Inlägg från: MissMurrig |Visa alla inlägg
  • MissMurrig

Juli bebis 2012

Just det fick nytt datum jag med, EN hel DAG flyttade hon mig 8/7 blev det... 

• MissMurrig
    Engla80 skrev 2012-02-10 18:22:43 följande:
    Åh så roligt med alla RUL! Grattis alla!!
    Längtar såååååå till måndag morgon då det ÄNTLIGEN är vår tur.

Av någon anledning tror jag det är en pojke i magen men jag hopas lite på flicka Oskyldig Men är där bara en frisk baby så skiter jag i vilket det blir!!

Ska vi kanske göra en lista med BF och kön? Så kan man fylla på där efterhand som man varit på RUL. Hade varit kul att se vem som är först ut och sen när det är dags se om förste man verkligen blir först Glad 

Hur länge håller tråden öppen? Kommer vi kunna köra samma hela vägen eller den stäng efter en tid så man måste öppna en ny? 
    Vi har ju en BF-lista Jag har skrivit till mitt barns kön nu när jag fick nytt datum.
  • MissMurrig
    alondra23 skrev 2012-02-11 11:21:05 följande:
    själv ska det bli Ayelin på mitt barn om det blir flicka
    Heter min arbetskamrats dotter

Lite svårt med namn här med. Vill ha ett namn som är i stil med Leo (vår son), gärna kort och helst utan hårda bokstäver (som T R K P), något enstaka kan ju slinka in utan att namnet låter hårt, som t.ex. Charlie gillar jag, vi funderar även på namn som Milo och Liam. Mjuka korta namn.... Behöver tips på liknande namn ! De får inte vara för "svenska" då 2/3 av vår släkt bor utomlands. Vill gärna att namnet ska innehålla ett L, det känns som det binder ihop Leo och namnet bra.... Tur att vi bara har ett kön att rikta in oss på iaf, men ändå så tänker jag ibland på söta tjejnamn... "Alice kanske kunde vara fint... just det, vi ska ha en pojk... who the f*ck i Alice?" jaja Det kommer!
  • MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-02-13 17:53:41 följande:
    Vi har RUL på torsdag, går in i vecka 19 imorgon! Har fortfarande inte känt av bebis alls så tyvärr funderar man ju inte alltid så positivt:( hoppas allt ser bra ut i alla fall
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-13 18:01:08 följande:
    Inte känt min i heller
    Hade knappt kännt min heller innan RUL, men jag har moderkakan i framvägg, så den är som en stötdämpare. Kunde bara känna lite ont i urinblåsan då och då, det var nog den lille som sparkade på den. Men nu efteråt har jag såklart börjat känna mer, nu när jag vet att allt är bra med den :) Typiskt! Men man kan inte känna något utåt än, det kunde jag förra gången vid detta laget, v.20 (19+1), och som det står i alla appar mm att man kan... Längtar till de "riktiga" sparkarna. 

Men något jag har fått, och som en smäll(!), FOGLOSSNINGAR... yippi..... Kul när man har ett fysiskt ansträngande "jobb"...
  • MissMurrig

Jag som inte kännt någonting fram till för några dagar sedan, känner heeela tiden nu. Jag trodde att jag hade en lugn bebis innan, ho ho vad fel jag hade. Sicken snurr-Pelle! Och idag var första gången man kunde känna utifrån, och just då så hade sambon handen på magen, så han fick känna den första riktiga spaken! Tajming! Men min foglossning är mindre rolig, den blir inte bättre direkt... Hur ska detta gå? Står ju i ett bageri hela dagarna!

• MissMurrig

Grattis till er som inte gått upp så mycket. Kommer själv se ut so men valross i Juli-Augusti på beachen... har gått upp 9kg redan! Usch, vill träna, vill banta... Men har såna foglossningar att jag inte kan träna, banta kan man ju inte... Men man kan ju skippa skitmaten.. Men jag är ju sugen heeela tiden! Godis, glass, kakor, pommer, pizza.. vill ha allt! Jobbar i ett bageri/konitori också, not so good. Men försöker nalla av frukten so vi garnerar tårtorna med istället för att äte kakorna... men ibland måste man smaka! Hoppas jag kan bromsa denna viktuppgång! Vill inte gå upp mer denna gången, gick upp 18kg förra! 

• MissMurrig
    Maryveken skrev 2012-02-25 10:22:19 följande:
    Haha, jag gick också upp mycket förra gången. Från 52 till 77. Så jag vet inte.
    Jag skulle säga att ni kan vara rätt lugna än så länge ;)

Nu kom jag ner till relativt låg vikt igen (56)innan jag märkte att jag var gravid på nytt men.. 
    Jag har hittills gått upp 9 kilo. V19+6. Så jag antar att det kommer att sluta på minst lika mycket denna gång.
    De säger ju att man går ner mycket när man ammar, man vi som inte gör det då, sicken otur, haha! :) 

Förresten, jag köpte mig ett par stödstrumpor på Lindex igår, som jag sen sov med. Vilken hit!! :) Benen höll inte på att sprängas i morse när jag sprang upp till sonen! Tjohej! :)
    Ja, men då var du ju liten till att börja med iaf... Usch, började på 66kg, och går jag upp lika mycket som sist blir det ju 84! Men jag är ju en av dem som går ner mycket när jag ammar, eller det var så med första. All vikt var borta efter 4 månader... Me ndå är det ju höst iaf, när ungen kommer ut är det ju JULI, mitt i sommaren, jag älskar att sola och bada, men att ha massa extravikt PLUS degmagen är ju ingen hit på beachen...  Men får försöka se framåt och sikta på beachen 2013 istället kanske.
  • MissMurrig

Tack alla, vad snälla ni är! Jo jag bakar allt själv, är självlärd, men går en utbildning nu så att jag har grunderna om jag skulle starta eget. Känns inte som en utbildning fick, står och gör tårtor och bakelser på löpande band på praktiken

• MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-02-25 16:43:20 följande:
    Helt fantastiska tårtor verkligen! (förutom snopptårtan hahah, den var snudd på äcklig hahaha) såg att du bor i GBG också, kan man anlita dig till tårtbak då möjligen? 
    Jag har svarat dig i din inbox.
Svar på tråden Juli bebis 2012