Juli bebis 2012
Har nu lämnat in vårt lilla hjärta till mormor och morfar. Mannen och jag ska iväg på dejt, hela dagen och kvällen! Ska bli skönt att vara tillsammans lite själv, strosa på stan, äta ute och bara ha det skönt! Ha en brahelg!
Har nu lämnat in vårt lilla hjärta till mormor och morfar. Mannen och jag ska iväg på dejt, hela dagen och kvällen! Ska bli skönt att vara tillsammans lite själv, strosa på stan, äta ute och bara ha det skönt! Ha en brahelg!
Melvin hade blod i bajset och slem när han var runt 6 månader. Min BVC-ssk sa då att det är vanligt att det är något blodkärl kring ändtarm som brustit.. Men också att det är vanligt m hemorojder på små barn så allt inte riktigt är utvecklat än, men set borde det väl vara nu?! Men är du orolig så ring BVC på måndag och kolla..
Melvin har inte heller några tänder, och det ser inte ut som att dem är på G på ett tag heller..
Längtar inte tills imorgon, då ska Melvin få mässlingssprutan! :( vid tidigare sprutor har vi ammat direkt och då har det blivit bättre..men nu finns ju inte det trumfkortet längre! Hmm, hoppas det går bra ändå!
Här sitter en nöjd och stadig Melvin och han verkar inte ha några planer på att ändra på det.. Gillar inte att ligga på magen!
Melvin har idag 40 graders feber och har varit hemma och gosat med sin pappa idag! Mamman i huset har nämligen varit iväg på shoppingresa till Ullared! Helt slut och lycklig, hittade så mycket fint!
När jag slutade m Melvin började m att ge ersättning, första nätterna kunde vi inte ge i sängen då blev han helt tokig då vi fick gå upp och ge honom i soffan men nu är det inga problem att lägga honom mellan oss/ eller i sin säng. I han vägrade välling i början också men det har vi slussat in nu, efter några veckor med ersättning..
Har en kompis som fick tipset att he ljummet vatten i flaskan för att slussa nu mat på natten.. Men det var klart efter det att hon slutat amma!
Melvin får något rån då
Jag ger min egna mat till Melvin, köttfärssås, lax, torsk, kyckling. Iofs ofta grytor, men bryner ofta maten först! Sedan mosar jag det i lagom konsistens.. Har inte ens tänkt att man inte får ge det! Stekt mat så som korv vet jag inte.
Hittade en länk på FB idag, först skrattade jag när jag såg rubriken men sedan insåg jag hur bra det eg är! Jag glömmer att knipa, kommer inte ens ihåg när jag gjorde det sist! Och det är viktigt att vi fortsätter att knipa ett bra tag till (läs hela livet!) gå in på snippgympa.nu eller sök på snippgympa på FB, Twitter el instagram! Gillar man sidan får man dagliga påminnelser! Perfekt!
NileP: vi ska också flyga om 2 veckor! Någon som vet hur mycket mat man får ta m till Lilleman? Om man kan ta med något extra mål ifall att.. Funderar på hur sura dem blir i kontrollerna på vätska!