Inlägg från: juliaannaeva |Visa alla inlägg
  • juliaannaeva

Juli bebis 2012

Åh grattis vad mysigt! Jag går in i vecka 13 idag :D

Lite uppdatering här i från med Tyras sömn. Vi hållt på nästan en vecka nu, inatt för första gången stensov hon från 19-05 o sen kom över till oss o sov vidare till halv 7 :D jätte skönt!!!!!

Läggningarna går bättre o bättre, nu får hon välling i sitt rum sen lägger jag ner henne o sätter mig så hon inte ser. Brukar sjunga lite för henne o sen somnar hon gott. Men de har varit skrikit 3 kvällar men dem senaste 2 har de knappt tagit 10 min!

• juliaannaeva

Fruktansvärt fort! Känns som de va igår man va i vecka 8 :o

Ja såååå skönt, nu kan man va vaken lite längre på kvällen utan att behöva riskera massa sömn!

• juliaannaeva

Åh jag är så glad! Ikväll gav jag välling, pussade på henne ska godnatt o gick ut! Inte ett ord och 5 min senare sten sover hon :D

• juliaannaeva

Ja de är möjligt... Tyra vägrar all hemlagad mat, ska bara vara 6 månaders burkarna!

Men på måndag är de dags för inskolning o då tror jag att de kommer ge sig. När hon ser att dem andra barnen äter maten!

• juliaannaeva

Ja gör de!

Idag har vi haft första inskolnings dagen o Tyra älskade de! Gallskrek när vi skulle gå hem :)

Hör i häpna men Tyra avskyr ju all mat, ska bara vara burkmat 6 månaders.

Idag på dagis åt hon två portioner vegetarisk lasange! O helt själv dessutom, lite med sked och lite med händerna :D

Glad mamma!!

• juliaannaeva

Ni som kört 5-mins metod Har ni fått bakslag ngn gång? Tyra har sovit jätte bra o varit lätt att lägga i typ 2 veckor men ikväll är hon hysterisk o bara ställer sig upp...

• juliaannaeva

Skönt att höra att de kan bli så ibland! Tyra sover också himla bra nu, men igår kväll var hon ledsen :( men jag gjorde också samma princip... Gick in lugnade henne o gick ut till slut somnade hon :)

• juliaannaeva

Har inte skrivit på ett tag för min mobil har varit på lagning!! Men grattis till bebisarna själv är man i vecka 20 o känner sig som en klump... Sjukskriven för foglossningar. Väntar en liten kille som ska titta ut 4/3 så roligt med en av varje!!

Tyra har börjar förskolan så jag passar på att vila upp mig dem dagarna hon är där! Hon tycker de är jätte skoj verkligen! Äter all mat där men ingen mat hemma!

Sömn.. Hon sover ca 1-1,5 timma runt lunch och lägger sig för natten vid 18.30 sover till 06 sen dricker välling och sover vidAre till 08 :) men vissa nätter är de omöjligt att låta henne sova i sin säng för då är hon ledsen :/

• juliaannaeva

Åh grattis vad roligt! Här har vi en Sjövild Tyra som älskar att vara på förskolan! O det är ju passande nu nät jag är rätt stor och bråttas med onda foglossningar.. Sjukskriven sen 1,5 månad tillbaka o gör inte överdrivet mycket på dagarna på onsdag åker vi till Teneriffa igen för en veckas sol o bad :)

Hoppas allt är bra med er andra!

• juliaannaeva

God fortsättning till er alla! Här har vi 60 dagar kvar till bf och det börjar ta på kroppen o va gravid med en Sjövild 17 månaders tjej! Tur hon är på förskolan 3 dagar veckan... Tyra är en väldigt bestämd, pratglad liten dam som fortfarande inte är så stor i maten så här går vi fortfarande på vilt kontroller tätt :)

Grattis till alla bebisar, vi längtar så efter våran knort!

Svar på tråden Juli bebis 2012