Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Grattis till alla nya bebisar och lycka till till er där det är på gång.

Utskriven från sjukhuset igår och slutdiagnosen efter att blivit opererad och gått igenom en hel så kom dom fram till barnsängsfeber.
    Mår fortfarande rätt kass, feber som kommer och går och jätte trött. Lite ont i operationsområdet.
    Sen ska man orka amma på det. Milea är som en sugpropp, hon får rätt ont i magen av all medicin som jag äter. Vill så gärna bli av med såren på bröstvårtorna nu.
    En dag i taget. Idag kanske blir bättre än igår :-/....
    Behövde få skriva av mig lite. Känner mig rätt ynklig.

• anjiali

Hade gärna gett mig iväg på en kvälls sväng upp till sjön ikväll men det känns som i om det inte går att vara ute när det är så här varmt pluss att lillan är mindre nöjd på em/ kvällarna och spenderar mycket tid ammandes. Hon har inte uppskattat vagnen alls ännu. Hoppas det blir lite stabilare snart :-/ så man kan ge sig iväg med henne. Enda gången jag kommer härifrån är utan henne. Var iväg på en kort promenad idag på morgonen.
    Vill gärna handla lite idag också.
    Barnen och mannen är iväg och badar och har det skönt. Här sitter vi och glor på tv.

• anjiali

Grahnkotten : hoppas det går bra idag.

Nicolee: ingen erfarenhet av att bli igångsatt. Min förlossning startade efter att de drog i tappen. Hoppas du får bra hjälp.

Ellabella: går ditt barn upp i vikt som det ska så finns ingen anledning att ge ersättning om du inte vill så klart. Jag hel anmar och har gjort med alla mina barn. Haft det bra att jag haft tillräckligt med mjölk.

Idag blir det BVC besök. Det första fast hon är en och en halv vecka. Vägde henne inne på sjukhuset när jag var inlagd och då hade hon gått upp 60 g.
    Sen får vi gäster på grill ikväll, min syster och hennes barn. Roligt men redan trött. Kvällarna brukar mest gå åt till amning.

Någon som har en nioåring hemma som kan svara på om det är normalt att börja få bröst i den åldern ???? :0. Har googlat.tycker det är lite tidigt för henne stackarn . Hon har ett sjuhelvetes humör också och är svartsjuk på bebisen. 9 år !!! Trodde hon skulle vara försåndigare .

• anjiali

Grankotten : skönt att du bor nära och att dom har koll på dig. Lär inte dröja innan du ser bebis.

Nicolee: härligt !!! Snart blir det bebis.

Amningen är så jävla jobbig i början. Den informationen får man inte riktigt. Jag var helt desperat på dygn fem. Sååå smärtsamt att bara tanken på att amma fick mig att gråta och svettas. Tömde Apoteket på allt som skulle kunna underlätta amningen.

Idag är en riktigt skit dag. Lillan kommer inte till ro. Antibiotikan fuckar upp hennes mage som bara den och ska äta till på tisdag .
    Mellan sju på morgonen och två på fm så grät hon i högan sky . Sovit ett par timmar bara nu är hon igång igen och snuttar och kämpar igen. Pust !!! Tar på krafterna.

• anjiali

Börjar bli desperat !!! Dags att ta medicinen igen som gör mig frisk och henne dålig snyft.....
    Hon bara skriker otröstligt förutom när hon ammar ... Som bara gör henne värre.... Vad ska jag göra ??? Tur att det är tredje barnet efter allt som händer. Hade aldrig vågat skaffa mera barn.

• anjiali

Funderar också på ersättning för hennes mages skull. Tycker så vansinnigt synd om henne . Hon luktar kemikalier stackarn. Jag vill ju så gärna amma.
    Hon tog inte flaskan när jag opererades, till slut gick ju operationen så fort så hon kunde få bröstet hyfsat snart.
    Vad har ni för flaskor så det inte stör amningen ??? Vad är det för ersättning man köper och vart ???

Fan vilket jäkla drama det ska vara kring mig. Längtar till dagen då jag kan skriva att idag har det varit lugnt. Inga psykbryt eller akuta operationer !

• anjiali

Tack för alla tips. Tror det blir lite shopping av nan imorgon och flaska. Har en flaska från Apoteket som hon bara vägrar ta. Blir till att köpa ny sådan också.
    Vill inte att mitt

• anjiali

Kom på en fråga till

Hur länge låter ni dom amma / bröst. Hon kan ligga där hur länge som helst. Släpper aldrig taget. Kanske hör magen extra ont ???

• anjiali

Milifjor: det låter jobbigt . Jag hade bett att få en sovdos på förlossningen hör att kunna hämta kraft. Ibland är det sömn som behövs för att orka.

Ännu en gång säger jag tack för att ni svarat och gett råd. Nu vet jag lite mer vad jag kan handla idag. Ska även köpa windi ventiler. Fick ett provex som vi testade och fick ut lite fis åt henne som satt på tvären.

Det som tillslut lugnade henne igår var en dusch tillsammans med mig. I ren desperation hoppa jag in där. Jag var helt genom svett och hon jätte varm av allt skrikande. Sen skrek hon efter också men han vila en stund och kort efter det somnade hon.

Svar på tråden Juli bebis 2012