Inlägg från: Gulia84 |Visa alla inlägg
  • Gulia84

Juli bebis 2012

Vi måste sänka Liams säng till helgen. Han har inte dragit sig upp än men han är på god väg.

SessanM: Liam satt hela tiden när han lärt sig det. Men efter ett tag blev ju det oxå tråkigt så det behöver du nog inte oroa dig för. :)

Vi brukar bulla upp med kuddar under madrassen på vår säng på morgonen så Liam kan ligga kvar där och busa nedan jag dammsuger eller gör frukost eller nåt. Men nu går det inte längre. Han hade klättrat upp och va inte långt ifrån kanten.
    Vart tar den lilla bebisen vägen?!

• Gulia84

Liam började blöda idag på tandköttet. Är det vanligt vid tänder tror ni?

• Gulia84

Det är som en liten blåsa där oxå. Har inte vart så på nån av se andra 6 tänderna.

• Gulia84

Lille gubben är alldeles hård i magen. Får bara ut så harpluttar och gråter :( har gett honom katrinplommon för ett par timmar sen. Önskar det kunde ha en snabbare effekt. Stackarn. :(

Och jag har ont i nacke, huvud och är yrslig. Har haft den här skiten i 3 veckor. Blä.

• Gulia84

Mannagrynsgröt till 7-månaders gjord på mjölk. Är det ok tror ni?! Han smakade på min nu och älskade det!
    Han vägrar all annan gröt...!

• Gulia84

Tekla78:
    Han äter bara kyckling med sötpotatis än. Är det tillräckligt med järn tro? Sen dricker han ersättning Nan2. Där i är det ju mer järn. Vad får han för bröd?

• Gulia84

Är det för tidigt om de går när man håller i dem???!!!!!???? Det har ju Liam gjort sen han va 5 ju......

• Gulia84

Oj vad era äter bra!
    Liam äter en burk vid 4, sen är det bara ersättning som gäller.

Han är så bråkig nu. Vägrar ligga still vid blöjbyten så bajs kan man få överallt, han nyps, rivs och har sig. Är det någon annans som är en buse??

• Gulia84

Vet ni hur det fungerar med välling?
    Tänkte att Liam skulle få det istället för gröt för han avskyr gröt. Så jag har börjat blanda ersättningen och vällingen. Men han äter bara halva flaskan. Han brukar slurpa i sig hela. Är vällingen så pass mer mättande???

• Gulia84

SessaM - jag funderar på samma sak! Sitter inte med på golvet jämt precis.

• Gulia84

Ger ni era barn smörgåsrån? Jag läste igår att det är salt i så jag blir lite fundersam på om det är så särskilt "bra" att ge....

• Gulia84

Mellan 9 och 11 månader har jag fått höra att de är inne i en period då de inte har nån aptit.

• Gulia84

Liam går ut med möbler och om man håller honom i händerna. Han har precis lärt sig att ställa sig upp från golvet utan att hålla i nåt. Nu ska han bara våga ta steget. Men det dröjer nog.

Svar på tråden Juli bebis 2012