Juli bebis 2012
Nu är vi färdigpackade och inatt åker vi mot flygplatsen och Kreta, för en vecka med semester! Förhoppningsvis sol och bad! Det ser lovande ut iaf! Hoppas att dagen går bra för Melvin med flyg och buss! Mycket sysselsättning! :)
Nu är vi färdigpackade och inatt åker vi mot flygplatsen och Kreta, för en vecka med semester! Förhoppningsvis sol och bad! Det ser lovande ut iaf! Hoppas att dagen går bra för Melvin med flyg och buss! Mycket sysselsättning! :)
Nu är vi hemma från Kreta igen! Resan har gått riktigt bra, en nöjd Melvin! Enbart flygresan hem som han inte ville hålla humöret uppe..
Kom hem i lördags kväll och sedan dess har Melvin varit riktigt dålig i magen och i natt började han kräkas.. Kräks 4 ggr nu på en timma..stackarn.. Hoppas att det går över snabbt! Några tips på vad man kan ge honom?!
Grattis till alla bebisar!
Tack för alla tips! Han har inte fått behålla något annat än vätskeersättning å saft. Men han är så ledsen att han inte får äta, han är ju ett matvrak annars.. Blir tokig när han bara får 2 tsk var 5-10 min..så dagen har inte varit toppen. Jag fick skiten i fm också, så är helt slut! Mannen fick komma hem tidigare från jobbet! Är det någon som vet hur det fungerar med VAB när ena föräldern å barnet är sjukt?
Tack skuttare!
Ang 10 månaders kontrollen så har Melvin inte börjat stå och gå längs möbler. Han började dra sig fram, typ hoppa på rumpa, i förr veckan. Men bara om det är något intressant han ser.. Jag är inte så speciellt orolig för det, alla är olika och utvecklas olika! Melvin är en pigg och glad kille! (förutom nu pga magsjukan)
Melvin har precis börjat kasa på rumpan, har inte kommit på hur man flyttar fötterna.. Så han är inte alls intresserad av att gå! Går inte längs möbler och har inte börjat ställa sig ut med saker än!
Vi har inte heller tänkt att ge så mycket, men någon liten present blir det nog! Vi har precis köpt en liten pool t trädgården, så det blir en tidigt present och sedan blir det nog någon liten leksak alt lite kläder t hösten! :) har önskat oss en gåvagn, Bobby car, duplo, verktygslåda, docka, skaljacka och skalbyxor t hösten/vinter, skor t hösten, kläder! Vi är många o släkten å många som vill fira! :)
Men stort grattis frusandra! Vad roligt för er! :) många här i tråden som skaffar tätt!
Usch och fy!
Melvin har fortfarande tandlös! Trodde att något var på G, då han bajsade konstigt och verkar ha ont i munnen! Men icke! Någon gång kommet dem, så det är bara vänta!
Chess, så fruktansvärt och brutalt. Jag gråter som en tok här hemma. Det ska inte behöva hända någon.
Vår skrutt fyllde 1 år i måndags, så det var kalas å en massa paket! Tror vi fick alla slags lastbilar å bilar som finns! Fick också en Olle-docka, som Melvin älskar, till sin pappas förtret! :) Melvin första tand sprack igenom igår, äntligen!
Nu var det längesedan jag skrev! Läser allt men har inte blivit av att jag svarat...
Om en vecka börjar jag jobba på riktigt, mannen går hem å ta hand om Melvin! Det känns lite konstigt denna veckan.. Hmm!
Vi har en liten kille som äntligen börjar få tänder, men det tråkiga är att han verkar få alla på en gång. Har två nu, som har kommit på en vecka o 3 st är på mycket god väg att spricka igenom! Han är så ledsen å donar m munnen hela tiden! Det gör ont i mammas hjärta! Har gett lite Alvedon, å han har fått lite bitleksaker å bita på men det är han inte intresserad av! Har ni några andra tips?
Mm artär väldigt synd om honom. Tack för tipset JuliaAE, det ska jag absolut prova!
Vad roligt med aktivitet här igen!
Grattis till alla bebisar, man blir allt lite sugen!
Jag jobbar sedan 1 sept, mannen är hemma på heltid t januari och Sedan blir det inskolning! Det är roligt att jobba men tråkigt att man inte ser melvin så mycket!
Melvin är en bestämd kille som blir helt tokig om han inte får som han vill, vi försöker att var så bestämda som möjligt men det är svårt! Han vet när han gör saker han inte får eller för att busa..men vill gärna test, busungen!
Han sover oftast 1 gång på dagen på fm, allt ifrån 40 min till 2,5 h! Men oftast runt 1 h. Somnar för natten runt 19, vaknar ofta vid 6 tiden! Sover i egen säng men brukar vilja komma till oss någongång under natten! Har strular ett tag, varit mycket sjuk å då har sömnen fått stryk! Men vi hoppas på en vändning nu!