Juli bebis 2012
Jag använder Pampers och samlar också poäng. Vi har haft stl 3 i säkert fyra veckor redan.
Jag använder Pampers och samlar också poäng. Vi har haft stl 3 i säkert fyra veckor redan.
Verkar vara väldigt olika angående blöjorna. Vi har Pampers men Matteo har aldrig haft problem med röd rumpa och jag tycker heller inte att blöjorna luktar konstigt för då hade jag så klart aldrig använt dem.
Hera: Jag vet inte vilket vanish du använder. Finns ju pulver man lägger med tvättmedlet. Själv använder jag vanish oxy action-spray. Blir som ett skum på fläcken och tyget blir alldeles varmt. Låter det dra i kanske en till två minuter och sen tvättar jag som vanligt i 40 grader. Lägger inte i blöt innan och ibland har plagget legat i tvättkorgen ett par dagar men det fungerar ändå. Lyckades få blod på överkastet när jag fortfarande hade avslag och då sprayade jag vanish på fläcken och lät det dra ett par minuter och sen tvättade jag i 40 grader och fläcken försvann helt vilket jag aldrig trodde.
Hera: Har aldrig provat pulvret men rekommenderar starkt sprayen!
Nej usch vad jobbigt Anjiali!:( Hoppas hennes sovmönster förändras snart.
Jag har haft en sjukt bra natt för en gång skull. Matteo somnade kl 23 och vaknade kl 10 med mat 03:30 och 07:30. Idag blir nog en bra dag.
Trolla75: Åh, jag vet också hur det känns. Matteo är också känslig så jag undviker alltid kål och lök tex. I fredags var jag på kräftskiva och sen fick mannen och jag turas om att ha Matteo på magen hela natten. Hade ingen aning om att skaldjur kunde ge de små magont.
Trolla: det har jag också undrat. Varför så mycket ansträngning och knorr för något som bara rinner ut!!!?
Har heller aldrig hör talas om UL för att kolla höfterna. Här är de också omoderna och böjer ut höfterna och lyssnar/känner efter ett "knäpp".
Jag gick upp 15 kg under graviditeten och 10 av dem försvann efter tio dagar men de andra vägrade försvinna. Dessutom hade jag redan 20 kg övervikt när jag blev gravid så när Matteo var sex veckor anslöt jag mig till ViktVäktarnas onlinetjänst. Gick ju inte ner ett gram trots att jag helammar. Nu har jag gått ner 4,2 kg på fyra veckor. Har minskat fem cm i midjan och åtta cm på höfterna. Pga att jag ammar får jag äta massor. Fattar inte hur jag kan gå ner när jag ska äta så mycket. Kommer kännas som om jag svälter sen när jag slutar amma då jättemånga points försvinner.