Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

vermilion skrev 2012-05-31 10:55:40 följande:
    Välkomnar lite nya folk även om jag inte direkt är här så mycket själv.

Fick reda på att trots min diabetes så ser mitt långtidsblodsocker normalt ut och det är SÅ skönt!! För det kanske betyder att ungen inte blir en jättebebis som måste kolla blodsockret och stickas flera gånger om dagen.

Är så glad att i vecka 33 fortfarande ligga på -1,5 kg. Och innan nån tycker att det är orättvist, jag väger tresiffrigt sen innan!
    Vad duktig du är som lyckas undvika att gå upp mycket i vikt, det är en bedrift!
  • millifjor
    ToKar skrev 2012-06-02 22:35:59 följande:
    Oj, blir lite tokigt när jag skriver på mobilen :) det finns iaf olika sorters te att välja på. förra gången hade jag endast torkade hallonblad. nu köpte jag på hälsokosten och då är det smaksatt (50% hallonblad)
    vad gör hallonbladste egentligen? nyfiken, går in i v. 34 idag
  • millifjor
    LitenR skrev 2012-06-03 10:32:18 följande:
    Alltså.. hur känns egentligen förvärkar och samandragningar?
    Är det så att när  man får dom så vet man automatiskt att det är det? Glad

för mig känns det som om typ hela magen drar ihop sig och blir stenhård under ett tag och sedan släpper det, tror iaf att det är en sammandragning
  • millifjor

Hallonbladste är beställt, kommer på posten om ett par dagar   så får vi bara se om det gör någon nytta!
    Får väl vänta med det någon vecka men sedan kan man ju börja hinka,hehe

• millifjor

Nu har jag fått hem mitt hallonbladste men väntar nog till efter helgen med att ta första koppen, ska åka 60 mil till Göteborg för en trettioårsfest på lördag

• millifjor

Nu har jag druckit hallonbladste i typ 3 dagar, tycker att sammandragningarna blivit intensivare än förut, sen vet jag iofs inte om de hade blivit det ändå eller om det är teet som gör det får se om min livmoder blir vältränad nu då inför förlossningen

• millifjor
    EllaBella02 skrev 2012-06-12 18:50:48 följande:
    Då ska jag checka in hälsokosten imorgon! Började ni med en kopp om dagen eller?
    Jag har köpt mitt på nätet, Yogi te är det jag dricker två koppar om dagen nu, känns som om sammandragningarna blivit mkt intensivare och att de håller i sig längre än innan så tror faktiskt det har effekt på mig. mitt kostade 55 kr för 16 påsar.
  • millifjor

Vad ska man egentligen skriva i ett förlossningsbrev? jag har ju aldrig fött ett barn så jag vet ju inte direkt vad jag har för krav eller förväntningar eller så...måste man skriva ett eller?

• millifjor

Okej, en mall var ju bra, men om man inte har några speciella krav eller så måste man skriva ett då eller kan man strunta i det? känner mig stressad över att knåpa ihop nånting som jag ändå inte vet när/var/hur jag vill ha det

• millifjor

Varit hos BM idag ,allt var fin fint, lite lågt järn så det kan ju förklara varför jag sover typ heeeela tiden
    Tror att en plutteliten del av min slempropp lossnade förra veckan, var iofs bara en liten boll med segt tjockt slem men undrar vad det kan ha varit annars om inte slemproppen.
    Bebis är fortfarande tokfixerad då hon ligger långt ner i bäckenet så barnmorskan sa att vår unge kommer att ha ett avlångt huvud när hon tittar ut

Svar på tråden Juli bebis 2012