Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Grattis till nya bebisarna! Och lycka till ni som är på G! Ang amning på natten så väcker jag henne inte och det kan variera mellan 2-4 timmar på natten innan hon väcker mig.

• EllaBella02
    anjiali skrev 2012-07-14 07:30:57 följande:
    Lycka till skopan. Jag blir då inte riktigt klo på kroppen. Hade så svårt att somna igår kväll. Lite molvärk och en del sammandragningar. När jag ställde mig upp var det som om jag duschat snippan och inte torkat mig så blött. Lite slem kom på toa men pyttelite mest blöt. Hade klänning på mig och inga trosor efter att tagit en dusch tidigare. Så när jag hänger tvätt rinner det vätska längst benen på mig och det droppar lite på golvet. Börjar undra om det är vattnet ??? Fortsätter lite så under natten när jag ställer mig upp så rinner det lite lite. Satt på mig blöja och det är svagt gult i bindan och lite blött. Nu har jag sover sen fyra och tänkte att det säkert visar sig när jag går upp men det kommer inte så mycket. Blött är det men inte så mycket. Är det flytningar ??? Kan man få så rikliga flytningar att det droppar ??? Ringde och fråga förlossningen och dom sa att slemmisen skulle lägga sig uppe på bindan och vatten sjunka in. Det har ju sjunkigt in. Men hon sa att det kanske är flytningar. Tycker inte det luktar något. När jag känt med handen ser vätskan klar ut. Molvärken är borta.

Jag tycker det låter som vattnet, jag hade typ likadant, men min molvärk satte igång efter en timma kanske. Ville inte förlossningen att du skulle komma på kontroll?
  • EllaBella02

Jag har istället småpanik över att jag känner att jag har lite ont i halsen och är livrädd att smitta lillan med någon förkylning. Det är väl inte så jättebra att vara snart 3 veckor och förkyld?

• EllaBella02

Tack för råd och tips! Nu brottas vi lite med magknip på lillan istället. Pratade med BVC och de rekommenderade Semper Magdroppar. Vi får hoppas det hjälper

• EllaBella02

Lycka till ni som är på G! Här hemma kämpar vi med liten bebis med magknip till och från. Det gör så himla ont i en själv när man ser att de har ont. : (

• EllaBella02

Skönt att allt var ok! Tack för tipsen mot magknipet. Ska testa att inte dricka mjölk och äta fil. Jag dricker inte kaffe och försöker äta ganska neutrala saker.

• EllaBella02

Mitt avslag försvann också för att sedan komma tillbaka lite mer igen och det är 3 veckor sedan jag födde om typ 10 min : ) jag har fortfarande lite brunaktig flytning kvar. Vet inte när stygnen ramlar bort dock. Skönt också att man inte är ensam om magontet. Det är ganska jobbigt faktiskt. Även om jag såklart hade hoppats att alla slapp.

Svar på tråden Juli bebis 2012