Juli bebis 2012
Nä, det tror jag absolut inte..! ;)
Jag är också väldigt gasig...:S inte SÅ himla trevligt :P
Nä, det tror jag absolut inte..! ;)
Jag är också väldigt gasig...:S inte SÅ himla trevligt :P
MollyMiranda: vi håller tummarna för att det var ett spratt!
Jag har förresten kommit fram till att jag nog har räknat lite fel gällande veckor och BF-datum..! Har räknat och kollat på senaste menser, och det jag tror stämmer mest är om jag räknar på hur mensen såg ut senaste månaden innan jag blev gravid, för jag tror att det är den cykeln den skulle ha stabiliserat sig på om jag inte blivit gravid. Så alltså är jag idag i v5+6 istället för 5+2, så BF blir 3 istället för 7 juli. Och då betyder det att jag går in i v 7 imorgon istället för på söndag :) Ska bli spännande att se sen då när jag kommer på VUL, om det verkar stämma...:)
Och jag ska också till BM idag, men inte för inskrivning (vad jag förstår..?) utan för det första hälsosamtalet...ska bli spännande i vilket fall :)
TimRasmus: Hur ska du försöka få det? :D Skulle nämligen vilja försöka få det jag också, eftersom jag nu blivit lite osäker på datum...men det kanske dom skiter fullständigt i? Är det för nåt speciellt du vill ha det? Jag tänker väl mest nu för att få ett lite mer säkert datum, samt att man ju såklart jättegärna skulle vilja se det lilla hjärtat picka, så man kan lugna nerverna lite...:)
Ella Jade: Håller tummarna för dig idag, för du skulle väl på ett till UL?? Hoppas du får bättre besked där...!
Beklagar Ella Jade och Cissi! Det står nog inte på förrän ni står där med ett nytt plus! :)
Själv blir man ju tyvärr inte mer lugn av att se att fler och fler får blödningar och mf eller ukh...:( Just nu längtar jag ihjäl mig till VUL:et den 22:a...så man kan se att allt ser bra ut hittills...kommer vara i v 7+6 då så ska bli spännande att se vad man kan se :)
I helgen kommer vi nog att berätta för våra föräldrar samt ett par kompisar...känns lite nervöst men samtidigt kul..!
Är det förresten nån annan som tappat aptiten, och tycker det är jobbigt att äta pga illamående eller så..??
Själv var jag ju ashungrig till en början, men nu de senaste dagarna har jag varit lite smått illamående, haft halsbränna, samt absolut ingen aptit. Hårt tunnbröd och riskakor går bra att äta, men vilken varm eller mjuk mat som helst bara växer i munnen...:( jobbigt, för samtidigt känner jag mig ju ganska hungrig också, även om det inte alls är lika mkt som förut :P
Håller tummarna för dig Ella! och du FÅR skriva romaner, vi vill ju höra hur det går för dig och stötta! Vi hoppas att detta betyder nåt bra!
Bees knees, växtvärken kommer och går för mig också, kommer små stunder på kanske 2 min ibland, då jag känner att det molvärker lite...har väl haft 5-6 såna små stunder idag :) så det är nog inga konstigheter.
Annars känns det ngt bättre i illamåendet idag, är dock fortfarande lite osugen på mat, eller ja, kan vara jättesugen och hungrig men efter två tuggor känns det inte lika gott längre...:/ får hoppas att det blir lite bättre med det snarast.
Just nu längtar jag bara tills imorrnkväll och på lördag då vi ska berätta den underbara nyheten för våra föräldrar! Nåt jag sett fram emot även långt innan jag blev gravid ;)
Vad kostar det att göra KUB-test..?
Tänker på dig Ella! Och hoppas på det bästa, som de andra.
Här är också en som inte får styr på illamåendet! Otroligt irriterande, det jobbigaste är väl att inte kunna äta ordentligt :( Menmen, man får väl tänka nu att det är värt att stå ut med det här....men just nu känns det skitjobbigt!
På onsdag går jag in i v 9! Börjar sakta men säkert närma mig den magiska v 12...:) Och imorrn ska jag på vul, känns jättespännande! :D
Angeliic - kan du inte vända dig till privat gyn?? Det har jag gjort. Behövde bara säga att jag var orolig så fick jag en tid. Man får ju iofs betala själv - men det kostar som ett vanligt läkarbesök.
Ja, förmodligen är det flera om dagen som ringer...men jag håller med dig, klart man ska bli trevligt bemött, speciellt om man är orolig! Det blir ju inte direkt bättre av att bli otrevligt bemött...Men du får kanske trevligare bemötande hos ngn privat då :)
Jag ringde den privata gynekologmottagningen på min ort - det är en kvinna som har privat gynmott. Och eftersom hon är anknuten till Landstinget kostar det som ett vanligt läkarbesök att gå till henne. Så sök på nätet efter en privat gynmott på din ort/i din stad.
Hoppas du får ett positivt svar då! Känner att jag kommer kunna slappna av ytterligare om jag får se att allt ser bra ut imorrn :)
Var på VUL idag! Fick veta att jag hade räknat rätt från början, så jag är idag i v. 7+1 istället för 7+6, så BF är för tillfället 8 juli :) men det känns bra ändå då allt såg bra ut, såg en liten böna där inne och ett hjärta som pickade för fullt! :D Fan vad häftigt det var! Fick dessutom två bilder, trodde inte jag skulle få det, så det var kul :)
Vi bokade tid för ett till UL (antar VUL? måste ringa och kolla ...) den 19 dec, då jag är i 11+0, för att fastställa mer säkert :) känns skönt också att få se den lille en gång till då! Känns som att ser allt bra ut då så borde det inte vara några problem för den lille att växa o frodas till en fullgången bäbis :)
Har inte skrivit här på ett tag nu helt enkelt för att inget nytt hänt..nu har det dock det :( har haft blodblandade flytningar sen i lördags..i lördags upplevde jag det ganska mycket, sen söndag och idag är det som vanliga flytningar men rosa/ljusbruna. Har dock inte känt av ngn smärta. Är i vilket fall så jävla orolig :( har inte kunnat sova inatt pga oron...väntar nu på samtal från kvinnokliniken, jag hoppas kunna få komma dit så dom kan göra en undersökning...om det gått åt helvete vill man gärna veta det istället för att bara gå och vänta...och om det är bra vill man ju gärna veta det så man slipper oroa sig och kan leva som vanligt...så håll tummarna för mig nu tjejer..!
Har nu varit i kontakt med gynmott, fick tid imorgon kl 8.30, känns grymt skönt. Måste få se hur det står till där inne, man blir så sjukt orolig när man ser blod :( hade velat glädjas idag då ja går in i v 10, men nu vill man ju inte ta ut något i förskott...återkommer imorrn när jag varit hos gyn.
Ja jag får dessvärre hoppa ur denna tråden. Vid undersökningen idag visades ett fint litet foster, dock inget hjärta som slog. Så den lille verkar ha gett upp för ett par dagar sen. Känns så ledsamt då hjärtat pickade så fint för två veckor sen :(
Har inga blödningar just nu och inte heller ont, men nu är det bara att gå och vänta på det och att allt ska "komma ut"...hoppas väl framförallt att kroppen tar hand om allt själv så man slipper vidta åtgärder.
Nä nu ska jag lägga mig i soffan och gråta och försöka landa lite. Lycka till alla ni andra, har varit trevligt att följas åt så här långt.