Inlägg från: AnnA1985 |Visa alla inlägg
  • AnnA1985

Juli bebis 2012

STOR KRAM till dig Ella Jade! Härligt att du är så positiv trots allt. Klarar du det här, så klarar du bannemej allt =)

• AnnA1985

Är det fler än jag som är lite överviktig? Väger 85kg till mina ynka 167cm :S
    Tänker mycket mer nu på vad jag stoppar i mig. Godis och chips lockar inte längre.. Dock är jag som tokig i gurk- och morotsstavar, å så dippar man dessa :p
    Äter 2-3 gånger om dagen, lunchen skippar jag på helgerna då jag oftast vaknar vid 10-11 och äter frukost då :p Middag äter jag ju varje dag givetvis.
    Min svägerska gick ner i sig själv i sin graviditet, så hon gick bara upp 8kg... jag hoppas att jag kan gå upp lika lite. Är ännu mer noga med att gå ut och röra på mig nu också... Hade ju börjat gå ner i vikt innan jag plussade, och tur är ju det =)
    Hur gör ni andra som tänker väldigt mycket på vikten?   

• AnnA1985

chips och godis växer i käften på mig, blir nästan mer illamående när jag äter det, hugaligen!
    crabbsticks... har jag nog itne smakat tror jag :p 

• AnnA1985
    Sladdis skrev 2011-11-13 14:51:28 följande:
    Jag är också överviktig! Väger 85kg till min 163cm. BM vill så klart att jag går upp så lite som möjligt. Jag har inte varit sugen på godis trots att jag äter det varje dag i vanliga fall och jag går till och från jobbet vilket jag aldrig gjort tidigare. Jag hoppas att det hjälper lite iaf.
    Det är ju jättebra, det kommer garanterat hjälpa =)
  • AnnA1985

Men, visst kan man ändå påverka vikten en aning när man är gravid? Man behöver ju liksom inte stoppa i sig all skit som finns bara för att man är gravid. En del ser det som att "Jag är gravid, alltså kan jag äta vad som helst" utan att tänka på att det går upp ÄNNU mer än de behöver.
    Klart man äter mer regelbundet nu, men dock bra och nyttigt både för barnet och för mig själv. 

• AnnA1985

Helkul med en grupp med BF juli/augusti... gick med i en grupp förra veckan för de som ska ha barn 2012, men det händer så mycket där hela tiden, så jag hinner inte med :p Mysigt med en lite mindre grupp ^^ Och framför allt kul att se hur ni andra ser ut som är anonyma, precis som jag är här =)

• AnnA1985

Ska på information hos BM imorn... sitter här med papper och penna, hoppas inte gubben kommer skämmas ihjäl när jag kommer med sex-frågorna, haha :p

• AnnA1985
    Jamtlandstaus skrev 2011-11-15 07:25:40 följande:
    Psylliumfröskal smakar inget men är grymt effektiva. Fibrer som ger magen fart.

Typiskt att det är "gammelhäxan" som kommer med det rådet haha.

Vars från Jämtland är du? =)
    Själv är jag född och uppvuxen i Östersund ^^  
  • AnnA1985

Hihi, som min papps... han blir farfar för första gången nu i November, om hon behagar att titta ut på beräknat förlossningsdatum :p Och så blir han morfar i juli nästa år ^^ Mamma är redan farmor och mormor, då jag har 2 halvsyskon.. men hon är minst lika glad denna gång att bli mormor och farmor =)

Va ju hos BM idag... får boka vul hos privat gyn. och kub test utför man tydligen inte på kvinnor förän de är 35... stört. 

• AnnA1985
    Jamtlandstaus skrev 2011-11-15 17:10:23 följande:
    AnnA1985 skrev 2011-11-15 11:25:20 följande:

Vars från Jämtland är du? =)
    Själv är jag född och uppvuxen i Östersund ^^  
    Inflyttad till Östersund sedan 16år, bor på Frösön. Vart bor du nu då?

Jaha, där ser man =)
    Jag bor i Lidköping... blandas ofta lätt ihop med Linköping :p 
Svar på tråden Juli bebis 2012