Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Men hur får man den egna havregröten helt slät? Jag mortlade och mortlade men fick aldrig den helt slät och Rakel fick kväljningar direkt av den :-/. Testade även att koka den aslänge men det hjälpte ju inte heller. Dessutom har man ibland inte tid att koka den länge då lillfisen kan bli vrålhungrig från ingenstans
    Vilken köpegröt var bäst då om lillan vägrar den hemmagjorda?

• millifjor

Man kan även ge gluten när man slutat amma, det har jag gjort! Slutade ju amma när hon var 10 v och då kunde jag ju inte direkt börja med mat
    Min Bvc sa att man kan med fördel börja ge smakisar när bebis själv visar intresse, det gjorde vår redan vid 2.5 mån men vi väntade till hon var 4 mån. Nu är hon snart 6 månader och äter gröt till både frukost och kvällsmål, en halv portion mat till lunch och däremellan tillägg.

• millifjor

Söt unge!
    Då kör vi tydligen den metoden med, blandat med gröt och puréer. Hon får bitar av leverpastej och andra bitar av vår mat att plocka i sig, funkar fin fint för oss. Hon verkar uppskatta mat!

Kan nån svara på varför varje natt som jag har matningen osv av Rakel så vaknar hon jättemånga gånger och bökar o har sig, vaknar även tidigt på morgonen! Men när min man ska ta natten så vaknar hon oftast 1 gång för mat och kanske nån gång till bara, dessutom sover hon länge på morgonen då när han ska vara hemma! Orättvist...

• millifjor

Vår fis är krasslig! Rinner i ögonen och idag var vi till läkaren och fick hostmedicin. Hon gillar den inte! Hon somnade dock redan kl 18 idag och hittills har hon inte hostat en enda gång, verkar som om den hjälper. De andra kvällarna har hon hostat och hostat tills hon väckt sig själv, blivit jätteledsen osv. Hoppas det här kommer hjälpa henne!

• millifjor

Åh nu har Rakel fått ögoninflammation på BÅDA ögonen :-/ tips mottages för att få bort det snabbt!

• millifjor

Ni som ger tillägg, byter ni till nr 2 nu vid 6 månader? Vi kör Nan men vet ej om vi ska byta till 2 eller hur det är. Finns tydligen en speciell för natten med. Vill inte börja med välling utan vill vänja av vid flaskan sen när hon äter mer mat.
    Just nu äter hon dåligt men vi har ju sjukstuga här hemma fortfarande! Var till läkaren igår med mig och Rakel men det var "bara" virus så vi får härda ut!

• millifjor

Ingen välling här heller! Hon får tillägg tills hon äter hela portioner mat. Ser ingen vits i att dricka sig mätt, inte bra för tänderna heller.

Svar på tråden Juli bebis 2012