Juli bebis 2012
HannaVirrpanna: Å, vill också till Turkiet!!!
HannaVirrpanna: Å, vill också till Turkiet!!!
SessanM: Det är väl konstigt vad lite sömn kan göra! Jag blev också sugen när Matteo sovit i ca en vecka och då hade jag ändå inte sovit mer än en timme i sträck på 11 månader. Haha.
SessanM: Ja, det är guld värt!
AnnaKaffekanna: Grattis till lyckat UL och till flickan.
Hos oss får alla Hepatit sprutan. Självklart kan man säga nej men de vill helst att man tar den.
Nilepile: Nu när du säger det så kommer jag ihåg att vi också fick betala. Men det var inte mycket snack om ifall man skulle ha den. Tog ni den? Vi gjorde det. Kan ju vara bra när man åker till riskländer.
Juliaannaeva: Vi fick också 1-årssprutorna igår och inatt vaknade också Matteo och hade ont. Jag gav Alvedon och 20 min senare sov han gott igen.
Nilepile: Oj undrar varför. Hos oss blandar BVC-sköterskan in hepatitvaccinet i en av de andra sprutorna.
Chess: Men fy fan säger jag bara!
Enilorac: Om han sover så bra på natten behöver ni inte göra något åt dagsömnen. Om han börjar sova sämre på nätterna kan ju det vara för att han sover för mycket på dagen och då kan ni dra in ena sovstunden.
Matteo sover hela natten. Ca 20:00-07:30. Sen sover han ca 1 tim på fm och 2 tim på em. Han sover helt klart mer nu när det är sommar. Tror det är för att vi är ute så mycket.
Enilorac: Ja drygt att gå upp så tidigt. Går det inte att hålla honom uppe lite senare på kvällen? Till 20 tex.
Jag ska också skola in 26 augusti. Ska vara ledig på måndagar och slutar kl 14 övriga dagar fram till årsskiftet så han får en lugn start. Därefter jobbar jag 75% och börjar ca 8:30 och slutar 14:00. Ser faktiskt fram emot det. Saknar jobbet och arbetskamraterna och Matteo är så framåt och inte alls "främmad" av sig så jag tror det kommer att gå bra. Vabbandet är jag inte orolig för. På min arbetsplats jobbar många kvinnor som nyligen fått barn och den manliga chefen har själv små barn så alla vet att det kommer bli mycket vabbande och har överseende med det.
Juliaannaeva: Grattis! Plötsligt händer det!
Juliaannaeva: Det är nu flera månader sen vi körde 5-mm men det händer fortfarande då och då att Matteo absolut inte vill/kan somna direkt som han brukar och skriker. Vi håller fast vid principen och går in när vi tycker att det behövs så han inte kommer ifrån rutinen. Han sover ju 12 tim/natt utan att vakna nu och vi vill inte gärna att han faller tillbaka till att vilja upp ur sängen en gång i timmen hela natten.
AnnaKaffekanna: Grattis!!!!
Grattis Millifjor!
Grattis FruSandra!!!
Grattis Juliaannaeva! Tråkigt att Valter fick en sån tuff start men skönt att det är ok nu.
Vi har varandra på Instagram. Därför här inte är så aktivt längre. Om du har insta så är jag "jessikasjostedt".