Inlägg från: millifjor |Visa alla inlägg
  • millifjor

Juli bebis 2012

Jag har köpt på mig ett gäng vanliga toppar med knappar i fram, då är det rätt smidigt att bara knäppa upp och slänga fram matmaskinen. Och sen tänkte jag sy om en del gamla linnen med, man sprättar upp axlarna och syr det tryckknappar istället, det borde väl fungera, det gör det i mitt huvud iallafall

• millifjor
    ToKar skrev 2012-07-10 20:22:39 följande:
    det där med infektionsrisk låter som skitsnack. Ursäkta språket vissa säger nog så för att det inte ska bli rutin. Börjar man göra det på några så kommer alla vilja ha det sen. Sånt sprider sig snabbt. Jag har läst några trådar om hinnsvepning och där skrivs det om personer som sagt till ett specifikt sjukhus att "andra har fått hinnsvepning här och då borde jag också få det".. Jag tror många försöker undvika det just för att det inte anses "nödvändigt". Infektionsrisk gäller ju om vattnet har gått.. annars skulle man ju inte kunna bada, ha sex osv.
    Ja jag vet, tyckte det lät skumt, men på vår föräldrautbildning här hemma så frågade jag just om det o då svarade hon att de inte gör sånt längre, ska höra med min Bm på fredag när jag ska dit, värt att försöka iaf. Ska även tjata lite på maken men han såg inte så sugen ut tidigare när jag frågade,haha
  • millifjor
    AAEV skrev 2012-07-10 22:00:57 följande:
    Bf+11 snart till ända och jag börjar faktiskt bli lite deppig!
    Då ska jag inte gnälla, jag har ju 11 dagar kvar till Bf. Men tänk att den snart är över, sätts du inte igång om ett par dagar om det inte kommit igång av sig självt?
  • millifjor
    AAEV skrev 2012-07-11 00:15:59 följande:
    Jo jag blir antagligen igångsatt på fredag om inget hänt, känns skönt o veta :)
    Ja det kan jag förstå! då är det inte sååå långt kvar, passa på o njut av att vara själv, så säger alla till mig, fast man längtar ju ihjäl sig tycker jag o dessutom e man ju så sjukt less på att se ut som barbamamma
  • millifjor
    owner skrev 2012-07-10 23:18:24 följande:
    bf idag. men bara lugnt än så länge. däremot har jag dom två senaste dagarna kännt ett tryck neråt eller vad man ska säga. är oxå ganska säker på att det var slemproppen som lossnade för drygt en vecka sen. vet inte om jag är redo för varken förlossning eller att ta hand om ett barn. inget känns kul.
    Kram till dig, det kommer att gå fint! kanske ska prata med din Bm om du är orolig...
  • millifjor

Hur många koppar om dagen törs man dricka? Tänkte börja hinka idag, 10 dagar kvar till bf

• millifjor

jag kommer nog ringa när jag börjar misstänka något, här i Sthlm:s trakten är det ju typ fullt överallt, och vi har 40 min till Danderyds bb där det är tänkt att vi ska föda, men nu idag fick jag höra av en att de har fullt och att det paret fick dela rum med två andra familjer när de fött för att patienthotellet var fullt!

• millifjor

Här händer det ingenting
    ont i huvudet och är allmänt hängig bara, har gjort en kanna med hallonbladste nu, får se om det vill sätta igång något!

• millifjor

åh grattis grattis!
    man blir så avundsjuk när det kommer bebisar!
    ska snart till barnmorskan o hoppas det blir sista gången, men det lär det väl inte bli
    Hinkar hallonsbladste för fulla muggar, får se om det hjälper något!

Svar på tråden Juli bebis 2012