Juli bebis 2012
Vilken superförlossning!
Vilken superförlossning!
Grattis till nya bebisarna och Lycka till ni som är på G! Igår kväll hade lillan jätteont i magen men jag kan då inte komma på vad jag har ätit som skulle kunna reta henne, men BVC sa att alla bebisar i stort sett har ont i magen mer eller mindre då tarmarna är nya och ska komma igång, så det behöver inte alltid vara någonting man ätit tydligen. Hon har också en del utslag i ansiktet. Först trodde jag det var jordgubbssylt men nu tror jag mer på värmeutslag. Blir värre när vi ligger och ammar på den sidan. Igår träffade hon sin farfar för första gången och fick en jättefin babysitter som hon somnade i två gånger : )
Tack för tipsen Frugan! Ska prova miniformen och grattis till bebisarna. Och krya på dig Anjiali!
Kämpa på ni som är kvar! Snart ligger ni där och flåsar och har snart bebbe hos er! Stå ut lite till bara!
Mina sved ingenting förutom första gången jag kissade efter förlossningen. Min BM sa att jag skulle säga till om de gjorde ont så de fick titta på det. Men ont att gå av ömhet i underlivet gjorde det kanske en vecka. Jag ger redan Semper Magdroppar men jag ska köpa miniform också då och prova. Idag håller vi oss inne tror jag. Är så himla varmt. Hur mycket är ni iväg med era småttingar?
Grattis till bebisen!
Här hemma kör jag nu med både Miniform och Semper Magdroppar. Vet inte om det hjälp än helt, började igår med miniformen men jag är svagt positiv : ) idag funderar jag på att åka till Maxi med henne. Får se om jag tar mod till mig : ) Har ni varit iväg mycket med era små?
Känns som det är många som kompletterar ned ersättning. Nu blir jag lite nojjig om man själv skulle göra det med, men jag antar att så länge de går upp så behöver man inte det eller?
Inatt när jag bytte blöja så var hennes bajs åt det grönare hållet. Någon som vet vad det kan bero på?
Va bra! Då behöver jag inte oroa mig för gröna bandet : ) och då känner jag att så länge hon går upp som hon ska så finns det väl ungen anledning till att komplettera med ersättning. Hon sover dock inte längre än max typ 2 timmar på dagen och kanske 3 på natten och de vanligaste är att jag ammar typ varannan timme och även oftare. Tänkte om det var ovanligt ofta, att hon inte blir mätt.