Inlägg från: AnnA1985 |Visa alla inlägg
  • AnnA1985

Juli bebis 2012

Johanna8206 skrev 2011-11-15 19:06:52 följande:
    Hallå tjejer! Gick in i vecka 7 igår och mår fortfarande ganska bra! Vilka symtom har ni andra? Jag är väldigt öm i brösten, svullen om magen på kvällarna, gasig och lätt illamående. Tror jag är ganska förskonad

Också ömma bröst och svullen mage, och det är tur att jag och gubben inte delar täcke, haha :p
    illamående mest på eftermiddagar och kvällar, urk.
    Halsbrännan som jag haft sen jag blev gravid har inte varit lika hemsk som den halsbränna jag hade innan jag va gravid.. Har haft halsbränna till och från i några år, så jag är nästan van :p
  • AnnA1985
    Soffiie skrev 2011-11-15 20:23:41 följande:
    jag mår lite illa men inte så farligt.. mest på morgonen och sent på kvällen / nattne. men idag har jag haft såna känningar i magen verkligen skumt altså det stramar och drar och känns som när jag har ägglossning fast mer.  en har jag fått ökad flytning det är rinnigt eller vad man ska säga  men ingen färg har dem och luktar inte illa men otroligt mycket mer flytning än jag brukar ha va sjutton kan detta vara nu är  v 6+3 idag

Läste nånstans idag att flytningarna kan bli rikligare såhär i början på graviditeten =)
  • AnnA1985
    Maho81 skrev 2011-11-15 21:20:47 följande:
    Får jag vara med? =) Jag plussade igår på bim 3+3, bf 27 juli =)
    Grattis! Klart du får vara med =) Är det första barnet?
  • AnnA1985
    Bees knees skrev 2011-11-15 21:16:24 följande:
    jag har den absoluta motsatsen , har aldrig känt mig så torr i hela mitt liv!
    känner mig helt onormal Rynkar på näsan varit så sedan jag plussade.

Men då =/ om du känner dig orolig över det kanske du skulle fråga BM?
  • AnnA1985
    Bees knees skrev 2011-11-15 21:42:23 följande:
    ja det är kanske lika bra så slipper jag fundera - men jag känner mig lite fånig över det också.

nej, det ska du inte göra. bättre att fråga en gång för mycket istället för en gång för lite =)
  • AnnA1985
    Maho81 skrev 2011-11-15 22:13:31 följande:
    MsSunshine85: Tack! =D Andra graviditeten men första barnet förra graviditeten slutade i MA (i vecka 14) i maj och två veckor senare, skrapning.

Uscha då =( Hoppas verkligen att du får gå klart denna graviditet {#emotions_dlg.flower}
  • AnnA1985

sexlivet är precis som vanligt... det är jag som får ta tag i saken :p min gubbe jobbar 3skift, så han är inte så sugen förmiddags- och nattveckorna :p  

• AnnA1985

Nån fler än jag som har värken från helvetet i svanken? Fyfan va lack jag blir! Skapligt lättirriterad är jag också... mummel mummel...

• AnnA1985
    enilorac81 skrev 2011-11-17 14:41:45 följande:

Lättirriterad blir jag! Har haft lust att skrika på folk som jag tycker går i vägen framför mig, som tar "min" sittplats på t-banan osv. Känner mig som ett monster som skriker inombords men får hålla klaffen för annars bilr det pinsamt.

Känner likadant när jag är på ett ställe med mycket folk :p
    Bara tur att jag kan behärska mig på min praktik där det är psykiskt sjuka människor de jobbar med.
    Fast där tar jag inte åt mig, trots att jag igår blev kallad "Gör nåt åt det då, ditt jävla svin!!" när jag sa att jag önskar att jag kunde få bort vårdtagarens röster.  
    På nåt konstigt vis känner jag mig lugnare när jag praktiserar, weird!
  • AnnA1985
    Ntme skrev 2011-11-18 13:28:52 följande:
    Fick sparken fr mitt timvik idag... Känner mig värdelös

Men, så kan dom väl inte göra?!
    Eller jo, det är klart... om det handlar om att det ska sparas pengar hit och dit så är de fan benägna att göra vad som helst :S

Inga julklappsköp här inte... Då både jag och gubben är inflyttade från varsin stad längre norr ut så har vi inte våra familjer så nära, så vi köper bara julklappar till varandra. Men julkort ska det skickas i alla fall =)

Måste bara berätta... i natt vaknade jag med magontet från helvetet. Det gjorde ont precis där livmodern satt, jag trodde jag skulle bryta ihop totalt av smärtan :S Det gick dock över efter en stund, ingen blödning, utan bara smärta... Nu är jag livrädd att det ska vara nåt, även om jag mått precis som vanligt idag. Nån som vart med om nåt liknande? Eller kan det vara tarmarna som spökar?     
Svar på tråden Juli bebis 2012