sista fång i morgon och se om han reagerar då oxå så skiter jag i det om jag inte skiter i den endå har inte riktigt bestämt mig än.
    Jag känner mig så elak mot min lilla prins.

• momster

Tibell: tusen tack igen !
    Då ska han inte ha den nå mer. Blir nog att vänta tills vi kommit till dietist. Vart hittar jag annars hur man gör egen gröt på rismöl ?
    Kan de bli täppta i näsan pga matallergi oxå ?

• momster

Tibell: jag hittade recept. Så jag ska testa det i stället och så får syrran äta upp gröten.

• momster

Jag köpte rismjöl i dag, så nu kan vi testa göra välling och gröt med hans ersättning.
    Men tyvärr kunde den inehålla spår av soja.
    Så nu väntar vi bara ut exemet i ansiktet så de försvinner helt innan vi kan testa nått nytt.

• momster

Gått nytt år alla !
    Här lämnar vi ett lite små jobbigt år bakom oss och hoppas näsa år blir lite lugnare!

Jag gick på babysim med dottern och då var vi tvungna att ha bad byxor.

• momster

Måste bara få skriva av mig.
    fast positiva saker denna gång. Jag är så himla Stolt mamma i dag !
    Trinity slutade med blöja på dagtid och nappen på hel tid på nyårs afton och i morse var blöjan torr när Trinity vaknade.
    Är så super stolt över min lilla prinsessa !

• momster

Sejer bara fy fan för tandvärk.
    Fick akut tid 13:20 och det känns som en evighet bort :(

• momster

Tekla vi har inte tänkt ta bort blöjan på natten än heller men var så stolt att den var tom i morse så vi får se när det blir.

Här skulle vi häller aldrig kunna hålla Denver vaken hela em.
    Trinity har vi börjat väcka nu så hon bara sover Max 1 timme. Innan kunde hon sova till halv 5 och lägga sig mellan halv 8 och 8 igen och sova till mellan 7 och 9.

Svar på tråden Juli bebis 2012